Въпрос към урок: “Edit Poly and FFD”
от курс: 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX
Може ли ? Или по точно кое е по правилно да се използва :модификатора Edit Poly или да се конвентира обекта в Edit Poly .Каква е разликата ?
Мах 2014 Благодаря Ви предварително
Здравей,
от гледна точка на основните инструменти няма значение кой от двата варианта ще използваш, защото са идентични. Основната разлика е, че при модификатора Edit Poly липсват два roll-out-a - Subdivision Surface и Subdivision Displacement. Но това не са основни функции за промяна на геометрията. Има и други разлики в зависимост от това в каква селекция си - например ако имаш селекция за точки, в модификатора липсва новият roll-out Vertex Properties, който иначе се появява в Editable Poly. От друга гледна точка, модификаторът пък поже да се използва като временен буфер при моделирането. Например, започваш да моделираш нещо от цилиндър, слагаш модификатора, правиш нещо по модела и стигаш до фаза в която не си сигурен дали ако продължиш по определен начин нещата ще се получат както трябва. Тогава слагаш нов модификатор Edit Poly и продължаваш да моделираш в него. Ако нещо се обърка, изтриваш вторият модификатор и пробваш нов вариант, но преимуществото, е че не започваш от самото начало. По тази логика можем да кажем, че ще използваме 120 пъти undo и пак ще се върнем в тази позиция, обаче има две основни пречки - първо трябва да внимаваш и да съобразяваш колко пъти даваш undo и второ, не всички операции са обратими с тази команда. За това слагаш колкото ти трябват модификатори и когато си сигурна че модела е готов на 100% го конвертираш е Editable Poly (иначе файла е по-голям ако се запази тази информация в много на брой модификатори).
Вашият отговор
Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
20 безплатни урока
Трикове и тънкости за софтуера
Отговори на вашите въпроси