Здравейте, при използването на "AutoGrid" обектът който се изчертава не винаги е перпендикулярен на основния обект. Проблемът е, че понякога се изчертава перпендикулярно понякога не. Не зная къде може да греша. Командите "Isolate Selection" и "Hide Unselection" едно и също действие ли извършват? Крайния резултат видимо сякаш е един и същ. А какво прави клавишът "Интервал" ? При неговото натискане светва бутон с обозначение "Катинар" и не може да се селектира друг обект ако си натиснал интервала по невнимание. Обаче трансформациите са активни за селектирания обект.
Здравей,
за "Isolate Selection" и "Hide Unselected" - двете команди по принцип правят едно и също. Има някои дребни разлики, например : за изолирана селекция има вече присъединен шорткът -> Alt+Q (но за версията на Мах 2014, за да излезеш, трябва да избереш с десен бутон - End Isolate или да кликнеш на крушката долу до катинара който си посочил); когато използваш Isolate Selection обекта който е изолиран се zoom-ва в прозореца в който работиш. И поради тези причини аз лично използвам изолирането пред скриването, но в случая едва ли има грешен избор.
за Lock Selection (функцията която се активира с натискането на интервала или избор на посоченият катинар до стойностите за координатите) - когато имаш селектиран обект и активираш командата Lock Selection, визуално нищо не се променя, но напрактика не можеш да селектираш друг обект от сцената, можеш единствено да работиш с обекта който си "заключил". С избраният обект можеш да правиш всичко - моделиране, модификатори и т.н. Това е може би нещо като Isolate Selection но без да скрива обектите.
Благодаря за отговорите Ивайло
Няма проблеми, ще се радвам ако мога да помогна и по други въпроси :)
Здравейте, бихте ли ми казали как се включва AutoGrid?
Първо избирате примитива и след това отметката Autogrid става активна и ще можете да я включите. Ако не е избран примитив не става.
Когато направя промяна на стойността в поле Р във Famili Parameters и след това направя промяна в поле Q - стойността в полето Р се нулира.
Този проблем го няма, когато вкарам новите стойности от клавиатурата и Enter, така че не е проблем.
Здравейте! Защо, когато използвам опциите за замразяване обектите не остават на сцената (оцветени в сиво), а изчезват както при Hide?
Здравей,
Благодаря!
Имало е отметка на Hide Frozen Objects. Махнах я и всичко е ОК.
Здрасти.... не мога да селектирам обектите....при ctrl и натискане върху обекта не става нищо...нз какъв може да е проблемът?
Здравей Вероника, виж дали случайно не е заключена селекцията (долу по средата свети едно катинарче), ако е така натисни Space от клавиатурата и пробвай отново :)
Здрасти отново....не свети катинарчето(Lock Selection) но и когато натисна Space нищо не става.... и самото катинарче не се променя(не свети по никакъв начин).....а самият обект си остава същия, не мога да го селектирам и съответно не се появява и самата мрежа с линиите в бяло върху обекта(wireframe-a) както при твоето видео, но странното е че мога да го копирам с Shift и отстрани долу вляво където е-Isolate Selection в полето пише ,че има селектиран обект,а всъщност не виждам такъв :(
самата мрежа не ми се появява, когато натисна върху обекта както във видеото горе долу 56-57 сек.
Провери дали всичко е наред в настройките на Layer-a. В нов файл пак ли така се получава ?
Да...всеки път е така....изглежда се селектира, но не се вижда ,че е селектиран..когато натисна върху обекта не се появяват белите линии върху него, а си стои същия....нз какво може да бъде (аз съм начинаещ и определено нищо не разбирам...така да се каже от нулата започвам) да не би да е от viewporta?Примерно да не е realistic, но в твоето видео в този режим си излизат линиите върху обекта, когато се селектира ?!!!
версията е 2013
Аха, ясно ... може да смениш типа на визуализирането на viewport-a и да избереш Realistic (Shaded) + Edged Faces, както е показано на прикаченото изображение и вече би трябвало да виждаш и wireframe-a на обектите. В по-високите версии на Мах, независимо дали е избрано Edged Faces, при селектирането на обекта wireframe-a (белите линии който го изграждат) се вижда по подразбиране.
Здрасти отново, пробвах и това и другите ваианти, но пак не ми се появява wireframe-a...в layers как трябва да бъдат настройките ?Сигурно съм натиснала нещо, но не мога да разбера какво .
.....мисля,че разбрах проблема-мрежата се появява само на определени обекти от standart i extended primitives....когато избера box i realistic+edged faces или какъвто и да е режим няма мрежа на никой от viewport-tite, но когато избера sphere и realistic +edged faces имаме мрежа навсякъде .Явно това е от версията, понеже е по-стара.Изглежда в новата 2014 не е така :)
може би просто няма сегменти самия обект, щом няма мрежа в wireframe. Пробвай да увеличиш сегментите на обекта, който няма мрежа да видиш дали не е от това :) в modify панела на обекта
Възможно ли е аз да граша нещо? Видео лекция "Трансформационно Gizmo" е същата като лекция "Изолиране, скриване и „замразяване“ на обекти". И в двете став въпрос за трансформация на Gizmo и няма лекция за "Изолиране, скриване и „замразяване“ на обекти".
Здравей,
Не мога да изолирам обект с Alt+Q, мога само с Isolate Selechion. Как да активирам Shorcut - Alt+Q. Работя с 3dx Max 2017.
Здравей,
провери каква команда е приложена на тази клавишна комбинация или я промени, така че да я използваш за изолиране на обекти (виж прикаченото изображение).
Благодаря!
Защо? Защо не мога да променя Shorcut? Влизам в Customize - Customize User Insterface - Keyboard -маркирам Isolate Selection Alt+Q, избирам Remove-и когато искам да напиша Shorcut в прозорчето Hotkey- не ми позволява повече от един символ. Какво не правя правилно? Изгледах урока от 1 Модул за "бързи клавиши", там се прави промяна само за Z,- аз също нямам проблем с въвеждането на един символ.Как да въведа Alt+Q?
В самото поле натискате от клавиатурата Alt+Q, а не ги въвеждате буква по буква. Аз също имах този проблем.
Здравейте, може ли, след като съм конвъртнал един обект в "editable poly" да се връщам назад и да правя корекции на маниполации които вече съм извършил. Благодаря
Не. За да имате възможност да правите редакция на Примитив използвайте EditPoly от Modifier List. Така Примитива се запазва (пример - може да задавате L/W/H, брой сегменти....) ВАЖНО! Когато "излъжете" по този начин 3ds MAX-а, моделирате обекта от EditPoly и след това решите да коригирате някой от отновните параметри на Примитива, може да Ви изпише, че това Ви действие ще "развали" обекта.
Благодаря много.
Защо моето дърво не се завърта около една ос, а всеки елемент се върти около своята ос и става хаос, може ли частите на дървото да сработят, като един елемент (някакво обединяване има ли? )
Селектирайте последователно всички елементи, които трябва да се въртят едновременно и ги групирайте. Стрелка 1 сочи мястото на командата Group
.Лек ден и успехи!
Групирането върши работа и е доста добро и практично решение, но може да пробваш и да използваш Use Selection Center (виж прикаченото изображение). Когато го избереш, тогава гизмото за завъртане автоматично ще се премеси, когато са селектирани повече обекти в техният център.
Една аналогична възможност:
Лек ден и успехи!
Лек ден!
Здравейте! Доколкото разбирам въпроса ви, искате да изправите стъблото на дървото. За да го направите, имате 2 варианта:
Надявам се да съм Ви бил полезен!