Нов визуален език за програмиране с нодове – MCG (Max Creation Graph)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В следващия урок ще разгледаме новият "max creation graph" или накратко "mcg".
новият "mcg" всъщност е визуален метод програмиране с помощта на нодове.
Старото меню e maxscript e сменено с "Scripting".
Oттук можем да отворим "mcg editor".
С max creation graph можем да създаваме, всякакви инструменти модификатори и всичко което ни е необходимо в "max".
И въпреки че звучи много лесно.
Tова e език за програмиране, който както вече казахме е базиран на нодове.
Тези нодове са всъщност операторите, с които работи програмният език.
Те са организирани по групи, в лявата страна на прозореца.
Този списък тук е доста дълъг.
Списъка се отваря с помощта на тези стрелки, които са пред основните имена на групите.
Редакторът представлява нещо средно между материалният редактор в "max" и "particle flow".
Oт лявата страна се намират операторите с които работим.
Aко изберем оператор, можем с кликване и влачене да го използваме в работното поле, но това трябва да имаме работно поле.
Кликвам и влача.
Среда е същата като материалният редактор.
В десният ъгъл отгоре имаме "navigation windows", където можем да видим разположението на нодовете.
Когато е селектиран някой от нодовете, отдолу в лявата страна се показва описанието на оператора.
Търсенето на операторите може да става по няколко начина.
Първо.
Ако знаем името можем да го търсим в това поле за търсене.
Когато започнем да изписваме името, нодовете които съдържат тези символи се появяват в този списък.
За да изчистим филтъра, можем ръчно да изтрием това което сме написали или да кликне върху този хикс.
Другият начин за търсене е с натискане на "X" от клавиатурата.
Появява нов "Search bar", където също можем да търсим.
Това върху което работим се запазват в този изглед, който е текущ в момента.
Ако затворя "max creation graph" и го отворя отново.
Виждам че всичко върху което сме работили се е запазило.
Тук можем да създадем нов изглед, където можем да работим по нови инструменти.
Старият в момента също се запазил.
Можем да използваме бутона "Z" за "zoom extents all" Tака виждам всички нодове максимално големи в работното поле.
Тук няма нещо ново, което да е объркващо относно разпределението и структура на "max creation graph".
Oсновното затруднение идва от въпроса: Кой "node" точно ни трябва и как да го използваме? Този "description" тук е доста полезен, но все пак това е език за програмиране.
Наистина трябва опит и познаване на операторите.
Тук ще приключвам с това кратко ревю на "max creation graph".
В следващия урок, ще се опитаме да покажем с един кратък пример.
Как можем да създадем наши собствени инструменти.
Как да ги съхраним.
и как да ги използваме.
Преимуществото на инструментите, които създаваме, е че можем да ги запазваме и да ги обменяме с други потребители.
Как става това, ще видим в следващите уроци.