Освен малките единични обекти,
които разгледахме
и средните по големина интериори.
Доста често се налага
рендерирането на доста
по-големи обекти.
Както например този самолет.
Но с използването на
стандартната камера на "Max".
Можем да забележим
някои неща,
които биха се случили
в реалното пространство
и с реалната камера.
Те обаче, понякога са нежелани.
по подразбиране
стандартната камера на "Max"
работи с три точки
на перспектива,
което значи, че
във височина,
през изгрева на камерата
във височина
тези линии,
които се отдалечават от нас,
ще се опита да се съберат
някъде в пространството.
Това понякога се налага
да се коригира.
Коригирането става
със специализиран модификатор,
който обаче не може
да бъде намерен
в листа с модификатори.
Той прилага,
когато е маркирана камерата.
Десен бутон върху нея,
"apply camera correction modifier".
Този модификатор
прилага перспектива
в две точки.
През изгледаме камерата.
И както казахме,
по подразбиране
стандартната камера
използва три точки
и дългите линии се опитват
да се съберат
в пространството,
по височина.
При перспективата
в две точки,
вертикалните линии
остават вертикални.
Количеството на корекциите,
което се прилага
с този модификатор,
зависи до
голяма степен от това,
колко нависоко гледа камерата.
Колкото по-нависоко,
толкова по-голяма трябва
да бъде корекцията.
Тя автоматично
прилага тук стойност,
която автоматично да
направи вертикалните линии,
вертикални.
да видим отново по-добре,
как действа модификатора.
Само ще го включа
и ще го изключа.
И през това време,
ще гледам през погледа
на камерата.
Тази корекция разбира се
може да бъде и частична.
Но може да бъде пълната,
така че абсолютно прави
да останат всички
вертикални линии.
Такъв вид корекция се налага,
особено когато се
рендерират високи сгради,
или съоръжения,
както в момента използваме
този самолет.
Това е още един
полезен инструмент,
който може да бъде
незаменим в определени ситуации.
Тест за преминаване към следващия урок
542
Модификатора за корегиране на камерата ?
е достъпен от листа с другите модификатори 1659
превръща 3-точковата перспектива в 2-течкова 1660
може да бъде приложен и върху геометричен обект 1661
използва само пълна корекция (не може да бъде частична) 1662
Въпроси и отговори