Специфични точки за „захващане“ на обекти при завъртане и скалиране (angle snap points)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Ако искам някой от обектите, например този клуб да го завъртя на точен градус, нещо което разгледахме в предишните уроци.
Изключвам командата снап.
Видях, че по подразбиране това не става на точен градус.
Ако използвам "snap angle" В случая това става със стъпка през 5 градуса Ако искам тази стъпка да се промени, да бъде през един градус, натискам десен бутон върху иконката на командата.
От менюто, което излиза виждам, че мога да променя тази стъпка.
Което правя в момента, от 5 на 1 градус.
Затварям прозореца Сега, когато завъртам обекта виждам, че тази стъпка е точно един градус.
По-удобно е да бъде през 5 градуса, тъй като градусите, на които обикновено се завъртя са кратни на 5.
Ако искам да скалирам обекта по някоя от осите, долу, където виждам координатите по "x,y,z", виждам с колко процента се променя скалирането.
В момента имам 70% от общата височина, която имах.
При 100% е реалният размер на обекта.
Ако трудно мога да се върна точно до 100, а точно това искам.
Да отида до размер, който искам, но трудно спирам на тази позиция.
Мога да увелича тази стъпка.
Десен бутон преди да съм пуснал левия, за да приключа започната трансформация.
Без да окаже влияние.
Мога да използвам този бутон - "percent snap toggle".
Ще сключа "angle snap toggle".
Сега, когато ми е активна командата за скалиране, виждам че тази стъпка в момента е през 10 градуса.
Ако искам да променя тази стъпка, десен бутон върху иконата на командата.
Ето ги тези 10 процента, за които говорим.
Аз няма да ги променям.
Ако тръгна да променям размера, например на този конус, да речем за радиуса.
Знам, че с кликване върху спинера, нагоре ще увеличавам, надолу ще намалявам стойността в съответното поле.
В случая, едно натискане нагоре не е ясно, с каква стъпка променя тези цифри.
И не знам, каква точно е връзката между тях.
Ще върна тази стойност да бъде точно 5.
От клавиатурата.
Ще деактивирам "percent snap" и ще активирам "spinner snap".
Kогато е активиран, с едно кликване нагоре увеличавам с една цяла единица.
Eдно кликване надолу, намалявам с цяла единица.
Aко кликна и влача, не мога да спра на точно единица.
Това важи само за кликване върху спинерa.
}е върна размера на точно 5 сантиметра.
Изключвам снапа.
Снап функциите са доста често използвани.
Но имайте предвид, че понякога захвата на точката доста зависи от ъгъла, под който виждате обекта.
Не забравяйте, че обекта трябва да е активен или маркиран, преди да започнете да използвате снап за неговото преместване.
В противен случай може да се окаже, че захващате съвсем друга и далечна точка.
И да не го преместите на позицията, която очаквате.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Може ли стъпката на завъртане на обектите да бъде 7° ?
да
не
не – може само кратни на 5°
да, ако е активен и бутона Snaps Toggle

Въпроси и отговори

  • Десислава :

    Важно е първите три бутона за оси X , Y и Z да не са селектирани, за да не е отказано предвижването на обекта при функцията Snap по тях. Няма вариант в който никой от петте бутона да не бъде селектиран. Избери например само четвъртият от ляво на дясно който е YZ , деактивирай останалите и ще позволиш функцията Snap за 3-те оси за да изпълниш заданието.

    Десислава :

    Защо не се отварят файловете към урока? С 3ds Max 2012 съм..

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    всички файлове, който са към уроците са съхранени за версия 2014, но към всеки първи урок, под списъка с уроците в ляво от съответният модул има архив за по-ниските версии.
    Vicka Dimov:

    F5 - отключва/заключва трансформация по оста Х F6 - отключва/заключва трансформация по оста Y F7 - отключва/заключва трансформация по оста Z F8 - отключва/заключва трансформация в равнината ХY

  • Може ли да моделирам и рендирам Solidworks файлове импортнати в Max?

    Daniel:

    Здравейте, възможно ли е да моделирам и рендирам Solidworks файлове импортнати в Max?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, ако успяваш да импортнеш файла в Мах, след това няма проблеми да го модифицираш и рендерираш. Приложи един модификатор Editable Poly и вече ще е редактируема геометрия.

    Daniel:

    Много благодоря.