Трансформиране на стандартни светлини в светлини за Mental ray

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Понякога се налага да работим в сцени, в които вече осветлението е решено, какво да бъде.
Осветителните тела са поставени.
Източници на светлина също.
Но в тази сцена са използвани стандартни светлини за Макс.
По-късно сме решили да го рендерираме с "mental ray".
По принцип "mantal ray" поддържа стандартните светлини.
Но е препоръчително осветлението да бъде направено с тези светлини, които са стандартни за "mental ray".
В такъв случай не е необходимо да премахваме цялото осветление, което е настроено.
И да го правим наново.
Да поставяме наново осветлението, да съобразяваме отново интензитета и така нататък.
Това, което е необходимо да направим е да конвертираме вече съществуващите светлини в такива, които са стандартни за "mental ray".
Tова става по следния начин.
Първо светлината, която искам да конвертирам.
Например това омни.
Маркирам я.
Отивам в таблатура "utilities".
бутона "MAXScript" и се появява това меню.
Kогато е селектирана светлината, Oт това падащо меню няма друго, какво да избера.
И от следващият бутон "convert selected lights", когато го активирам излиза това меню.
Kоето ме пита дали искам да изтрия старата светлина.
Тук Max създава още една светлина, която е "mental ray".
На мястото на тази, с нейните параметри.
Нема нужда от две светлини изтривам старата.
Тази светлина вече е стандартна светлина за "mental ray".
Kъдето отново имам достъп до параметрите, които са характерни за "mental ray" светлините.
Освен за омни светлините, тази трансформация може да се направи и за спот светлините.
Тази светлина, която току-що конвертирах, последната отгоре.
След конвертирането зае положението си, което беше по подразбиране.
Ще трябва ръчно да я завъртя обратно на 90 градуса.
В момента всички светлини са конвертирани в "mental ray" светлини.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Трансформиране на стандартни светлини в светлини за Mental ray ?
е невъзможно
е възможно само с допълнителен специализиран софтуер
е възможно с вграден скрипт в МАХ
е възможно само за светлини тип Omni

Въпроси и отговори

  • Версията ми на в рей 3.20.02 не поддържа физическа в рей камера.Как да я сваля.Скрипт или нещо друго.Благодаря

    Добрин:

    Версията ми на в рей 3.20.02 не поддържа физическа в рей камера.Как да я сваля.Скрипт или нещо друго.Благодаря

    ЖАНЕТА:

    VRayPhysicalCamera не е налична в 3ds Max 2016 г., като отделна камера. Tя изглеждатa като слята с новата физическа камера на 3ds Max 2016. Можете да създадете свой собствен скрипт: Open MAXScript Menu -> New Script ->като въведете следната команда vrayCreateVRayPhysicalCamera () Запазете го! Влачете и пускайте *, MS. файла във вю порта всеки път, когато имате нужда да използвате VRayPhysicalCamera. Новата камера, ще се създаде в центъра на прозореца. Може би, ще трябва да отмаркирате и маркирате отново target option on Camera rollout, за да направите така, че камерата да се движи свободно.

    Георги :

    Аз използвам безплатен скрипт "Vray Camera Manager" от scriptspot. Накратко скрипта ти показва колко камери има в сцената и с какви настройки, като ISO,F num, Баланс на бялото и др. За да промениш някоя настройка, не е нужно да търсиш камерата и да я селктираш, а може да промениш необходимото направо в таблицата. Като цъкнеш с десен бутон върху някой от редовете излизат още опции като копиране на настройки от една камера към друга, конвертиране. Този скрипт го използвам за версия 2014, но мисля че скриптовете не са обвързани с версии на програмата. Ако ти хареса пробвай, свободно от тук