Следващият модификатор,
който ще разгледаме за превръщане
на 2D обект в 3D обект.
Е модификаторът "lathe".
За целта,
Ще направя една линия.
Във "front view".
"lathe" или в превод
грънчарско колело,
или струг.
"lathe" превръща 2D линията,
в ротационна повърхнина.
След като има вече направена
линията.
Която ще коригирам съвсем малко.
Това е готовия контур на линията.
Който с "lathe" ще го
завъртя около
някоя основна ос.
И ще получа 3D обекта.
Матирана е линията.
От листа с модификатори,
намирам "lathe".
Гледам в четирите прозореца едновременно.
Това, което е направил "lathe"
взел e линията.
Kонтура на линията, която очертах.
И я е завъртяла около точка,
колата обаче не е
крайна за самия контур.
Трябва да преместя малко
оста около, която се е
извършила трансформацията.
Самата трансформация
виждам, че е станала
при завъртане на 360 градуса.
Което е точно толкова, колкото искам.
Един пълен оборот е направил "lathe".
A оста на модификатора се намира
при отварянето на този плюс,
пред името.
И маркиране на името "axis".
При активна команда
за преместване.
По "x", премествам оста на модификатора.
Сега ще гледам само в перспектива.
Кликвам още веднъж върху "axis",
за да не е вече активно.
Сега ако тръгна
да премествам нещо,
ще бъде самият обект.
Тази заобленост
на целия обект
се контролира от
"segments".
Както казахме,
Контура на линията
се е завъртял на 360 градуса.
Ето, как е станало това.
Контура, който имах
е завъртян
на 360 градуса.
И така съм получил
3D обекта.
Ако виждам, че се получават
тези ръбове по повърхността.
Мога да увелича
броя на сегментите.
Всички ротационни повърхности
се получават лесно,
с модификатора "lathe".
Все още имам контрол
над линията, от която съм тръгнал,
Ще направя едно копие на тази чаша.
Копие.
Това е линията,
която мога да модифицирам.
За да получа
друг вид чаша.
Едновременно с модифицирането на линията,
мога да виждам
и крайният резултат
от прилагането на модификаторите.
Когато този бутон
"Show end result" е натиснат.
Това е начина,
по който ще получа
и нашите фигури за шах.
Тъй като
повечето от формите,
които присъстват,
с изключение на кончето,
всички са ротационни.
Аз вече съм изчерпал кривите.
Остава само да приложим модификатора.
Те са групирани.
Какъвто е контура на кривата,
така тази крила се завърта
на 360 градуса.
И образува ротационната форма.
Там, където е необходимо
Мога ръчно да наглася
оста на завъртане.
Ако се разминава
с края на моята линия.
С маркирането на "axis"
и преместването ѝ по "X".
За другата част на кончето,
ще приложа модификатора "extrude".
Tака вече фигурите са готови.
По-късно ще ги приложим
в нашата сцена.
Тест за преминаване към следващия урок
512
Модификаторът “Lathe”:
превръща избраната линия в ротационен 3D обект 1539
превръща избраната затворена 2D крива в обемно 3D тяло чрез „издължаване“ 1540
дава възможност за избор и редакция чрез контролни точки 1541
дава ефект за разтопяване на обекта 1542
Въпроси и отговори