Начини за точно измерване в 3Ds Max

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В сцената, която имаме елементите, които направихме за бордюра ги направихме като "instance" копия.
Това значи, че в момента ако променя параметъра на един от тези елементи, ще се променят на всички елементи.
с този параметър.
Искам да направя малко разстояние между всеки от тях.
Намалявам дължината.
Оставям ги така.
В случая Ако искам да проверя, Какви са реалните размери на това кубче, става много лесно.
С маркирането му и отиването в "modify" панела виждам, какви са му параметрите.
Когато това кобче се превърне в редактируем обект.
С "shift" и преместване правя едно копие.
Десен бутон и "convert to editable poly".
Щом е редактируем обекта, вече нямам достъп до тези параметри.
На практика дори немога да ги променям.
Сега как да проверя, какъв точно е габаритния размер на това кубче, или някой определен размер.
Най-лесно става в менюто ютилитис.
Маркиран ли е обекта избирам командата "measure".
Командата "measure" ми дава текущата дименсия по трите координати, но като габаритни размери.
В момента габаритните размери и формата на тялото съвпадат.
Съответно аз съм сигурен, че дължината е 9,8, но например в колата...
Кликвам още веднъж, за да изключа тази команда.
Ако колата ми е маркирана и дам "measure", това което ще видя са нейните габарити.
"alt-q" за изолиране селекция.
Но как например да видя, какъв е радиуса на гумата? Очевидно немога с тази команда.
Изключвам "measure".
Отивам в менюто "tools", и избирам "measure distance".
Начина, по който работи "measure distance" е с кликване и влакче от точка до точка, за да преценя размера.
За да стане това с точност, ще избера "snap toggle" да бъде включен.
Tака мога да хвана конкретна точка, която е център.
С кликване в първоначалната и крайната точка.
Тук долу в "listener" се появява, колко точно е дистанцията.
Правя го и за ширината на гумата.
Искам по подразбиране тази команда, ако не работя с никакви трансформации, или да бъде "move", или да бъде "select object".
Oт менюто "tools" избирам "measure distance".
"snap" е включен.
Кликвам на първата точка.
Появява се тази пунктирана, бяла линия, която показва, че командата е активна.
И ми показа, коя е първоначалната точка, с която свързвам дистанцията.
Избирам крайната с още едно кликване.
Виждам, че това са точно три сантиметра.
За да се убедим, че тази команда работи, както трябва, ще използваме друг метод за измерване.
С един от хелпърите, които се намират в "create" панела.
Tаблатура e "Create".
Бутона е "helpers".
"tape", или ролетка.
"snap" отново е включен, за да бъде прецизно измерването.
Кликвам в първата точка и в последната.
Десен бутон, за да приключа командата.
В момента "shaded" ми се превключи.
Изчезна ми "edged faces".
Активирам го.
Тъй като не беше активиран и не виждах точно, какви са ръбовете.
Сега, когато е включен виждам, че не съм захванал правилната точка.
Изтривам този обект.
Избирам отново "tape".
Кликвам в първата точка.
Влача и пускам, десен бутон да приключа командата.
В "modify" панела виждам, точно колко е разстоянието.
То съвпада и с това, което измерихме от дистанс.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Какви стойности дава командата Utilities->Measure ?
предварително избран размер
разстоянието на което е бил преместен обекта
на какво разстояние е обекта от неговият най-близък съседен обект
габаритните размери на обекта

Въпроси и отговори

  • Може ли в 3ds Max....

    Георги Игнатов:

    Здравейте, дали има възможност в програмата 3s Max да се изведат данните от измерванията в Exel или Txт нещо подобно на "Extract Data" в Autocad. Благодаря.

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    до колкото разбирам тази функция Extract Data в AutoCAD, събира някаква числена информация за даден обект и го оформя автоматично в табличен вид. До сега не ми се е налагало да ползвам толкова подробна информация за даден обект и до колкото знам няма точен аналог в 3ds Max, но имай предвид че ръчно можеш да измериш всяка дължина и да видиш габаритите на обекта (това е обикновено информацията която е достатъчна), но ако ти трябва по-подробна информация за това ти предлагам следните две решения - ако можеш да го направиш в AutoCAD, нам никакъв проблем да прехвърлиш обекта от Мах в AutoCAD; или можеш да потърсиш в интернет дали някой вече не е написал скрипт за това (което е доста вероятно :) ) 
    Мирослав:

    Според моето скромно мнение тези неща като Data Extraction трябва да се правят в аутокад понеже той е програма с която можеш да извадиш производствени чертежи и спецификации бързо и лесно и е направена точно за това, а Макса е по- скоро само за визуализации и анимации.

  • Може ли да се изведе информация за площи и обеми на елементите от един модел?

    инж. Калин Калинков:

    Здравей,
    Най-вече ме интересуват обемите на елементите. Това е нещо, което евентуално ще ми трябва като информация. Въпросът е дали може да се изведе без да се прехвърля в AutoCAD?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    да- може да се види информацията за обема и площта на даден обект. И двата параметъра се виждат с инструмента Measure, от табулатора Utilities от Comand Panel-a (1). Резултатите са в квадратни / кубични мерни единици, каквито са текущите мерни единици за програмата - в примера - метри. Ако искаш този прозорец на Measure, да бъде отделен, използвай бутона New Floater, в параметрите на командата. Ако искаш да измериш площта на част от обекта, копирай го (само за сигурност) и с командата Detach отдели само желаната геометрия.

    инж. Калин Калинков:

    Много благодаря за пълния отговор.

  • Как да добавя друг обект към селекцията - с бутона Shift не се добавя друг обект към селекцията Как да премахна изолирана селекция - с Alt+Q направих изплирана селекция, но как да я премахна -с Alt не става Работя с3DS MAX 2017

    Pavlina Ruskova:

    Как да добавя друг обект към селекцията - с бутона Shift не се добавя друг обект към селекцията Как да премахна изолирана селекция - с Alt+Q направих изплирана селекция, но как да я премахна -с Alt не става Работя с3DS MAX 2017

    Ивайло Искренов:

    Здравей, ако имаш направена селекция и искаш към нея да добавиш обект, задръж Ctrl и избери следващият обект. Ако си в изолирана селекция и искаш да се върнеш да виждаш всички обекти в сцената, кликни на червената лампичка, отбелязана на прикаченото изображение.

  • Може ли някой да ми помогне 

    Катя:

    Може ли някой да ми отговори на следният въпрос: т.к съм на модул 2 урок 16 за огледални образи в 3ds не мога бързо и рационално да използвам функцията с шитф и създаване на копия т.к създадените копия не се подравняват със създадения модел а витаят в пространството с различна височина било то под или над сцената и нагласянето им става много мудно и пипкаво...защо не се създават копия подравнени с оригиналът който вече съм позоционирала в сцената е въпросът ми?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, когато правиш копието с шифт и влачене, пробвай да хванеш и влачиш само една от стрелките на гизмото за посоките - например само по Х. Тогава ще използваш ограничението по ос и няма да се кпират на пройзволни позиции във въздуха.