“Edit Poly and FFD”

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
От предишните уроци и научихме, че за да имаме достъп до под елементите, които изграждат нашата геометрия, трябва да конвертираме обекта, който обработваме.
Aко имам стандартен елемент, като този чайник например, за да имам достъп до всеки отделен полигони точки, трябва да бъде конвертиран в "editable poly".
Другия начин по който получавам достъп до "subselection levels" e чрез добавяне на модификатора edit poly.
Запазил съм оригиналният обект и имам достъп достъп sub-selection level и до инструментите с които могат да работя с редактируемите полигони.
Всичко което правя в модификатора Ring selection, ще се запази в него.
Ако изключа модификатора няма да виждам промените.
Този модификатор в момента е буфер на моите геометрични промени на обекта.
С еднократно кликване върху полигона и задържан "Ctrl", с "Shift" и кликване на следващият.
Маркирам "Ring selection" от треската на чайника.
Всичко, което съм направил в този модификатор се запазва само в него.
може да се използва и като "back up" на моята работа.
Върху този модификатор, ще използвам модификатора "FFD".
Това е един често използван модификатор.
Съкращението е free form dеformation.
Виждам че има цяла група от модификатори, които започват с FFD.
Ще използвам първо този, който е "3x3x3".
3x3x3 e броя на допълнителните "vertex" точки за клетката, която обрагражда обетка ми.
Достъп до всяка точка имам, чрез кликване върху плюса пред името на модификатора, и маркиране на "control points".
FFD превръщане моят обект от твърдо в меко тяло.
Всяка точка има определен обхват на действие и се опитва плавно да деформират тялото върху което е приложено.
Ще изключа действието на този модификатор.
Върху обекта ще приложа модификатора "Тurbo Smooth".
С Turbo Smooth се запознахме вече той се опитва да заобли нашият обект.
Върху него ще приложа модификатора Melt.
От името се подсещам, че това което ще се опита да направи "Melt" e да разтопи моят обект.
Във вид на желе с ето такова количество.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Модификаторът „FFD“ :
FFD не е модификатор, а стандартен обект
превръща избраната затворена 2D крива в обемно 3D тяло чрез „издължаване“
дава ефект за разтопяване на обекта
дава възможност за избор и редакция чрез контролни точки

Въпроси и отговори

  • Ивайло Искренов:

    Здравей,

    от гледна точка на основните инструменти няма значение кой от двата варианта ще използваш, защото са идентични. Основната разлика е, че при модификатора Edit Poly липсват два roll-out-a - Subdivision Surface и Subdivision Displacement. Но това не са основни функции за промяна на геометрията. Има и други разлики в зависимост от това в каква селекция си - например ако имаш селекция за точки, в модификатора липсва новият roll-out Vertex Properties, който иначе се появява в Editable Poly. От друга гледна точка, модификаторът пък поже да се използва като временен буфер при моделирането. Например, започваш да моделираш нещо от цилиндър, слагаш модификатора, правиш нещо по модела и стигаш до фаза в която не си сигурен дали ако продължиш по определен начин нещата ще се получат както трябва. Тогава слагаш нов модификатор Edit Poly и продължаваш да моделираш в него. Ако нещо се обърка, изтриваш вторият модификатор и пробваш нов вариант, но преимуществото, е че не започваш от самото начало. По тази логика можем да кажем, че ще използваме 120 пъти undo и пак ще се върнем в тази позиция, обаче има две основни пречки - първо трябва да внимаваш и да съобразяваш колко пъти даваш undo и второ, не всички операции са обратими с тази команда. За това слагаш колкото ти трябват модификатори и когато си сигурна че модела е готов на 100% го конвертираш е Editable Poly (иначе файла е по-голям ако се запази тази информация в много на брой модификатори).

  • защо

    васил:

    защо когато приложа могдификатора ффд4*4 и когато селектирам някой от средните точки геометрията на обекта не ми се променя,променя се само като селектирам краини точки

    васил:

    дали има значение броя на зададените сегменти при изчертаването на обекта

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    броя и положението на сегментите е от основно значение - деформациите ще се осъществяват около съществуващите сегменти.

    васил:

    Благодаря Ивайло усетих се ,сложих сегменти и всичко тръгна както трябва

  • Защо?

    Nikola Fotev:

    Извинете, но не ми се появява оранжевата мрежа около обекта след като приложа модификатора FFD 3x3x3. На какво може да се дължи?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, провери дали имаш отметка на Lattice в настройките на модификатора ->

    Stella:

    здравйте, защо не ми се появява клетката. имам отметка lattice. Какъв може да е проблема?благодаря

    Stella:

    Имам на предвид клетката при FFD

    Ивайло Искренов:

    Здравей Стела, виж дали имаш отметка на показаната опция ->

    Stella:

    Благодаря Ви Ивайло.