В следващия урок ще разгледаме някой от подобренията,
които са направени в изгледа на файловете,
селектирането viewport на 3D studio max и
подобрението което е направено в "mirror tool".
Първото което споменахме е че вече файловете,
които са с разширение ".
max"
и се асоцират с програмата 3D Studio Max,
могат да имат thumbnail изглед.
Тоест изглед в което да се вижда какво е съдържанието на файла.
За да е активна тази опция,
трябва да имате иснталиран "extension 2"
към 3D Studio max 2016
и големината на иконата в Windows Explorer
да не бъде "list", a да бъдем "medium icon", "large" или "Extra large.
Това може да се промени и
с клавишна комбинация в Windows
Ctrl и скролване с мишкатa.
Големината на "thumbnail" ще се увеличава постоянно.
Tози "thumbnail" е нещо като скрийншот,
който е направен когато е запазен файла и
показа какво е съдържанието му.
Много полезна визуализация.
Досега тази визуализация
беше възможно само през
asset browser в "3D studio max".
Да разгледаме този файл
и да видим другите нови неща.
Следващото нещо,
което веднага сте забелязали е
новото очертание,
което се появява около обектите преди да бъдат селектирани.
Много полезно нещо, тъй като
досега ако имахме
няколко обекта един зад друг,
понякога не ставаше ясно
кой обект точно ще бъде селектиран.
Сега с жълта линия се показва обекта,
който ще бъде селектиран.
Ако кликна върху него
и вече е селектиран
тази линия с очертанието става синя.
Да видим какво е новото в "mirror" инструмента.
Ще селектирам двата обекта.
Те са групирани.
Стартирам командата "Mirror".
Тук, за разлика от предишните версии имаме
възможност за избор между "transform" и "geometry".
Ако изберем "Transform",
"Mirror tool" работи като в предишните версии.
Разликата се пояявява, ако изберем Geometry.
Ще изключа за малко
този прозорец ще погледна в "Top view".
Ще се отдалече малко
за да стане по-ясно.
Ще избера копие.
Казахме, че ако избера "Transform",
това нещо работи като в досегашните версии.
Tук няма нищо ново.
Това което прави, "geometry" e
да добавя модификатор "mirror"
върху селектираните обекти.
Модификатора "mirror" не е нов,
вече може да бъде добавен автоматично от командата "mirror",
което може би е по-правилно.
Тук има една малка особеност, че
тази команда се прилага
и модификатора се прилагат
и могат да бъдат активни в различни координатни системи.
Например в момента командата се изпълнява в
screen colien system.
За да бъде по предвидим резултата,
аз лично предпочитам да сменя координатната система,
преди използването на командата "mirror".
Ще го направя оттук.
Избирам "World".
Oтново са селектирани.
Стартирам командата.
Избирам "Geometry", около ос "X".
Копие.
Избирам ОК.
Сега ако селектирам единият обект,
ще отворя и групата,
и
виждате модификатора "mirror",
който е приложен спрямо оста която избрахме.
Ако бяхме избрали
"Тransform" вместо "Geometry",
отварям групата,
щяхме да имаме дублирана геометрия в огледален вид.
Това бяха дребни,
но полезни подобрения.
В следващото видео ще видим
едно от най-големите подобрения за тази версия
и това е новата физическа камера в "Max 2016".
Въпроси и отговори