“Lathe”

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Следващият модификатор, който ще разгледаме за превръщане на 2D обект в 3D обект.
Е модификаторът "lathe".
За целта, Ще направя една линия.
Във "front view".
"lathe" или в превод грънчарско колело, или струг.
"lathe" превръща 2D линията, в ротационна повърхнина.
След като има вече направена линията.
Която ще коригирам съвсем малко.
Това е готовия контур на линията.
Който с "lathe" ще го завъртя около някоя основна ос.
И ще получа 3D обекта.
Матирана е линията.
От листа с модификатори, намирам "lathe".
Гледам в четирите прозореца едновременно.
Това, което е направил "lathe" взел e линията.
Kонтура на линията, която очертах.
И я е завъртяла около точка, колата обаче не е крайна за самия контур.
Трябва да преместя малко оста около, която се е извършила трансформацията.
Самата трансформация виждам, че е станала при завъртане на 360 градуса.
Което е точно толкова, колкото искам.
Един пълен оборот е направил "lathe".
A оста на модификатора се намира при отварянето на този плюс, пред името.
И маркиране на името "axis".
При активна команда за преместване.
По "x", премествам оста на модификатора.
Сега ще гледам само в перспектива.
Кликвам още веднъж върху "axis", за да не е вече активно.
Сега ако тръгна да премествам нещо, ще бъде самият обект.
Тази заобленост на целия обект се контролира от "segments".
Както казахме, Контура на линията се е завъртял на 360 градуса.
Ето, как е станало това.
Контура, който имах е завъртян на 360 градуса.
И така съм получил 3D обекта.
Ако виждам, че се получават тези ръбове по повърхността.
Мога да увелича броя на сегментите.
Всички ротационни повърхности се получават лесно, с модификатора "lathe".
Все още имам контрол над линията, от която съм тръгнал, Ще направя едно копие на тази чаша.
Копие.
Това е линията, която мога да модифицирам.
За да получа друг вид чаша.
Едновременно с модифицирането на линията, мога да виждам и крайният резултат от прилагането на модификаторите.
Когато този бутон "Show end result" е натиснат.
Това е начина, по който ще получа и нашите фигури за шах.
Тъй като повечето от формите, които присъстват, с изключение на кончето, всички са ротационни.
Аз вече съм изчерпал кривите.
Остава само да приложим модификатора.
Те са групирани.
Какъвто е контура на кривата, така тази крила се завърта на 360 градуса.
И образува ротационната форма.
Там, където е необходимо Мога ръчно да наглася оста на завъртане.
Ако се разминава с края на моята линия.
С маркирането на "axis" и преместването ѝ по "X".
За другата част на кончето, ще приложа модификатора "extrude".
Tака вече фигурите са готови.
По-късно ще ги приложим в нашата сцена.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Модификаторът “Lathe”:
превръща избраната линия в ротационен 3D обект
превръща избраната затворена 2D крива в обемно 3D тяло чрез „издължаване“
дава възможност за избор и редакция чрез контролни точки
дава ефект за разтопяване на обекта

Въпроси и отговори

  • Ивайло Искренов:

    Здравей,

    най- вероятната причина е ако 2D кривата която си изчертала е останала "отворена". По време на изчертаването, ако с последната точка кликнеш върху първата, излиза съобщение, което те пита да затвори ли кривата - там даваш ДА. Ако вече си я изчертала и не е затворена - премести последният вертекс върху първият и използвай командата Weld.
    Теодора:

    Благодаря. След много пречертавания, weld и отметка на mesh, която не бях дала реши проблема:)

  • Защо ... ?

    Велияна Тонева:

    Защо при мен не се визуализират Handles и следователно не мога да направя закръгляването на чашата?


    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    когато ти е маркирана линията мини в ниво на селекция точки (Vertex) селектирай съответната точка -> десен бутон Bezier Corner / Bezier и ще се появят. По подразбиране типа на точките е Corner, а те нямат handles.
  • Ивайло Искренов:

    Здравей,

    за да видиш гизмото на модификатора, кликни на знака "+" пред името му и избери Axis (с активна команда Move). 
    Ако искаш да видиш динамичната промяна на обекта, докато променяш линията, трябва да селектираш линията и да е активен бутона Show End Result.
    Daniela:

    Благодаря

  • Защо в рендера

    Марианна Даверова:

    Някои от фигурите са в друга равнина

    Ивайло Искренов:
    Здравей,
    виж постовете, които сме направили с Георги по сходният ти въпрос - може да помогне и тук.
  • Каква е разликата между Convert to Editable Poly и прилагането на модификатор Edit Poly?

    Betty:

    Каква е разликата между Convert to Editable Poly и прилагането на модификатор Edit Poly?

  • Георги :

    Селектирайте обекта с десен бутон,изберете "Object Propertiеs..." и вижте дали не е поставена отметка на "Backface Cull". Или също така може да проверите от "Display" пак "Backface Cull".

    Т.Иванова:

    Благодаря!

  • Неуспешен Extrude на коня ... как?

    Боряна Иванова:

    Защо при команда Extrude със същите настройки като вашите с включени Cap Start и Cap End моят кон става кух, а не плътен.

    Георги :

    Много е вероятно линията която сте създали да има отворени вертекси / точки. Макар и вертексите да са един до друг и да изглеждат като едно цяло те не са съединени ( Weld-нати) Въпреки че на картинката изглежда че има един вертекс селектиран, в информацията показва че съм избрал два вертекса, две точки. От там идва и проблема, че моята фигура изглежда като тръба и ме се затваря. За да сии реша проблема селектирам проблемните точки, или ако не знам кои са с CTRL + A избирам всички и натискам Weld с някаква малка стойност с която предполагам че ще ми затвори проблемните точки и няма да засегне другите.

  • Защо при прилагане на модификатора ''lathe" и ръчно нагласяне по оста "х" ,фигурата не може да се затвори изцяло?!

    Светлозар Георгиев:

    Здравейте,при прилагане на модификатора "lathe" и опит за нагласяне по оста "х" ,фигурата не може да се затвори изцяло по оста "z" - в центъра на горната и долната част на фигурата остава малък отвор (черна точка).

    Ивайло Искренов:

    Здравей, за да бъде затворена тази повърхност, горната точка, центъра на гизмото и долнататочка трябва да са в една равнина и да имат еднакви координати по Х, както е показано на прикаченото изображение. След това в настройките на Lathe трябва да сложиш отметка на опцията Weld Core.

    Светлозар Георгиев:

    Благодаря за бързия отговор!

  • Защо не мога да отварям запаметени файлове в 3Ds max ?

    Николай:

    Здравейте. Моят проблем е със запаметяването. Реално нямам проблем със самото запаметяване , а със отварянето на файла после. Когато се оитам да го отворя през 3Ds не се случва нищо ? Работя със по стара версия на Max (2010). Не знам да не би да е някаква Demo версия или просто е някаква версия която е само за обучение и за това да не става ? Като отворя програмата , най-отгоре над опциите , самата програма е написана , така Autodesk 3ds Max 2010 - Unregistered Version. Какво може да се направи ?

    Иво:

    Най-вероятно има проблем с намирането на лиценза на първо място, но и версията може да е проблем - 2010 е доста стара, препоръчвам ти ако хардуера ти позволява да минеш поне на 2014, дори 2016. Това са също сравнително стари версии, но поне са изпробеани много пъти и знам че работят добре.