Инструмент за лесно и бързо подравняване на обекти (Placement Tool)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В това видео ще ви покажа следващият нов инструмент в "3D Studio MAX" 2015.
Този инструмент се нарича "placement tool".
"placement tool" е инструмент, който има за цел, лесно и бързо да подравни един обект спрямо друг.
Инструмента работи много бързо и много интуитивно.
Той е доста полезен.
Сега ще илюстрираме този пример.
С тези 2 елемента, които имаме.
Това което искам е този болт да бъде подравнен по някоя от повърхностите на този елемент.
Досега това нещо ставаше или ръчно с нагласяване, което не е прецизно и отнема доста време.
Може с някоя от опциите за подравняване с "alignment", или със скрипт, който прави същото което прави и новият "placement tool".
Taака или иначе, "autodesk" вече са го внедрили като опция в "3D Studio MAX".
Сега ще го разкараме и да видим, как работи.
Командата се стартира от този бутон - "select and place".
Следващият, след бутона за скриване.
Избереме го.
Първо трябва да посочим геометрията, която искаме да бъде използвана като обект.
Той да бъде подравнен по другият обект.
Първо изберам болта.
Селектирам го и тази команда е активна.
Виждате, че курсора се променя в стрелка, сочеща надолу.
С кликване върху болта и влачене, мога да избера, на коя повърхност да бъде поставен този болт.
Избирам тази повърхност, пускам и болта е подравнен по долната геометрия.
Другото нещо което е доста полезно, когато още е активна тази команда, с "shift" и кликванe на тази геометрия, ще копирам същият елемент на ново място.
Подравняването, в случая става доста лесно и доста бързо.
Не казвам, че е много прецизно.
Все пак го правим на ръка.
За сметка на това се спестяват доста време и усилия.
Този струмент работи безупречно, защото предварително съм подготвил някои неща.
Сега ще ви покажа, какво трябва да бъде направено и на какви критерии трябва да отговарят двата обекта.
За да работи, както трябва.
Всъщност, подравняването става по пивот пойнт на обекта, който селектираме.
И по нормалните от геометрията на обекта, върху който поставяме първият обект.
Ако обекта, беше моделиран така, в началото и неговите локални координати за "z"са в тази посока.
Нека да приложим един "reset xform" В случая това, което направихме е "z" да бъде в тази посока, а не, както очакваме ние да бъде "x".
Ako започна този обект, да го прилагам.
Виждате, ще имаме известни проблеми, с това, как точно да бъде поставен обекта.
Тъй като програмата взима локалната "z" координата и я посочва перпендикулярно на нормалната, на този полигон.
Това нещо може да се оправи по няколко начина.
Като позиционираме обекта, както трябва да бъде.
и "reset" неговият "xform".
Отново го конвертираме в "editable poly" и след това започнeм да го размножаваме.
Mоже да се опитаме да си поиграем с настройките на командата "select and place".
След като сме го сложили тук, десен бутон върху иконката.
Появява се ето това меню.
В който можем да сменим локалните координати и да изберем, коя ос да бъде нагоре.
Веднъж изберем ли правилната ос, обекта се позиционира правилно.
Другото, доста полезно нещо от това меню е ето този бутон.
"rotate", когато е избран можем, с кликване и влачене, около някоя ос, да правим тези завъртания, които ще придадат малко по-различен вид.
Те ще разчупят малко това постоянство, Което имахме досега, с еднаквото позициониране.
Имайте предвид, че ако оставите тези настройки така и затворите това меню.
Следващия път, когато използвате тази команда, те също ще се вземат предвид.
Може би трябва да ги върнете, както са били.
Другото нещо, на което искам да обърна внимание е колко дълбоко да навлиза този елемент в другия.
Това се определя от гизмото на обекта.
Виждате, че гизмото на обекта, който дистрибутирам по тази повърхност е точно в основата.
Ако обекта ми изглеждаше с гизмо, което е центрирано, спрямо обекта.
И започна този обект да го дистрибутирам по повърхността.
Виждате, че това подравняване, ще бъде по гизмото на обекта.
Затова трябва гизмото на обекта преди това да бъде позиционирано на правилната позиция.
В най-ниската точка на обекта и тогава истината ще работи, както трябва.
С това ще приключим нашeтo "overview", за инструмента "placement tool".