Навигационни контроли на камерите

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Продължаваме от, там където бяхме стигнали в предишният урок.
До появата на новите навигационни контроли, които са характерни само за камерата.
Тези навигационни контроли с шест на брой и те ни помагат за по-доброто позициониране на камерата и за по-добрият избор на гледна точка към нашата сцена.
За да се активни трябва активния прозорец да бъде селектиран и през него да имаме изглед през камерата.
Ако искам да преместя изгледа на камерата, мога да го направя и с преместване на самата камера.
И с преместване на нейния таргет.
Първият от инструментите, който се появява е Dolly Camera, която ни помага да преместим камерата, която физически се премества в момента и променя положението си спрямо таргета, който има без таргета да се премества.
Това най-добре в момента го виждам в "top viewport".
Близо към таргета и далеч от него.
Tака също определям колко стената да се вижда, без да променям ъгъла под който виждам.
Това е много важно тъй като някоя от следващите инструменти променят ъгъла през който виждам.
Десен бутон.
Селектира камерата и избирам "Modify" панела.
Един от основните параметри на камерата е ето този филтър "FOV".
Или това е обхвата на поглед в градуси.
Като този филтър, например погледа на човешкото око е около 45 часа.
Когато започнете създаване на нова камера тук ще бъде с точност и за двата параметъра и за големината на лещите в милиметри и за "Field of View" такива каквито са по подразбиране за човешкото око.
Да селектираме отново със средния бутон изгледа през камерата и да използваме "Dolly camera".
Преместваме камерата.
Приближаваме или се отдалечаваме от таргета, без да променям "Field of view".
Да видим обаче какво се случва със следващата опция.
Избирам "Field of view".
Отново променям погледа и това колко да виждам през камерата, но този път без да отдалечавам камерата.
Променям само "Field of view".
Oбръщам внимание, че промяната на този ъгъл, през който виждам през камерата автоматично променя и големината на лещите.
Kолкото по-голям е ъгъла, толкова по-малки са лещите.
И толкова повече обекти се събират в изгледа, но и перспективните съкращения стават по-осезаеми.
Със следващия бутон "Perspective", можем да повлияем с кликване и влачене във "viewport".
Mожем да повлияем точно на тези перспективни съкращения, които отново променят в малък мащаб "Field of view" и големината на лещите, които използваме.
Truck камерата можем да я използваме като "pan view".
В момента се местят едновременно и камерата и нейният target.
Кратката команда е натискане и задържане на средния бутон на мишката във viewport, където погледа е настроен да бъде през камера.
Другата възможност, която има тази опция e Lock True, където с клавишите от клавиатурата за посока мога да местя камерата напред назад и настрани.
Докато truck командата мога да местя камерата само настрани, не мога да приближаваме или отдалечавам.
Със следващият бутон "Raw" камера мога да завъртам изгледа на камерата около оста, която свързва камерата и нейният "target".
С бутона "Orbit", мога да завъртя изгледа на камерата около нейният таргет.
Aко използвате навигационните контроли, този ще един от най-често използваните.
Аз предпочитам да работя със средния бутон на мишката и с преместване на камерата, или нейният target ако е необходимо.
Но това беше въпрос на личен избор и на практика.
В същото видео ще се спрем на някой от основните параметри на камерата и избора на подходящи лещи.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Когато използваме стандартна камера ?
се появяват допълнителни навигационни контроли при селектиран изглед през камерата
се появяват допълнителни навигационни контроли при селектиран който и да е viewport
не можем да използваме бутоните на мишката – трябва да навигираме само чрез допълнителните контроли
имаме фиксиран поглед и не можем да го променим

Въпроси и отговори