Превю на рендеринга – ActiveShade

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Ако искаме динамично да виждаме промените в нашата страна относно промяната на параметрите на светлините и материалите.
Това в "3D Studio MAX" може да стане с така нареченият "activeshade rendering".
Той може да бъде стартиран от две места.
Първото място е от бутона за рендериране.
Да направим активен прозореца, през камерата.
Последният тип на рендериране е "activeshade mode".
Tози тип рендериране, по-скоро дава бързо "preview" на рвндвринга.
Откъдето можем да видим динамичната промяна на материалите и светлините в сцената.
Колкото повече време минава, толкова повече изображението се опреснява и става по-ясно.
Да сменим материала на пода.
Това е материала, който ползвам за пода.
А това текстурата, която ползвам в момента за него.
Сменям я с друга.
Променя се във "viewport".
Трябва да изчакам малко да предложи промените и в този рендер.
Динамично виждам, как се променят материалите които съм приложил върху обектите.
В този прозорец също мога да приближавам.
И да местя изгледа, само с мишката.
С скролване на средния бутон използвам за "zoom in-zoom out".
С натискане и задържане на средния бутон, го използвам за "pan" функцията.
В момента "activeshade" е в отделен прозорец.
Но мога да го използвам и като тип на изглед, през "viewport".
Селектирам единият "viewport".
От името на "viewport", избирам "extended viewports", "activeshade".
В момента се опреснява целият изглед на "viewport".
Но ако искам, мога да го направя само за един регион.
С кликване на десен бутон и избор на командата "draw region".
Мога да избера такава част от изгледа, която да се опреснява.
"activeshade" режима поддържа следните промени: преместване на обектите, преместването на камерите и светлините.
Kато за светлините се прави изключение за дневната система.
Tам промените не се отразяват в "activeshade".
"ctrl-z", за дa върна този обект на предишната му позиция.
Поддържа също и промяна в настройките на самите материали.
Независимо дали става въпрос за рефлекцията, или за "diffuse", без значение.
Също така поддържа създаването и изтриването на нови обекти в "viewport".
Има и някои ограничения.
Не се отразяват промените при създаване и изтриване на светлини и камери.
Споменахме вече, модифицирането на дневната система, също не оказва влияние в "activeshade".
Автоматичните промени, които можем да въведем в параметрите на камерата.
По време на "activeshade" не се променят.
Ако променяме в околната среда нещо, от тук също не се отразяват.
Двата може би най-големи недостатъка на "activeshade".
Промяната на интензитета и цвета на светлините, също не се отразява.
Също и промяната на параметрите на обектите.
Например промяна на радиус, прилагане, или премахване на модификатор.
За да се видя тези промени, "activeshade" трябва да се рестартира.
За да върна "viewport" в предишният изглед и да не е в "activeshade", натискам десен бутон.
Избирам командата "close".
Имайте предвид, че когато използвате "activeshade", процесорите на вашия компютър са заети поне на 50%.
Правя активен "viewport" през камерата.
Стартирам "activeshade" в отделен прозорец.
Стартирам таск мениджъра.
В момента на първата опресняване използва 70% и повече от процесорната мощ.
В зависимост от промените, които правим може да се наложи вашият компютър да използва 100% на всички процесори.
В момента, в който се рефрешна достатъчно високо ниво в "activeshade".
Използваната част намалява.
Рефрешването автоматично води до използване на повече проценти от процесорите.
Ако решите да използвате "activeshade mode" Уверете се, че използвате последните драйвери на вашата видео карта.
За да избегнете проблеми, които евентуално може да имате по време на самото използване на този метод.
В много случаи този метод е полезен.
Но все пак не забравяйте и за възможността за рендериране на регион.
За която може би по-точно и по-конкретно ще видите промяната на параметрите на материалите и светлини, които правите.
Отколкото в "activeshade".
Tова "preview", понякога е много полезно.
Nе забравяйте за недостатъците и ограниченията, които има.
В следващият урок, ще се запознаем с рендерирането на елементи и тяхното композиране.

Тест за преминаване към следващия урок

 
В ActiveShade режим на рендериране ?
виждаме промяната на цвета на светлината
виждаме динамично промяната на текстурите
не виждаме промяна в изображението при промяната на местоположението на даден обект
не виждаме промяна в изображението при създаване на нов обект

Въпроси и отговори

  • Как да подкарам Active Shade ?

    Stanislav:

    Когато избера Active Shade ми излиза този прозорец и когато му дам continue не ми се получава нищо 

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    кой рендер използваш в момента за Production и кой за ActiveShade?
    Ако за Production използваш Vray, тогава за ActiveShade трябва да използваш Vray RT. Провери това в менюто Rendering->Render setup-> първият табулатор Common -> последният ролаут Assign render -> от бутона с трите точки ги избери от списъка.
  • Как да активирам  Active Shade?

    ЖАНЕТА:

    1.Защо ми се появява този прозорец? 2. Защо не мога да активирам Active Shade?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    1.Защо ми се появява този прозорец? - появява се защото пътя до текстурите е различен при теб от зададените в Мах. За да го оправиш, първо сложи всички текстури от урока в една папка. След това, когато отвориш Мах файла, натисни Shift + T и ще се отвори Asset Tracking. Там може да видиш кой текстури не са намерени - те ще са със статус Missing. При теб сигурно всички ще липсват, защото са в една папка, пътя до която не отговаря на тази която имаш. За това селектирай всички липсващи текстури и натисни десен бутон бутон Set Path. Сега ще излезе нов прозорец в който трябва да посочиш пътя до тези текстури. В същият прозорец, срещу Path избери бутона с трите точки и посочи папката в която първоначално си събрала текстурите от урока. Така ще се оправи проблема с пътищата и съобщението което излиза.

    Ивайло Искренов:
    1. Защо не мога да активирам Active Shade? - кликни и задръж върху бутона на рендера и ще се отвори подменю. От него смени от Production на Active Shade
    Betty:

    И при мен се появява това съобщение, просто натиснете Continue и би трябвало да е наред.

  • Ивайло Искренов:

    Здравей, проблема с визуализирането на сферите, най-често идва при смяната на рендеренджина. Провери дали в настройките на рендера (F10) всичко е наред и е избран коректен енджин. Ако там всичко е наред, може да Reset-неш материалният редактор от меню Utilities, но така ще изгубиш материалите, който са върху сферите (след това може пак да си ги pick-неш от сцената)

    Люба:

    Благодаря за отговора! Оправих този проблем, но ми изникна нов въпрос...ако Reset-на материалите, а те са Mul-sub object - дали ID-то ще се запази?И съответно ако имам даден обект с приложен материал, от къде мога да видя кой материал който е приложен ?!

    Ивайло Искренов:

    Сферите имат за цел да са само превюта на материалите, от който да имаш достъп до техните настройки. Ресетването им не променя техните параметри (включително и ID-тата) и не изтрива приложени в сцената материали. Превютата - сферите, са ограничени до 24 броя, но материалите в сцената не са - може да имаш 100 (примерно) материала върху различни обекти в сцената, но си лимитирана да имаш само 24 sample slot-a. След като си разработиш един материал и го приложиш на обект, може да ресетнеш слотовете, да си направиш нов материал отгоре и да го приложиш на нов обект, пак да ресетнеш да си направиш и приложиш нов материал и т.н. Материалите който са приложени върху обекти не се губят, може по всяко време да си ги пикнеш (избереш) с пикъра и той ще се появи на маркирания семпъл слот. Така може да видиш и кой материал е приложен в момента на даден обект ->

    Люба:

    Много много благодаря :)