Arch & Design (Cutout)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
След прилагането на всички материали това е рендера, който съм получил.
Настройките за рендера са на средно качество.
Нищо специфично.
Тези дърва за камината ги направих със съставен материал "multi/sub-object materials".
Както и тези.
За тази част на камината използвах същия материал, както и за стената.
Хром.
Кожа, единственото различно за нея е, че съм използвал "preset" за кожа.
Използвах от допълнителните текстури, които съм приложил.
Увеличих малко интензитета на задното осветление.
Тази част вече е малко по-света.
Мисля, че е по-добре.
Остава да направим огъня и фона, който се вижда през прозорците.
За огъня ще използваме нов слот на "arch & design material".
Ще започнем с нов материал.
Преди да направим огъня ще започна с един "primitive", с един цилиндър.
С него ще разберем как работи слота, който ще използваме за огъня.
Похватът е елементарен и много полезен.
Регулира се отново с черно-бяла карта.
Намира се в "special purpose maps".
Тези, които разгледахме - специфичните за симулация на неравно с черно-бяла карта.
Следващият е "cut out".
Той работи на следният принцип: с текстура, отново с черно-бяла карта, която да контролира коя част да бъде видима по време на рендера.
Тази част, която е черна не се виждала в рендера, само бялата.
Автоматично виждам как промени и "sample" слота ми.
Връщам се в основния материал.
Няма да променям нищо друго по него.
Ще го приложа върху цилиндъра, който направих.
Ако рендерирам този цилиндър, бялата част която е от картата; по-добре е да видим как е поставена и картата върху материала.
Това е картата, която е обикновена текстура поставена върху материала.
Всяка бяла част от нея ще бъде част, която да се вижда по време на рендера.
Черната част ще бъде изрязана.
Ако присъства някакъв тон на сивото, както е граничната част от между бялото и черното, тогава тази част ще бъде с прозрачност.
Тя ще зависи от това колко е количеството на бялото, респективно на черното, в тона на сивото.
Колкото по-тъмно сиво, толкова тази част ще е по-прозрачна и по-изрязана.
Черната част е изрязана, бялата част е тази, която ще се рендерира.
Ако рендерирам сега тестово, ще рендерирам само регион.
За да стане по-бързо.
Там където е черната част от картата, която използвам е изрязана.
Там където е бялата се вижда материалът, който съм задал преди това.
Например, какъв diffuse Колко да бъдат рефлекцийте и всичко останало, което съм направил по материала.
Всичко ще бъде в бялата част на картата, която е останала в "cut out".
Това веднага ни дава отговор на въпроса: как да направим нашия огън? Ще направим "arch+design" материал, който да се казва "flame".
Той ще бъде приложен върху тази равнина, която е в камината.
Да се вижда резултатът.
В "diffuse color", ще сложа карта която да е "bitmap", която да е този огън.
Ще го издигна малко, за да се вижда по-добре.
Това е картата, която съдържа "diffuse" на огъня.
Ако го рендерирам, така тази черна част ще се види.
Затова в "cut out" слота добавям нова карта.
Тя да е черно-белият вариант на същата карта, която имам за огъня.
Трябва да съвпадат и по размери, за да може тази черна част да се изреже точно и да съвпадне видимата част, с видимата част на огъня.
Черната част е изрязана.
Тя е абсолютно прозрачна.
Тази част, която остава в "cut out" от картата, която използвам не е абсолютно бяла, има и сиви оттенъци.
Затова на места огъня ще избледнява и ще се засилва, което му дава допълнителна автентичност.
Като допълнение освен тези параметри, към този огън може да се добави и "self illumination".
Този обект може да излъчва светлина, но не прекалено силна.
Този "self illumination" ще го използваме за тази равнина, която е отвън.
С нея ще симулираме фона.
Тя също внася някакво количество светлина отвън, въпреки че няма да е много осезаемо.
Ще го направим по този начин.
С този допълнителен слот "cut out" един страхотен инструмент за регулиране на видимата част.
За нашия случай тази равнина мога да я дублирам със "shift" и преместване Полученото копие мога да го скалирам.
Може да го завъртам.
За да направя възможно най-реалистичен огъня.
За симулациите на огън в "3ds max" има много варианти.
Може да се симулира като атмосферен ефект, по начинът, по който го направихме ние.
Може да се направи и със специализирани симулатори.
За нашата цел този огън ще ни свърши работа.
Това е "cut out" слота.
Той е с многобройни предназначения.
Това, което ни остава е да добавим само фона.
Това не е нищо особено.
Той е една голяма текстура върху тази равнина.
Отново избирам "bitmap".
Ще приложа върху тази равнина "uvw map".
Ще обърна "gizmo" на 180 градуса.
Ще намаля тази рефлекция.
Ще използвам и тук "self illumination".
Ще погледна през камерата и ще направя един тестов рендер.
Това са резултатите от тестовия рендер.
Първо фонът нищо няма да променям повече по него.
Оставям го така като краен вариант.
Относно огъня.
Почти всичко е сработило както трябва за него.
В момента изглежда малко плосък, и доста изкуствено.
Малко е тъмен.
Може да се сложи тук допълнителна светлина.
Може и още една различна текстура на огън на още една равнина отзад да се добави.
Има още какво да се направи по този огън, идеята беше да използваме "cut out".
Мисля, че този огън си изпълни предназначението.
Ще рендерирам това изображениe с по-високо качество.
Ще го прикача към този урок.
Отново ще оставя поле за експериментация.
Ще се видим в следващия урок.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Със слота Cutout се контролира ?
коя част от текстурата да бъде „отрязана“ при preview-то и във viewport-a
коя част да бъде видима при рендерирането на базата на черно-бяла текстура
колко да бъде изместването на повърхността на базата на черно-бяла текстура
дали обекта излъчва светлина

Въпроси и отговори

  • Как мога да приложа тази опция с cutout на V-Ray ?

    Станислав Неделчев Иванов:

    Искам да постигна такава прозразчност но на в-рей

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    това става със същата черно-бяла карта, но в слота "Opacity" за Vray.
  • Защо не се получава?

    Veronika:

    Защо не ми се получава огънят? Прилагам цветна карта, после същата, но черно-бяла, но не ми се получава Cutout-а?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    трябва да се получи - това е системата - черно-бяла карта в Cutout като черното ще бъде изрязано от Diffuse-a. Пробвай както е примера в началото на този урок със съвсем прост обект и някаква черно бяла карта в нов материал, за да можеш да проследиш промените които настъпват с промяната само на един параметър.
    Лилия:

    Какъв трябва е форматът на картите и всяка снимка ли може да бъде карта?Има ли библиотеки с карти или сами си ги създаваме първо цветни,а след това черно-бели jpeg-ци?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Лилия,

    по принцип всяко изображение  (в подходящ формат) може да е текстура/карта. Най-често използваните файлови формати са .jpg и .png . Това включва и снимани от нас изображения, и правени във PS и от всякакви други източници. В много от случаите черно-белите ги правим на базата на цветните. Това обаче не прави всички изображения подходящи. Има някой основни правила (изисквания), който трябва да покрива изображението, за да можем успешно да го използваме като текстура :
    - достатъчно голяма разделителна способност. Препоръчително е да бъде около и над 2000х2000 pxl .Това гарантира достатъчно детайли при по-близки рендери без пикселизиране
    - изометричен изглед (без перспективни съкращения). Това е невъзможно да се избегне при снимането, но може значително да се намали, Поради тази причина сниманите текстури трябва да се коригират. 
    - без отблясъци / отражения по повърхността. 
    - без промяна в цвета
       И като заключение, всяка снимка трябва да се обработи, за да стане текстура и всяка текстура трябва да се обработи, за да стане чернобяла карта/ маска.
       Относно това дали има библиотеки с текстури, отговора е да - както за всеки сегмент от сферата на 3D-то, така и тук има компании, който се занимават само с това - да "произвеждат" текстури. Обикновено изображенията са тематично обединени (във volums / collections / packs ), например "Wood textures collection", "Concrete pack2", " Името-на-компанията textures pack1"
    Лилия:

    Благодаря ти,Ивайло за изчерпателният отговор!

  • Може ли да качите отново файлът "M05_L08_Arch_and_Desing_end.max".

    Hristo Pashev:

    Здравейте, може ли да качите отново файлът "M05_L08_Arch_and_Desing_end.max". Като се опитвам да го отворя ми дава грешка "File Open Failed ...". Благодаря

    Мария Балева:

    Здравей Христо, качихме файла и вече може да се изтегли.

  • Защо не излиза при ренедиране?

    Cveti Arsova:

    Здравейте, подобно на пейзажа, който е поставен зад прозореца, правя Plane, на който слагам снимка на вътрешен интериор, който да създава ефект за обем на помещението, но при ренедиране стаята остава куха и никъде не се появява равнината с приложената снимка.

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    вероятно виждаш гърба на равнината, а не лицевата страна - завърти я и пробвай пак да рендерираш да видим дали ще има промяна.

    Cveti Arsova:

    Май така се е получило, ама тогава като не ми дойде на ума, направих просто един много тънък box и му приложих фона. Благодаря за отговора, следващия път ще го имам предвид.

  • Защо излиза това съобщение при тест рендер

    Valia_K:

    Като натисна бутона за тест рендер ми излиза съобщение за грешка Missing Map Coordinates. Ако му дам да продължи с рендера, нищо не се визуализира.Как да го оправя?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    виж коментарите под следващият урок - "Arch & Design (Bump and Displace)". Там е дискутиран същият проблем.

  • Може ли?

    Nadezhda Stoyanova:

    Здравейте! Може ли да приложите снимка на Exposure Control настройките?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    в приложеното изображение може да видиш exposure control-a който е използван в тази сцена. Използван е Indoor Daylight присет.

    Nadezhda Stoyanova:

    Малко прибързах с изображението. Проблемът ми се оправи. Благодаря много за отговора! :)

  • Кои настройки да използвам за да избегна неточности?

    Красимир Мичев:

    Здравейте! Въпросът ми е кои настройки е удачно да регулирам за да избегна многото неточности? Благодаря.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, за да се повиши качеството на рендера, може да увеличиш още малко светлината през камерата и да намалиш бъмпа на пода. Относно настройките на рендера може да пробваш да увеличиш малко Final gather-a и Image Precision-a със слайдерите на прозореца в който рендерираш.

    Красимир Мичев:

    Благодаря за съвета ще пробвам от всичко.

  • Как едновременно може да имаме обекти със self illumination и glow при пуснати mrSun и mrSky и да се виждат с приложения ефект при рендерирането?

    Petar Ivanov:

    Използвам версия 2014. Създавам обект с приложен материал с ефект self illumination и glow . И щом пусна системата Daylight този ефект за приложеният материал изчезва. Какво трябва да настроя за да стане видим ефекта?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, какъв тип материал използваш? Вероятно ефекта продължава да си го има след добавяне на дневната система, но просто е по-слабо забележим заради по-светлата обкръжаваща среда. Иначе двата параметъра не са свързани като настроки и материалите са отделно от осветлението. Направи скрииншот на настойките на материала и ако може и на рендера да видим как можем да помогнем.

    Petar Ivanov:

    Здравей! Увеличих параметрите и се появи ефекта Glow. Благодаря за съвета!

  • Как да подобря визуализажцията на огъня

    Мина:

    Здравейте, бих искала съвет, как да подобря начина, по койо се визуализира огъня, както и малко съвети и забележки, относно цялата работа.

    Ивo:

    Здравей Мина, като цяло доста добре изглежда визуализацията, браво :) Ако я направиш една идея по-светла (може и в PS или от самата камера, ако ще рендваш пак) може би ще е малко по-добре иначе друдите неща мисля че са супер. За огъня - може да видиш параметъра Self Illumination на материала или да добавиш още една по-силна светлина, която да имитира огряването от огъня. Мисля че това ще помогне.

    Мина:

    Благодаря!

  • Защо не се Import-тират текстурите?

    Ели Здравкова:

    Здравейте, използвам готови обекти с прикрепени текстури. Имам файл с разширение .3DS. Когато го импортна в сцената текстурите не се прилагат. Къде греша? Използвам 3ds Max 2016, Vray. Никъде не е описано в готвият файл дали е за Vray, или Corona. Как точно се импортват такива файлове с приложените материали?

    Ивo:

    Здравей, за да провериш самият материал дали е на V-Ray, може просто да го pick-неш от обекта и да видиш в материалният редактор какъв тип е. По принцип можеш да конвертираш материалите в сцената във VRayMtl с кликване с десен бутон в сцената и избор на Vray Scene Converter (както е показано на изображението) Текстурите не се прилагат най-вероятно, защото пътищата до тях не са правилно зададени. Може да използваш безплатният скрипт Relink Bitmaps с който да зададеш пътя до текстурите, където са свалени и това би трянвало да ги оправи.

    Ели Здравкова:

    Благодаря!

  • Как да увелича интензитета...?

    инж. Юлия Петрова Савова:

    Как да увелича интензитета на задното осветление след като още не сме взели този урок? Много ми е тъмен рендера.

    Ивайло Искренов:

    Здравей Юлия, напред в курса има допълнителни уроци за контролиране на експоужъра, включително чрез осветлението и камерата. Няма как да съберем и покажем цялата нужна информация само в едно видео, но след като се запознаеш със следващите модули, може да се върнеш в тази сцена и да корегираш както прецениш за добре съответните параметри.

    инж. Юлия Петрова Савова:

    Много благодаря. Така ще направя.

  • Как да направя..?

    инж. Юлия Петрова Савова:

    Как да направя черно-бяло изображение на огъня?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, най-лесният вариант е да отвориш изображението във Photoshop и просто да използваш клавишната комбинация Ctrl+Shiht+U

    инж. Юлия Петрова Савова:

    Много благодаря.