Изпробвах преместването във всички посоки, но припознава точки само от равнината XY, a във вертикална посока се движи хаотично и не припознава точки със зеленото кръстче.
извинявам се, прегледах списъка с характерни точки отново и маркирах като Вас. Сега стана :))
Здравей, това съобщение излиза ли когато отваряш някой от другите файлове за курса? А относно преместването на куба - кликни с десен бутон върху иконката на 3D снап (с магнита) и сложи отметка на vertex. Така ще можеш да "хващаш" точките, където се пресичат ръбове.
Излиза и на останалите файлове.
Здравейте. Може ли да се работи с включени по вече прилепвания в Snap Toggle. Пробвах да изпълня упражнението с включени всички прилепвания, но сякаш не се получи. Да кажем в Аутокад препоръчват да са включени почти всички прилепвания. Тука може би е различно? И още, опцията Snap Toggle има стрелка надолу с още две под опции 2 и 2.5. Ако може нещо накратко за тях или ще ги разглеждаме по нататък. Благодаря.
Здравей,
Благодаря ви за отговорите.
Благодаря и за добавеното видео.
3ds Max Design 2013
Здравей,
Активирана е опция за Snap, но не се получава. Какво имате в предвид (Vertex)?
Здравей Ели,
Ок, благодаря Ви!
Преместването е стъпково. Предполагам, че може би трябва да се направи някаква настройка.
Здравей Виолета, след като избереш, какви точки да могат да се снапват от менюто Snap Settings и бутона остане активен (3D Snaps Toggle), те стават видими във viewport-a, когато курсора на мишката е върху някоя от тези избрани характерни точки и командата Move или Rotate е активна в момента. Например, ако в Settings оставиш маркирани Vertex, затвориш прозореца и бутона за снапване остане активен, направиш командата Move (W от клавиатурата) и сложиш курсора на мишката върху някоя точка (vertex), тя "светва" в жълто.
Има ли начин да направя настройка по подразбиране за движение по трите оси, за да не ги включвам постоянно при започване на работа.
Можеш да изведеш Snap бутоните и от там да включваш и изключваш ограничението по осите.
Има и бърз бутон Alt + D което е по удобно и по бързо, а от менюто Snap можеш да следиш какви прилепвания са включени и да имаш по-бърз достъп до тях.
Благодаря, Георги ! Извадих лентата. Активират се и чрез буква S.
Как да оправя проблема?
Отмяна на команда или дадено действие става с клавишна комбинация CTRL+Z или със стрелките в горната част на програмата. Десния бутон на мишката извиква различни менюта в зависимост от прозорците или ситуацията.
Благодаря за отговора, но мисля, че не зададох правилно въпроса , имах предвид, че след като натисна десен бутон на мишката , чрез който трябва да се приключи дадената команда както се обяснява в уроците не става, не се получава и не знам как да го оправя.
При мен приключването става с натискане на левия бутон в празно пространство, а с десния ми отваря други менюта с версия 2016
Това което е показано в уроците и това за което се говори с десният бутон на мишката , всъщност не е за връщане на едно действие назад, както е командата Undo, а за прекъсване на текуща операция ... което значи че това което правите трябва да е още активно, за да можете да го прекъснете. Например с левият бутон влачите спибъра за определяне на радиуса на сфера, докато е натиснат левият бутон за това, не го пускате и едновременно с това натискате десният бутон. Това анулира текущата команда и ще върне стойността на радиуса, каквато е била преди да започнете да я променяте с влачене с левият бутон, но левият клавиш не трябва да се пуска преди д асе натисне десният, за да се получи- с десният клавиш се анулира само започната команда.
Разбрах, с десния клавиш се анулира само започната команда. Благодаря!
Версията ми е Autodesk 3DS max 2012
Здравей, тази функция има за цел да ограничи някаква операция (например завъртане, скалиране или местене ) в определено направление - по някоя от основните оси- x,y,z, или в комбинация от оси (например едновременно по x и y). Например ако имаш два обекта, който са подравнени с Align Tool по Center - Center по х и у, и остава да нагласиш само положението на единия спрямо другият обект само по височина (z), тогава може да използваш преместване само по тази ос, с други думи вече използваш ограничение по оста z. Друг пример е ако например имаме импортнат обект, който е с височина, която искаме да запазим, но искаме да намалим размерите му по х и у със скалиране, (за да стане по тънък - например някаква ваза), тогава използваме скалиране с ограничение по х и у едновременно, което е ограничаването на командата по две оси.
Благодаря много за бързия отговор!
Здравейте, Имате ли представа, защо не мога да преместя обектите по конкретна точка, не мога и да изчертая врата или прозорец прилепнали към стената, защото ми захваща всякакви други точки, но не и крайните. Не е от Axis Constraints. Там няма маркирани оси. Мисля че не е и от избраните точки за захващане, там съм избрала само vertex и end point. Благодаря предварително!
Здравей, може да провериш какви активни точки за "захващане" - Snap имаш в момент и да ги промениш въответно, с кликване с десен бутон на иконката на Snap и избор на характерни точки, който ти вършат работа в момента ->