Ефекти на светлината при прозрачните материали – Caustic light

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
kostic ефекта ефект който се получава когато светлината се пречупва през извита повърхност при преминаването и се получават ето тези отражения които сега ще видим как могат да се получат и в 3D Studio Max в тази сцена имам една равнина върху която имам един пораснат основното ми е Светлина идва от светлина която е тип skylight като използвам интензитет на света е до 2,5 и осветеност от околната среда А в околната среда използвам карта която е Ето тази за момента тази допълнителна светлина стандартна спот светлина неизлъчвани какво осветление интезитет и нула за тези параметри настройки си направим един render Първото нещо което казахме е че светлината трябва да минава през обект който е от прозрачен материал затова Първото нещо което ще направим един материал стъкло и за целта Ще използвам такъв вид template за да бъдеш физика А клас селекция съм обекта simple солта и прилага материала тъй като този материал който използвам в момента господарка от template Тук има една важна особеност която трябва да обърна внимание на нея Ако използваме нов материал в Адванс rendering options Ето тази отметка Задължително трябва да бъде сложена да може този материал също да генерира такъв ефект с така направените промени ще направя още един тест ренде Първото нещо в момента е материала който направих и отражението които имам от околната среда но за да видя Този kostic ефект трябва да бъдат направени още няколко неща първо за обекта който генерира Този ефект маркирам го десен бутон върху него обичах Пропъртис трябва да бъде указано на Макс че самият обект може да генерира такъв ефект Също така трябва да бъде указано и от коя светлина ще бъде генерира същият ефект аз в случая ще използвам тази допълнителна спот светлина да с бутон когато е маркирана обичат Пропъртис Тя също да генерира такъв ефект в изчисленията за caustics Този kostic ефект обаче трябва да бъде отказан и в самия тренда render setup табла tora Global illumination първо да почистим по-плавни преходи в нюансите които ще видя тук върху тази повърхност ти падна skylight Моля те трябва да бъде този първият и в колата caustics and photo mapping трябва да бъде сложен отметката на костите с така направените промени правя още един тестов render И така вече започва да се появява Този ефект и на практика използвам светлината само като източник на фотони които да генерират Този ефект без да използвам светлината за осветление в нейните параметри mental ray indirect illumination когато са маркирани тези Manual settings ръчното въвеждане на тези параметри в момента ще влияе само на kostic ефекта тъй като тя в момента не излъчва никаква светлина защото мултиплейъра и 1а тъй като не искам да губя никакви фотони В пространството и искам фотоните които са излъчени от осветлението максимален брой от тях да достигнат до повърхността на обекта който може да генерира Този ефект caustics съм направил диаметъра на тази светлина точно да обгръща самият обект ако погледна през светлината мога малко по-добре да позиционирам обекта Отново ще погледна през перспектива и така няма да имам никакво разсейване на фотоните които са тези които ще генерират ефекта и максимална част от тях ще го падам върху обекта маркирам светлината силата на ефекта който виждам от Този kostic ефект зависи от стойността на Energy и на енергията която притежават фотоните колкото по-голяма стойност е толкова по-забележим е Този ефект autostar правят extender А колкото по-голям брой фотони участват в изчислението за Този ефект толкова и ефектът е по-ясен и за да го покажем това ще намалим тази стойност от 200000 на 2000 и ще намираме отново защо тази стойност на 200 хиляди енергията може би е прекалено голяма намаляваме и резервирам отново kostic ефекта Много зависи от това Какъв тип материал е приложен на обекта за този тип материал който използваме Ние в момента по подразбиране неговата стойност за индекс на пречупване на светлината когато се задава в полето reflection и този тип материал 1,5 което е физически правилно За такъв тип чисто стъкло много вярвах от това каква форма точно ще има Този ефект ако променим тази стойност например на 1,3 Какво стана един тест оферта ще видим каква е разликата Ама то доста по разпръснато но така ми изглежда по-добре така че В случая го оставям с тези параметри kostic ефекта допълнително увеличава времето за рендериране но пък ефект който си струва да се изчака но все пак е за препоръчване да бъде зададен на обекта и само които са в близкия похват на камерата така че да става максимално бързо и така Това са основните Методи и ефекти които се използват за повишаване на фотореле с течността на изображението Като цяло рендирането е процес който винаги може да се усъвършенства и за което винаги можем да знаем допълнително Надявам се с това което видяхте и научихте дотук да имате достатъчно добра база за експериментиране а не в Тетово ще се запознаем с още един author нативна метод за рендериране като ще бъде Актив шейк

Тест за преминаване към следващия урок

 
Caustic Light ?
е светлинен ефект характерен само за прозрачни обекти
не е физически базиран процес
е достатъчно да бъде активиран само от светлинният източник
е тип стандартна светлина

Въпроси и отговори

  • Защо не се получава отблясъка и защо ми се получава този черен фон

    Албена Христова:

    3 Ds MAX 2014

    Здравейте ! Правих всички настройки по урока, но не се получава. Какво трябва да се направи за да го няма черният фон и за да има отблясък ? След като избера рендериране, излиза каре ментал рей с червен кръг и хикс, натискам ОК и започва да рендерира.


    Ивайло Искренов:

    Здравей Албена, 

    може ли да направиш един screenshot на съобщението от Mentalray и още един на настройките на самия рендер, за да видим къде може да е проблема.
  • Защо при Max 2013 няма настройка Skylights & Environment Lighting(IBL)?

    Лилия:

    Какво правим,след като няма IBL в Indirect Illumination-а във версията 2013-та?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    не знам дали проблема е в по-старата версия на МАХ, но въпреки това може да продължиш да използваш Skylight светлина + HDR изображение в нея и да контролираш всичко от самата всетлина.
    Лилия:

    Благодаря ти за отговора ,Ивайло!

  • Ивайло Искренов:

    Здравей Лилия,

    това файла от урока ли е? Ако не е - сложи една равнина (някаква основа) за фигурата, върху която можеш да видиш ефекта Caustics. В противен случай рендерираш прозрачен обект и виждаш background-a в сцената.
    Лилия:

    Това не е файла от урока.Направих всичко отначало за да видя как се получава и наистина като сложих гръб и основа се видя ефекта.Много ми харесва и със сигурност ще го използвам за напред...Благодаря ти,Ивайло за помощта!

  • Ивайло Искренов:

    Здравей Полина,

    линковете към файловете от урока работят и самите файлове ги проверих и са Ок ... но както и да е - ако следваш урока би трябвало да получиш резултата. За целта се убеди, че използваш MentalRay (с V-Ray този ефект се контролира от други настройки в рендера) и промени цвета на равнината, която е основа - направи я по- тъмна, за да може да видиш ефекта върху нея. Ако тя има друг цвят в момента, а не бял, както се вижда на screenshot-a по-горе, тогава интензитета на светлината ти е прекалено висок.
    Полина Каменова:

    Благодаря, Ивайло :)


  • Как се генерира Caustic ефекта при закрито помещение?

    Стиляна Димитрова:

    Понеже тук използваме осветление от околкна среда.

    Опитах се да го генерирам в закрито помещение, но нямаше ефект.
    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    по принцип Caustic ефекта се генерира от светлинен източник, полупрозрачен обект (стъклен) и повърхност, върху която да се наблюдава ефекта. Няма значение дали са на открито или не. Пробвай отново и ако пак има проблеми, опиши накратко стъпките с който се опитваш да го постигнеш да видим защо не се получава.
  • Защо и при мен не се получават светлините?

    Ekaterina:

    Здравейте, и при мен не се получава. Използвала съм файла от урока и стриктно спазаих стъпките, но не става?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, ако искаш провери отново настройките, дали са както в урока и прегледай коментарите под него - има сходни въпроси с отговори, които могат да помогнат. Ако все пак не откриеш проблема, пробвай отново в нов файл и ако не се получи пак, пиши тук и ще търсим проблема.

    Мина:

    Трябва да смените настройката за Таргет светлината в рол аута Mental ray indirect illumination на Manual Settings, a не Automatic и ще се появи ефектът.

  • Защо се получават тези сенки?

    Дилиян Спасов:

    Нормални ли са тези сенки и как да ги махна? Много благодаря ;-)

    Ивайло Искренов:

    Здравей, тези сенки са нормални и идват от светлината която имаш в сцената. Ако искаш да ги премахнеш, махни отметката на Shadows в параметрите на самата светлина, но имай предвид че тогава резултата няма да е физически "правилен".

    Дилиян Спасов:

    Ако не се лъжа така е и на видеото и ми се ще така да стане при мен. Благодаря за бързия отговор.