Модификатор за корегиране на камерата

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Освен малките единични обекти, които разгледахме и средните по големина интериори.
Доста често се налага рендерирането на доста по-големи обекти.
Както например този самолет.
Но с използването на стандартната камера на "Max".
Можем да забележим някои неща, които биха се случили в реалното пространство и с реалната камера.
Те обаче, понякога са нежелани.
по подразбиране стандартната камера на "Max" работи с три точки на перспектива, което значи, че във височина, през изгрева на камерата във височина тези линии, които се отдалечават от нас, ще се опита да се съберат някъде в пространството.
Това понякога се налага да се коригира.
Коригирането става със специализиран модификатор, който обаче не може да бъде намерен в листа с модификатори.
Той прилага, когато е маркирана камерата.
Десен бутон върху нея, "apply camera correction modifier".
Този модификатор прилага перспектива в две точки.
През изгледаме камерата.
И както казахме, по подразбиране стандартната камера използва три точки и дългите линии се опитват да се съберат в пространството, по височина.
При перспективата в две точки, вертикалните линии остават вертикални.
Количеството на корекциите, което се прилага с този модификатор, зависи до голяма степен от това, колко нависоко гледа камерата.
Колкото по-нависоко, толкова по-голяма трябва да бъде корекцията.
Тя автоматично прилага тук стойност, която автоматично да направи вертикалните линии, вертикални.
да видим отново по-добре, как действа модификатора.
Само ще го включа и ще го изключа.
И през това време, ще гледам през погледа на камерата.
Тази корекция разбира се може да бъде и частична.
Но може да бъде пълната, така че абсолютно прави да останат всички вертикални линии.
Такъв вид корекция се налага, особено когато се рендерират високи сгради, или съоръжения, както в момента използваме този самолет.
Това е още един полезен инструмент, който може да бъде незаменим в определени ситуации.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Модификатора за корегиране на камерата ?
е достъпен от листа с другите модификатори
превръща 3-точковата перспектива в 2-течкова
може да бъде приложен и върху геометричен обект
използва само пълна корекция (не може да бъде частична)

Въпроси и отговори

  • Как да направя камерата подвижна?

    Hristo Gyuzelev:

    Задавам въпроса си в края на раздела, и няма връзка със конкретния урок. От изгледаните до тук уроци разбрах как мога да контролирам камерата, но мога ли да и задам и траектория на движение? Пример: камерата се движи по права линия спрямо някой обект, спира на разстояние от него, и започва движение около него ..

    Ивайло Искренов:

    Здравей, варианта е първо да изчертаеп кривата по която да се движи камрата и след това да анимираш камерата, като използваш кривата за пътека на движение на камерата.

    Hristo Gyuzelev:

    Благодаря )

    Никола Петров:

    Един плах опит за осветяване: - началото: - по средата: - и в края: Лек ден и успехи!

    Никола Петров:

    Камера със осветление: Лек ден и успехи!

    Hristo Gyuzelev:

    Мерси, лека и от мен !

    Габриела Неделчева-Стефанова:

    Здравейте, бихте ли дали малко повече пояснения какви са стъпките за направа на анимиране на камера по крива. Благодаря предварително!

    Ивайло Искренов:

    Здравей, виж тази кратка статия по темата.