Първоначални стартиращи сцени в Мах (Start-up Templates)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Следващото нещо, което искам да ви покажа са новите стартъп "templates" в "3D Studio MAX 2016".
Тези стартови темплейти се отварят от "welcome screen".
Ако вашият е затворен, можете да го отворите от менюто "help", "Welcome screen".
Ако сте махнали тази отметка, той вече няма да се появява при първоначалното стартиране на програмата.
Но това, което ще видим сега като новост, може би ще ви накара да го оставите включено.
Тъй като аз лично го смятам за много полезно и това са новите стартъп темплейти.
Това са вече подготвени типови сцени.
В които всичко е организирано и е готово за употреба.
Може да ги разгледате поотделно.
Аз само за демонстацията ще разгледам една от тях.
И след това ще ви покажа, как можем да създадем наш такъв стартов "template".
Когато сложите курсора на мишката върху някое от тези изображения, се появява подсещащ и описваш текст, какво точно представлява.
например за тази малка интериора сцена, за сравнително малки обекти има и допълнителни информация.
Хубаво е това нещо да го прочетете и за другите типове сцени за другите темплейти.
Какви са стартиращите единици? Кой "render engine" е, разделителна способност.
Какво друго е включено в сцената? При нас има две камери за близко и далечно рендериране.
Студени светлини и фон.
И околна среда, която вече е текстурирана.
Кликвикам два пъти и тази сцена се зарежда.
Предишната стена, която съм използвал е била в други мерни единици.
Затова тук оставям мерните единици, които идват от файла.
Това нещо важно, за да работят всички други елементи, както трябва.
Имам предвид свтлини и камери.
След като се рефрешна и се зареди сцената виждаме подредбата на самата сцена.
Можем да изберем например близката камера.
И тук вече всичко е организирано.
Светлини, настройки, камери.
След като поставим нашият обект, вече сме готови да рендерираме.
Тук допълнителната новост е, че вече има бутон пауза.
И рендера вече може да бъде паузиран.
Досега това нещо не беше възможно.
Настройките на рендера също са запазени в самата сцена с темплейта.
Сцената е стартова.
Ако нещо искаме да променим по настройките на рендера, или по самата стена можем да го направим.
Тук нашият обект няма нищо интересно да ни покаже.
Няма никакви материали, никаква презентационна цел.
Просто разглеждаме самата сцена.
Другото нещо, което искам да ви кажа е да имате предвид, че започвате специално за този "template", в "consistent colors".
Aко искате да прегледате сцената в някой от другите "viewports".
И излезе само черен цвят, ще трябва да смените, от "consistent colors" например на "shaded".
Както беше, на "wireframe".
За да не виждате всякъде черен цвят.
Тук може да "import" директно във вашият обект.
Можете също така да смените и камерата.
Ако искате, можете да се върнете в близката и да махнете подиума.
Зависи, колко е голям обект ви.
И направо да рендерирате.
Това е темплейта, който е разработен за рендериране на сравнително малки обекти в Макс.
А в следващото видео, ще ви покажа, как можем да създадем собствен "template".
И ще ти покажа същия темплейт, с някой подобрения.