Векторни форми, използвани като текстури - ShapeMap

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В следващото видео, ще ви покажа нещо подобно на това, което вече разделихме, с "text map".
Но този път ще го приложим за произволна фигура, за произволен "spline".
В сцената имам очертано с "sline", едно символично дърво.
И една равнина.
Това, което ще целим да направим всъщност е да използваме този "shape" като текстура.
Това нещо е възможно в новият Макс с новият "shape map".
Отваряме материалният редактор.
Правим един нов материал, стандартен.
В "rollout" с картите, ще намерим новата карта "shape map".
Прилагам този материал върху равнината.
Този "shape map" го свързвам с "defuse slot".
Ще активирам бутона "show shaded material in vieport".
Първоначално нищо не се случва.
Това, което виждаме като изображение върху равнината е старото лого на "3D Studio MAX".
Ако искаме да се появи нашият "shape" като текстура тук.
В параметрите на самата карта "shape map", имаме бутон, от който можем да направим това.
"shape object" в момента е "none".
Ако кликна върху него от сцената може да изберем кой "shape", да превърна в карта.
Kликвам върху "shape".
Oтново върху тази равнина трябва да има приложени коректни координати, за да може да се визуализира, както трябва.
А ако в "shape" имаме затворени линии, те ще се появят като отвори.
Ако имаме линии, които не са затворени, но са част от този "shape".
Те ще бъдат Ето такива прави линии.
Това са съответните цветове, които могат да бъдат променяни.
Синьо, черно и бяло.
Преимуществото на тази карта е, че това отново е векторно набиране.
И ако направим един бърз рендер, от толкова близо.
Ще видим също че това тук са доста прави линии.
Тези самостоятелни линии в момента завършват остро.
Можем да увеличем тяхната дебелина, от тук "outlines".
Също така, можем да променим и завършека на самата линия, в заоблен вид.
Най-голямото преимущество всъщност е, че можем да променяме външния вид на картата.
самото изображение.
С промяна на самия "spline".
Промяната е интерактивна и се забелязва веднага след като потвърдим промените в "spline".
Използването на тези векторни криви, всъщност дава съвсем нови възможности в "3D Studio Max".
За момента не са много приложими в моя "workflow".
Но от друга гледна точка, там където могат да бъдат използвани тези векторни карти.
Използването им същност е незаменимо.
Тъй като това не са растерни изображения и в рендера никога няма да има пикселизиране.
В следващото видео ще продължим с едно "overview", на новият "render engine".
Kойто е добавен в "3D Studio Max 2017".
И това е "art render engine".