Завършващи корекции в Photoshop – Basic Postproduction

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
След като вече имаме рендерирано нашето изображение.
И отделните елементи, които направихме с отделни рендер пасове.
Можем да използваме друг софтуер, в който да извършим нашата постпродукция.
Като основно това се прави, или в "nuke", или във "Photoshop".
Ние ще го направим във "Photoshop".
Където ще използваме тези рендер елементи и самия рендер.
Има няколко варианта за импортиране на тези елементи в "photoshop".
Първият вариант е да отворя всички файлове поотделно и след това всеки файл да го маркирам като цяло.
И в един документ да ги поставя.
По лесния вариант обаче е от менюто "file", "scripts", "load files into stack".
От тук посочвам, къде са файловете, които искам да заредя.
Когато ги намеря, маркирах ги всичките.
Давама окей.
Те се импортират като различни слоеве във "Photoshop".
Kато всеки слой е с името на файла, който допълнително ме олеснява и след това не ги преименовам.
Когато се заредят в този списък давама окей.
Изчаквам да се заредят всички.
Това е изображението, което получихме в "rgb" вариант.
Тук всички слоеве, или всички елементи, когато са наслагани един върху друг, се получава това изображение.
W момента го виждам само него.
Като цяло е добре чисто изображението.
Mоже би рефлекcията на пода е малко силна.
Но основното нещо, което забелязвам като дефект е ето тази тъмна част в камината.
Сигурен съм, че има и други дефекти, но това най-много се вижда отстрани и тази част тък, не може да бъде тъмна изобщо.
Така че вероятно, ще бъде необходимо за по-прецизното представяне на изображението допълнителна светлина в камината, зад огъня.
Но тук имаме за цел по-скоро да видим, как принципно стават допълнителните корекции и да дадем една идея за използването на рендер елементите, отколкото това да бъде перфектно изображение.
Това изображение, което го имам като готово, ще го сложа да бъде последно в този списък и да се вижда постоянно.
Просто ще смеся това изображение с другите 3 рендер елемента.
Като последният, "ambient occlusion", ще го оставя последен.
Ще използвам първо" "defuse" рендер елемента.
Ето това представлява "defuse".
Изгледа на нашите текстури върху обектите.
Това представлява следващият рендер елемент, който е само отраженията върху обектите.
И "ambient occlusion", който казахме, че с него ще направим контактната част между обектите, малко по-осезаема и по видима.
Започваме с "defuse".
Начинът, по който се смесват тези елементи не е точно определен.
Броя също и вида на рендер елементите също не е определен.
Много зависи от проекта, който се рендерира.
Тук ние ще използваме само 3 рендер паса.
Първият, от които е "defuse".
Аз ще го смеся с основното изображение като вид "soft light".
Когато "opacity" е на 100%, ефектa е доста силен и забележим.
Но когато е на 100% губя доста от рефлекцията.
Така че, ще намаля малко "opacity".
До голяма степен тази преценка е просто окомерна.
Опитвам се просто на око да наглася нещата, така че да паснат и да изглеждат добре.
Оставям го за момента на 15%.
Винаги можем да се върнем и да променим тези стойности.
Следващият рендер елемент, ще го смеся като "linear dodge".
С доста по-малко "opacity".
Mоже би нещо такова.
Накрая просто ще добавя "ambient occlusion", който ще го прибавя като "multiply".
Добавя доста добра контактна сянка.
Виждаме тук най-хубаво при килима, в книгата, в шезлонга.
По стените.
Оставям на 100%.
Върху това изображение като цяло може още доста да се работи.
Може да се извърши допълнителна корекция на цветовете.
Наситеност, може да се добави и "photo filter", "vignetting effect".
За момента, ще го оставим така.
Копирам тези 4 "layers".
След това ще ги обединя в един.
Това е крайното изображение, което имаме в момента.
Това е изображението, от което започнахме.
Наистина много малко време е необходимо да се внесат такива промени в самото изображение.
Те са доста осезаеми и според мен са положителни.
В момента спестяваме много време от ново рендериране и винаги можем да се върнем в този файл и допълнително да променим нещо, или да се върнем в ниво, в който сме били.
Без да се налага да чакаме нов рендер.
Оставям в такъв вид нашата изображение и се надявам с този малък пример да сте добили реална представа за това, колко силен инструмент може да бъде "2D compositing".
След рендерирането.

Въпроси и отговори