Готови за използване инструменти от MCG

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В предишните две видеа вече говорихме за това, какво представлява "Max creation graph", как да създадем наш собствен модификатор, и как да го използваме? А в това видео ще ви покажа как можем да използваме вече създадени такива и къде всъщност да ги намерим.
Към този урок ще бъдат прикачени три линка.
От които можете свободно да свалите някой вече създаден инструмента.
Първата е за този набор от инструменти.
С които ще може да създавате такъв тип обекти.
Вторият линк ще бъде към "scriptspot".
В който има отделна секция, която е "mcg".
И третият сайт, който смятам за най-интересен.
Tози на "elara systems".
От тук също може да свалите някой много интересни инструменти.
Един от тях ще разгледаме сега в урока.
Като пример за това, как да използваме разработените инструменти от "mcg".
Когато си харесате някой от тези инструменти си го сваляте.
Аз съм свалил "push limited".
Получавате един "zip" файл.
Когато го разархивирате получавате ето този файл.
Архивирания файл вече не ми е необходим.
Този файл, който се разархивира е с разширение ".
mcg".
Това значи, че трябва да се инсталира в Макс.
Всичките нодове всичко, което е направено по този инструмент е групирано заедно.
И е обединено в един файл.
Как да го използваме това нещо в Макс? Отваряме нов "creation graph".
И от менюто "File" избираме "install Max creation graph".
Тук може би е момента да вметна.
Ако искаме този инструмент, който направихме в предишното видео, да го дадем на друг потребител.
Е хубаво всъщност да направим "package max creation graph".
И да направим точно такъв "mcg" файл, който да дадем.
Коийто след това да бъде инсталиран.
Така предаването на тези инструменти е най сигурно, че ще работи.
А не само с "save, save as".
Kогато другия потребител получи файла, който е ".
msg".
Както и ние в случая сме свалили такъв файл.
Трябва да се инсталира.
Намираме го на нашия компютър, посочваме го и даваме инстал.
Аз вече съм го инсталирал, затова ме пита дали искам да презапиша този инструмент, давам "yes".
Успешно инсталиране.
Сега вече този инструмент се е появил, с това име в листа с модификаторите.
Но ако искам да редактирам нещо по него и искам да го отворя тук като съдържание.
Мога да го намеря от менюто файл, "Open".
Във вече познатата ни папка "Max creation graph", която е в основната папка на "3D Studio MAX".
Kъдето по принцип се съхраняват инструментите, които ме създали, това е този от предишният урок.
В папка "tools", "downloads", автоматично се събират тези, които сме инсталирали.
Ето това е "push limited" файла.
Тук вече можем да намерим файла, който е ".
maxtool".
Ако го избера и отворя.
Ще видим, какво всъщност е съдържанието и какви оператори съдържа.
Могат да бъдат променяни.
Съхранявани отново и модифицирани.
Казахме, че този модел е като вече е инсталирана в "3D Studio Max".
Да видим дали е така.
Ако не, ще трябва да го преработим.
Ще създам един цилиндър първоначално.
Който ще превърна в "editable poly".
И след това ще създава една сфера.
На която ще увелича малко сегментите.
И върху тази сфера, ще искам да приложа модификатора, който инсталирахме.
"mcg push limited".
Тук ме чака да избера "collide object" или това е обект, с който да може да взаимодейства нашата сфера, Тук ще избера цилиндър 1.
И ще започна да увеличавам размерът на сферата.
Сферата започва да си взаимодейства с обектите, които са посочени като "collide objects".
Това взаимодействие е интерактивно.
Колкото повече сегменти има сферата, толкова по-плавен ще бъде прехода.
Това е модификатор.
Мога да включвам и изключвам резултата от него.
А в случая, ако го "collapse" така, ще запазя ефекта кайто се получи от взаимодействието с другият обект.
Доста интересен иструмент.
Може да разгледате и другите от сайта.
И да потърсите нови, които да ви влязат в употреба.

Въпроси и отговори

  • Как да групирам двата цилиндъра?

    Betty:

    Двата цилиндъра във видеото групирани ли са? И избираме сферата да взаимодейства и с двата?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, двата цилиндъра във видеото не са групирани - след като е направен първият, премионаваме в подниво на селекция Elements, за да селектираме целият обект и със Shift + преместване правим копие на целият обект. Така имаме един обект, изграден от два елемента (детайла). Същото щеше да се получи и ако направим два отделни цилиндъра и към първият Attach-нем втория.