Нови карти в материалите - TextMap

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
след като вече се запознахме с обекта "text +" в това видео, ще ви покажа новата карта "text map", която работи заедно с обекта "text" и може да се прилага като текстура върху даден обект.
Използването е доста просто, ще го илюстрирам с този пример, в който имаме един текст + обект.
И един обект, върху който искаме да приложим този надпис като текстура.
Първото условие е текст + обекта да не е геометрия.
Трябват ми само контурите на текста, затова махам ето тази отметка "generate geometry" и създавам един нов материал.
Стандартен, което ще приложа върху този куб.
За него ще избера да се вижда във "viewport".
Добавям новата карта "text map".
в "defuse".
Кликвам два пъти на самата карта.
Това са нейните параметри.
По принцип виждаме, че вече имаме промяна върху самият обект.
За да видим реално текста, който сме избрали в "text +" като карта върху обекта.
Oт параметрите на самата карта.
Имаме бутон, с който да изберем този обект Кликвам веднъж върху него и избирам текста.
Текста вече се появява.
Защо същност това е важно и къде и как да го използваме.
Важно е тъй като основното му преимущество е, че това което в момента сме добавили като текстура, всъщност е векторна текстура и колкото и да приближаваме тук винаги, ще имаме правилно заобляне.
Въпреки, че във "viewport" не изглежда така.
Ако рендерираме ще видим, че всъщност тази форма тука е доста права и няма нищо общо с това, което виждаме във "viewport".
Защото пак казвам текстурата, която в момента се използва като текст е векторна.
За жалост нямаме много голям контрол на запалването на самия текст.
Можем да избираме само цвят за момента.
Можеби в следващите версии това нещо ще бъде оправено.
Но няма да мога да го използвам ако искам да приложа текстура, която да запалва тази част.
Големината на самия текст, разбира се се влияе от "UV" координатите на самият обект.
Тук има приложен модификатор, с който контролирам.
От неговият стайлинг, ще влияе като на нормална текстура за самият текст.
Другото място, от където мога да повлияя на този текст, на неговата големина е от това поле "map boundary", или от големината на региона на самият текст.
Това беше новите тип карта, "text map".

Въпроси и отговори

  • Как отваряме този Slite Material Editor?

    Betty:

    Как отваряме този Slite Material Editor?

    Георги :

    Бутона на материалния редактор има малка стрелка надолу. Натискате я и избирате компактен или разшерен материален редактор Може също така и ако сте в компактния материален редактор, от първото меню най-горе"Мodels" да изберете също компактен или разширен материален редактор Може и обратно

    Betty:

    Да, успях да се ориентирам и сама. Много благодаря за отговора!