Интерфейс и вюпорти в новият Max 2017

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Здравейте! В следващата серия от няколко видеа, ще продължим да разглеждаме новостите в следващите версия на "3D Studio Max".
Досега разгледахме новите неща във версия 2015 и 2016.
И сега ще се спрем на някой по интересни неща, за следващата версия 2017.
При стартирането на новата версия, отново ще може да изберете дали да използвате "3D Studio Max" или "3D Studio MAX design".
И когато направите своят избор, отново ще стартирате програмата с вече познатия ви "Welcome screen" от "MAX 2016".
Тук също можем да стартираме с някакъв "template" или файлове, с които сме работили наскоро.
Аз ще отворя вече използван файл, в който просто ще разгледаме новите неща по интерфейса и "viewports" на "3D Studio Max 2017".
Pреди това обаче искам малко да оптимизирам работното си пространство и като начало, първо ще махна "seen" експлорера, за момента не ми е необходим.
Тази "view cube" съшо не го използвам много.
Така че, от менюто "views", "view cube" ще махна отметката на "show view cube".
Също така ще скрия и "graphite modeling tool", който може да се скрие и с ето този бутон.
Веднага се забелязва новата визия на Макс и абсолютно новите икони, които са свързани с всички команди в Макс.
На практика подредбата и разположението е същото като в предишните версии.
И нищо по тези функции не се е променило.
Само иконите и представянето на командите е ново.
В "create" панела също имаме някои визуални подобрения.
Тук отгоре има още някои икони, които не се виждат заради резолюцията.
Като цялото, доста по-модерен изглед има в момента "3D Studio MAX".
Пък казвам, нищо от основните команди не е променено.
Само външният вид е сменен и иконите.
А следващата основна новост, която е добавена в "3D Studio MAX" е всъщност в "performance" или в начина на работа, в самият "viewport".
В момента имаме още една добавено меню, тука отгоре и някои допълнителни опции.
В първото меню, освен стандартният "shading" е добавен вече и "high quality" "shading", което е нещо като предишният "realistic view".
Надявам се тук във видеото също да се види, как се променят нещата.
Основната новост тук е, че има добавени "ambient occlusion" в сенките или тази контактната част между обектите, води до някакво затъмняване.
Надявам се, така по-отблизо, когато сменим да се видим пак.
Ще върна в "standard" и "high quality".
Ето в тези части, добре се забелязва и тук контактните зони.
От следващото меню можем отново да изберем типа на изгледа в "viewport" и имаме вече добавена секция с преференции за отделният "viewport".
Това са "per-view presets" и "per-view preferences".
Досега нямахме такава опция в предишна версия на Макс.
Тук може за определен "viewport", да направим някакви промени в изглерда и да ги запазим като "pre-sets".
Тук виждаме, че този "ambient occlusion" всъщност е опция, която може да бъде използвана.
И също така може да бъде деактивирана, имайте предвид, че тази опция и по принцип обциите, които се нагласяват в това поле, не се отнасят за рендера, това е само за "Performance" в "viewport".
Хубавото тук е, че може да се направи един добър баланс между качеството в "viewport" и времето за реакция, ако може така да се каже, в самият "viewport".
Тъй като, ако използвате по-слаба видео карта, може би ще искате да намалите малко това качество.
Това нещо може да стане оттук.
Може да използвате различни присети за качеството в "viewport".
И да включвате и изключвате различни опции.
Другото нещо, което може да промените е свързано с ъгъла на гледате ви точка.
45 градуса, което можете да го променяте.
За всеки "viewport", което също е новост в тази версия.
Това бяха накратко новостите, които са свързани с стартирането, интерфейса и "viewports" на програмата.

Въпроси и отговори

  • Как да import-на файл от Revit2018 в 3DSMAX 2016?

    модул97:

    Здравейте, Опитах се да приложа 3д обект от Revit 2018 към 3dsmax 2016 и се импортират само част от елементите. Направих го с fbx файл. Опитах да използвам и Suite workflows, но не ми разпознава 3dsmax-a.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, има ли вариант за експорт като obj? Може да пробваш с него и преди това да разгрупираш елементите (ако са в групи). Ако не се получава прикачи тук ако обичаш един screenshot на менюто на импорта на файла в Мах.

    модул97:

    Здравейте, Явно грешката е била моя. Обектът се импортира успешно чрез fbx формат. Благодаря за отговора!