Здравей,
За запазването на селекция, маркираш обектите, пишеш името на селекцията в това поле което си посочил, натискаш Enter и селекцията е запазена. След това когато натиснеш стрелката. на това dropdown меню ще видиш името на селекцията, избираш го и обектите се маркират отново.
Много добър въпрос и отговор, за които благодаря :)
Сега като отворих отново файла, вече са изчезнали диагоналите, а Edges Only е отметнато и не може да се маха отметката, благодаря все пак :))
Отворена група, затова се получават тези "диагонали".
Защо копията не са в права линия, а стават или по диагонал, или се захващат за някой от ъглите без да съм го задавала. Къде ми е грешката ?
Здравейте! Когато кликнете с десен бутон на мишката върху командата 3D Snapping излиза прозорец, в който можете да изберете кои да са точките Ви на прихващане, като можете да изключите тези, които не са Ви нужни. Проверете да не би да е там проблемът. Прихващайте крайна точка или пък средна, за мен лично това е най-удобно. Дано да съм била от полза. :)
Здравей,
Благодаря много! Получи се :)
В момента основата на дъската стои някак си във въздуха, а не прилепнала и подравнена към Grid-a? Благодаря!
Здравей,
Благодаря!
Здравейте, при работа с група (Group) не мога да подравня (Ailign) по оста Z?
Здравей,
Здравей, Според мене групирането на обектите не би трябвало да оказва влияние на тяхното подравняване и клониране, ако това е твоята цел. Аз използвах сцена от група с няколко бокса и те се подравниха без проблеми и по трите оси. Възможната причина е да е активирано ограничение по оста Z и ти да не можеш да местиш обектите по нея ос. В настройките на прилепванията има една опция "Enable Axis Constrains" , в твоята версия би трябвало да се казва "Use Axis Constrains" (нещо като "използвай ограничение по осите") и когато тя е отметната само която ос си избрал само по нея може да подравняваш обекти. Бърз бутон за Use Axis Constrains е ALT + D. T.e. ако ти е включено ограничението по осите подравняваш само по избраната посока, а ако го изключиш , пак с ALT + D може да подравняваш и по трите оси.
Здравей, то по-скоро имам проблем от Гизмото. При група Гизмото ми е по средата на двата обекта и по оста Z се подравнява според Гизмото. Как да оправя настойките на гизмото?
Благодаря
Ако обектът е групиран и групата е затворена, гизмото би трябвало да се намира в геометричния център на обектите, т.е между двата обекта. Гизмото се премества от йерархията на обекта, бутона до Modify. Обаче, защо искаш да местиш гизмото? Къде ще местиш групата? По твоята картинка се вижда че имаш група от 4 бокса която е застъпила малко дъската за шах . Къде ще я подравняваш? Ако искаш да я сложиш на дъската за шах, в твоя случай най-лесно е с Align. Махаш отметките от X и Y, за current objekt слагаш "минимум",т.е. да се подравни по основата, а за target слагаш maximum, т.е. по горната част и готово. Ако не ти се занимава с това и обекта ти е някъде в сцената. С включени прилепвания и включени Axis Constrains, селектираш ос Z , хващаш групата за някоя от долните точки и подравняваш по дъската. Тъй като ти е избрана само ос Z , групата ще се мести само в тази посока и в никоя друга.
Аз го правя точно така с Align, но когато сложим отметката по оста Z, и подравня min - max се получава това от картинката която сам приложил; т.е. мин на групата не е точно най–ниската точка (по оста-Z), а я дава по средата, там където е и гизмото. Затова помислих, че може да е до настойките на гизмото. Когато подравнявам само един обект (не е група) нямам проблем, всичко си е точно!
Ако обекта който ще подравняваш, в случая твоята група, е просто някъде из сцената, инструмента Align трябва да се приложи няколко пъти за да се получи търсения резултат. Да кажем че групата е някъде си, неизвестно къде по X, Y и Z. Аз искам да я сложа по средата на дъската.Най - напред я подравнявам с Alighn по Pivot point (Гизмото опорната точка), и по трите оси X, Y и Z. Така групата ще се подравни в центъра на дъската ама не и в горния и край като искаме. Натискаме само Aply за да продължим без да затваряме прозореца. После по Z избираме минимум и максимум и готово. Под инструмента Align има още един инструмент Quick Align - Бързо подравняване (Shift +A ). С него двата обекта се подравняват по тяхната опорна точка (Pivot Point). Ако имаш група някъде из сцената, със Shift +A ще се подравнят двата Pivot Point-а и после само с Align (Alt_минимум и максимум по Z, мисля че ще е най бързо и лесно.
Нещо е проблем с 2012-версия, след като минах на 2014 нямам проблеми.
Благодаря
Защо когато приложа посочените във видеото настройки за командата Mirror - X, Offset 20, Istance, при мен се получава това от приложеното изображение? За да е огледалният образ както във видеото трябва да избера Y и Offset -20. На какво се дължи това? При мен осите са разположени по различен начин, та предполагам има значение къде в Grid-а/координатната система сме изчертали елементите?
При командата Mirror, огледалното изображение се "завърта" около оста, която е зададена в командата и е успоредна на съответната ос от координатната система. В случая оста Х сочи наляво и изображението се проектира около ос в същата посока.
Благодаря за пояснението. :)
Здравей, до колкото виждам на скрииншота и дъската и кубчетата са ти селектирани. Ако искаш да подравниш кубчетата, по дъската, трябва само те да са селектирани и да посочиш дъската, като обекто по който дасе подравнят.
Благодаря! Да, аз така направих, обаче все пак успях да подравня, но единствено с настройка център-център. Рових по настройките на пивота. Защо не става по начина от урока - ето това не ми е ясно. Предполагам само, че има друго, което явно не съм направила...
За да се подравнят обектите "един върху друг", трябва да се подравнят в повечето случай по Z - по вертикалата. Пробвай с тази отметка и виж дали ще се получи ->