В това видео ще разгледаме подобренията
в модификатора "bevel profile".
Ще създам един правоъгълник.
Няма значение големината на фигурата.
Един кръг.
Бърз достъп до тези фигури е
с "ctrl" + десен бутон.
Десен бутон, за да приключа командата.
Селектирам и двете.
Трансформирам ги в
"editable spline".
Към едната фигура
ще прикача другата.
Десен бутон
и ще добавя
модификатора "bevel profile".
В него вече има две опции:
класическият изглед, както
е в старите версии на програмата,
и подобрената версия,
която ще разгледаме сега.
Ще приближа малко изгледа.
Големината екструзията
се контролира от този параметър.
Броят на сегментите
(ако ни трябва малко по-различен),
аз ще го върна на едно.
Другото полезно нещо,
което имаме са
вече запазените присети
за типа на кривата на
заоблената част тук на ръба.
Ще се върна в линията,
за да добавя още малко сегменти.
Целта им е по-плавно заоблена тази част.
Тези присети за заоблената част тук
са доста полезни.
Най-хубавата част е,
че тук е добавен още
един "bevel profile editor".
Когато натиснете на този бутон
се отваря този прозорец.
В него може да променяте динамично
профила на заоблянето.
Може да добавяте точка.
Натискате някъде върху кривата
и точката се добавя.
За да виждате какво се случва
върху реалният обект,
трябва да активирате
този бутон "auto-update"
или да се съгласите с промените,
които сте направили
и да изберете бутона ОК.
Ще включа за момента "auto-update" бутона.
Сега могат да се създават бързо
различни профили на тази форма.
Тук отново имаме избор
за това какъв тип да бъде съответната точка.
Когато е селектирана точката,
нейният тип може да бъде сменен от тук,
или десен бутон върху точката.
Ще използвам
тези бутони отгоре.
Ще трансформирам селектираната точка
в "bezier smooth".
Отново се появяват тези "handles",
които вече са ми познати за точката.
По този начин лесно и бързо
може да се създаде нов профил
за някаква рамка или нещо друго.
Когато да направим желаните промени,
с бутона ОК ги потвърждаваме.
Вече имаме новият профил
от модификатора "bevel profile".