“Bevel Profile and Sweep”

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Следващите два модификатора, с които ще се запознаем са "bavel profile и sweep".
И двата модификатора са профилиращи и се използват много често за правенето на рамки.
Ние ще разгледаме тази сцена.
В която, ще направим един корниз.
С различни профили.
Като ще използвам този "rectangle" за общия габарит на корниза.
Първо маркирам обекта, върху който искам да приложа модификатора.
Намирам го в списъка.
След като вече е приложен модификатора "bavel profile".
В неговите параметри виждам, че мога да избера конкретен профил, който да бъде приложен по дължината на тази линия.
Това отново е от типа модификатори, които превръщат 2D обекти в 3D обекти.
Избирам бутона "Pic profile".
И когато сложа курсора върху обект, който може да бъде приложен.
Самият пойнтер се променя.
Кликване върху този обект, който също е 2D линия.
Тази линия е затворена.
Линията вече започна да се използва като контур на правоъгълника, който бях избрал, за първоначалната форма.
Тази 2D форма, която се прилага като профил няма значение, каква е.
Може да бъде от стандартните кръг, звезда, без значение.
Прилагам същият модификатор върху следващият обект.
Изберам следващият профил.
Казахме, много е удобен този модификатор, ако се използва За такъв тип обекти като корнизи и рамки Единственият му недостатък, може би в момента виждате и приликата с loft обектите, които разгледахме.
Тя е, че Нямаме контрол върху закръглението на самата форма.
Сега ще го покажем.
С прилагането на "bavel profile", върху кръг.
Избрал съм формата.
Прилагам отново модификатора.
Избирам "profil" без значение, кой профил.
Прилагам първия.
В параметрите на модификатора, за разлика от "loft".
Тук нямам броя на стъпките, които да контролират тази заобленост.
"bavel" сам преценява дали това е достатъчно.
Другата основна разлика с "loft" обектите е, че "loft" обекта.
Линията, от която съм започнал и профила остават в сцената.
"loft" бекта е нов обект.
Запазват се и двата обекта, Линията, върху която съм приложил профила и новият 3D обект.
При "bavel profile", тъй като той е модификатор и се прилага върху обекта.
Tази линия на практика не остава.
Следващият модификатор, който е профилен, за превръщане на 2D обект в 3D обект.
Той е модификатора "sweep".
Тук още не съм избрал профил.
Виждам, че прилагането на модификатора, води до автоматично профилиране на обекта.
Първоначалният обект, от който съм тръгнал отново беше същия правоъгълник.
а профила, който е приложен в момента Мога да го видя тук, в параметрите на самия модификатор.
В случая е "angle".
Тук има списък с такива вградени профили, които са доста често срещани.
Тук също мога да използвам освен вградените присети за профили и профил, който аз съм направил.
Избирам бутона "pic".
Профилиращият елемент.
Тук на практика получавам същото, което съм получил и с "bavel profile".
Но тук имам и още една допълнителна възможност.
Тя е за допълнително подравняване на профила.
Спрямо линията, върху която пътува.
По принцип този профил си го представям, че стои перпендикулярно на линията, по която се движи.
Сечението на профила е подравнено по самата линия, по центъра.
Това нещо може да стане и по други характерни точки.
Тп е допълнително приемущество за модификатора "sweep".

Тест за преминаване към следващия урок

 
Кой от изброените модификатори има възможност за избор на стандартен профил в неговите собствени параметри ?
Bevel Profile
Sweep
Lathe
Extrude

Въпроси и отговори

  • Може ли да се контролира профила при Bevel

    Мирослав:

    Аз не виждам от къде може да се контролира сечението при bevel, "подходящ е за корниз" да но корнизът примерно и спрямо вашият пример би трябвало да е обърнат навътре.. това може ли да се случи с вашия пример с bevel  

    Мирослав:

    Всъщност си отговорих: като се цъкне на + са на модификатора има опция "Profile gizmo" чрез него могат да се случи всякакво въртене и преместване на профила спрямо оста 

    Ивайло Искренов:

    За това и аз лично предпочитам Sweep, имаш много по бърз и точен контрол върху профила, имаш стандартни профили от които да избираш, можеш лесно да го подравняваш.

    Лиляна Стоянова:

    В bevel profile коя линия от крайния резултат отговаря по размер на първоначалния контур , който модифицирам?

    Ивo:

    Здравей, това зависи от самото подравняване на двата профила. Ако се подравнят така че профила който "обикаля" по контура е от вътрешната му страна, тогава габарита е определен от първоначалният контур.

  • Как работи подопция Improved  на Bevel Profile във версия 2017?

    Betty:

    Аз съм с версия 2017, там за Bevel Profile има и опция Improved. Можете ли да кажете две думи за нея, какво представлява и какви подобрения предлага тя?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, в Improved версията има някои нови контроли както за екструднатата част, така и за типа на самия профил. Като тук имаш възможност и да използваш Bevel Profile Editor-a за да направиш собствен профил, кото да минава по околната повърхност. Може да видиш повече информация на този линк.

    Лиляна Стоянова:

    В bevel profile в крайния резултата коя линия отговаря по размер на първоначалния контур

    Ивo:

    Здравей, това зависи от самото подравняване на двата профила. Ако се подравнят така че профила който "обикаля" по контура е от вътрешната му страна, тогава габарита е определен от първоначалният контур.

  • Ивайло Искренов:

    Здравей, единият вариант е да използваш опциите на модификатора Sweep, когато избереш custom section и избереш профила. Имаш възможност да дадеш огледален образ на профила по някое направление, да го завъртиш или да го подравниш по някоя определена част - например най-долу в ляво =>

    Ивайло Искренов:

    Другият вариант е доста по-свободен за употреба - след като сме използвали Sweep, селектираме профила, който е Editable Spline и селектираме целия профил на подниво Spline, след това можем да местим профила, да го завъртаме и скалираме и това автоматично ще се отразява на екструднатия профил и ще виждаш в реално време как се променя =>