Физически материали

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Вече споменах няколко пъти, че в "3D max 2017" имаме нов "render engine".
Oтново за да можем да го използваме ще трябва да го присъединим и да го направим като текущ.
Това нещо става от менюто "Rendering", "Render Setup".
От падащото меню на рендера, можем да изберем новият "ART Renderer".
"ART" renderer e всъщност е "Autodesk Raytracer renderer".
Той е включен безплатно към версията 2017.
Тук искам да бъда внимание, че в тази версия вече исталирането на "Metal Ray" и "iray" на "NVIDIA" може да бъде избирано дали да бъде инсталирано по подразбиране в макса или не.
Ако тук го нямате инсталирани "Мental Ray" и "iray", това означава че по време на исталацията не е избрана отметката да се инсталират.
Преди да погледнем ART renderer, искам да ви покажа само един нов тип материали, които идват с него.
Това са физическите материали, които могат да бъдат открити в табулатора "General", "Physical Material".
Новият рендер е базиран на на реални физически параметри.
Затова в тези нови материали, които също са физически, дават сравнително добри резултати.
Също така са лесни за употреба.
Другото преимущество е, че имат вече запазени "Presets".
Това са вече разработени материали, които могат да бъдат използвани.
Да разгледаме тук малко по-подробно, конструкцията на материала.
Ще превключим от "Standard" в "Advanced".
На практика тук няма много новости.
Подредбата и организацията на материала изглежда малко по-различна, но ако сте работи достатъчно със стандартните и архитектурните материали както и с материалите на Vray, ще видите че тази част тук е доста интуитивнa.
Бързо ще привикнете към тези промени.
Отново са разделени по параметри.
"Reflections".
Имаме всички необходими параметри.
Отново имаме разделение на картите.
Едно от най-големите удобства е, че тук има запазени разработени материали, които веднага могат да бъдат използвани.
Eдин от новите параметри, който забелязваме в този материал е параметъра "Metalness".
който в другите стандартни материали се компенсирашe с стойността на "Fresnel" в рефлексията и типа на BRDF.
Тук е директна стойност.
Това улеснява използването му.
Тук си заслужава да се разгледат материалите и да се даде шанс и на новият рендер.
Основното предимство на тези нови материали са запазените "Presets" на които може да разчитаме, че са физически правилни за материали за които са разработени.
За финал на новите неща в 3d max 2017 в следващото видео ще разгледаме и новият "Render engine", "ART renderer engine".