Трансформационно Gizmo

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Здравейте в това видео ще се запознаем малко по-подробно с трансформационно туризма Делта ще създадем някакъв обект в цената atw цял екран в перспектива Ще създам един куп на който ще направя точни размерите да речем 10 на 10 на 10 сантиметра В случая Това няма никакво значение с Какви размери ще го преместя в центъра трансформационното гизмо за този тип стандартен обект е в центъра на долната основа всички трансформации които се извършват за този клуб около трансформационното гизмо Например ако тръгна в момента да се върнем този обект Просто се завърта около една централна ос която преминава точно през центъра на този клуб понякога обаче се налага тази трансформация да бъде около друга характерна точка и това поражда въпроса как можем да променим позицията на това гизмо спрямо обекта това нещо същност става доста лесно Сега ще ви покажа със следния пример как да го направя откъдето панела третия табулатор hierarchy когато е активен бутон напиват избираме бутона ефективното ли и сега виждате как иконката на самият на самото късно се промени и изглежда че гизмо то е вписано в още едно по-голямо гизмо Това показва в момента че всички трансформации които не правим в момента ще бъдат активни само за гизмодо с други думи Ако сега тръгна да премествам по хикс виждате че премествам само ги измете обекта стои неподвижен докато е активна командата ефект пиян ли гизмо То може да се разгледа като допълнителен обект с който може да се работи и с характерни точки на стъпване и с характерна позиция за online tool гледаме това и в двата случая първо подравним ги избута по някоя друга характерна точка на този обект като използваме synopsis десен бутон върху иконката само за да видя какви активни точки има маркирани за момента само от Vertex абсолютно достатъчно но всеки случай ще маркирам и ми твой ти ще затворя ще направя командата активна и сега когато тръгна да преместим ги измисля мога да захващам характерни точки от обекта ще оставя в горната част по средата на обекта Ако сега изключи командата Ефективен ли Сега вече всички трансформации ще се извършват около тази точка гизмо то вече има нова позиция Ще изключа за момента 3DS на Пинга така да се върнем отново в Африка пилото нали и да подразним Гизметео по друга характерна област в самото в самият обект като използваме командата online избирам обекта по който да бъде подредена Gismeteo това може да е и съвсем различен обект това ще го видим след малко в друг пример за мен да избирам същият обект и отново излизат позната Sony вечер меню активирам gizmo current обичайте ги избута и от мен да бъде писмото да бъде в центъра по трите оси Да ама окей и сега ги избута се премести в центъра на тялото сега трансформациите се извършват около центъра на тялото този инструмент за преместване на гизмо то е доста удобен ако имаме за цел да направим например някакъв стационарен масив от няколко обекта ще клонирам с шифт и преместване това тяло като копие ще ударите малко и по характер на точка от този обект с други думи не искам киното на този обект да застане в центъра на този обект за да може при завъртането му да опиша окръжност която да бъде с център обект бокс 1 и така селектирам този обект Отново по познатият метод в Fergie таблатура Ефективен ли сега мога да използвам и snap точка но аз ще го направя с online tool третирам този обект на практика запазвам същите настройки защото това което ми трябва по всички офиси Лото да бъде в центъра на селектираното тяло Да ама окей изключвам ефективното ми сега трансформациите за този обект ще се извършва толкова центъра на този обект спрямо оста зет ще бъде следният ако задържаш шифт и завъртя ще получа някакъв мотив около някаква конкретна точка или характерна Областна съответно избран друг обект Ако искам да ресетна пивото на някой от тези обекти с други думи да го върна в първоначалната му позиция но нещо не мога да направя като селектираме обекта отново отивам в третия табулатор hiragi открие панела правят ново активна командата ефект пиян ли тук вече става активен този бутон reset превод като избера пилота се връща в първоначалната точка която беше характерна за този тип обекти Ако искам да премести гизмо тона точно разстояние това нещо мога да го направя вече по познатият метод за преместване на точно разстояние на обекти След като направим активен бутона ефективното ли тъй като в момента гизмо то се превръща в отделен обект и преместването по тези координати ще бъде свързано с преместването само на гърлото например ако съм в офиса му искам да преместя gizmodo с една единица на дясно и така гизмо то се премества едно нагоре следващия метод Само искам да допълня Тук е за бързото позициониране на гизмодо в центъра на обекта

Въпроси и отговори

  • Как

    васил:

    Можеме ли да насочваме осите на гизмото накъдето искаме. Например ако искам да насоча оста :X поз 1 по посока на правата означена с поз. 2 от бокса

    Ивайло Искренов:

    Здравей, с гизмото може да работиш като с отделен обект - можеш да го манипулираш отделно от обекта. Може да го завърташ, преместваш, подравняваш по даден обект (скалирането няма приложение), но за да можеш да го направиш, трябва да избереш Hierarchy табулатора и след това бутона Affect pivot only, докато е селектиран обекта.

  • Може ли да се ограничат трансформациите на даден обект?

    Георги :

    Здравейте, Има ли възможност в 3ds Max да се ограничи завъртането около дадена ос да е примерно 45 градуса. В последния модул е показано как да заключим осите които не ни трябват, в това видео е показано как да преместим опорната точка на обекта, но аз искам да огранича завъртането по някакъв начин ако е възможно. Благодаря.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, не се сещам за вариант в който да може да се ограничи завъртането по този начин, но може да направиш Angle Snap-a през 45 градуса. Така ще отваряш лесно вратичката, но само на (през) 45 градуса.

    Георги :

    Благодаря Иво.

  • Как да активирам трансформационното Gizmo?

    Симона Хаджиева:

    Здравейте! При маркирането на който и да е обект, не се появява трансформационното Gizmo, а само кутията, която описва габаритите на обекта. От къде се контролира работата на Gizmo-то и как мога да го активирам?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Симона,
    Gizmo-то може да бъде включено и изключено от м Preferences (виж прикаченото изображение)

  • Каква е разликата Center to Object vs. Reset?

    Ralitsa Krushkova:

    Здравейте, Бихте ли ми казали каква е (съществената) разлика между Center to Object и Reset, когато говорим за Pivot Point-a? Поздрави

    Росица:

    Здравей, Reset Pivot point връща позицията и ориентацията на обекта в първоначалният вариант на създаване.(ако сме правили някакви промени)

    Center to object- ако poivot-a е преместен и не е в центъра, то с тази команда се премества в центъра на неговия обект.

  • Защо след като задам завъртане на гизмото и след като изключа бутона  Affect pivot only то ми се връща в първоначалната посока

    васил:

    защо след като задам завъртане на гизмото и след като изключа бутона Affect pivot only то ми се връща в първоначалната посока

    Георги :

    Пробвай да промениш координатната система с някоя друга. Примерно с Local.

    васил:

    Да получи се благодаря много Георги

  • Как да променя размера на гизмото?

    Стела Радева:

    Здравейте. Без да искам по някакъв начин намалих размера на гизмото и сега е супер миниатюрно и не мога да работя с него. От къде може да увелича размера му?

    Георги :

    Настройките за гизмото се задават в Customize > Preference Settings > Gizmos. Също така може и с бутоните + и - на клавиатурата за по удобно.

    Стела Радева:

    Благодаря!