Здравей,
Много благодаря за отговора!
Здравейте!
За съжаление не ми стана ясно как мога да задам дължини на стените,ако чертая стая различна от квадрат форма.Разбрах за задаването на дебелината и височината на стената,но не мога да разбера как да изчертая стая,като започна от една точка и чертая според размерите,които имам стена по стена според размерите докато не затворя стаята.Или трябва ли да ги чертая по отделно и след това да го съединявам.Има ли значение това за по-нататъшната работа когато поставяме материалите и искаме да са с различни цветове?
Имам и втори въпрос за вратите и прозорците...Защо не мога да ги чертая на всички посоки,а само в една посока?
Защо, въпреки спазвам всички указания за изчертаване на врати и прозорци стените ми не се разпробива. Когато дам % на open се вижда стена. Изчертавам ги с включена опция 3d snap, чрез долепване. Благодаря.
Здравей Лилия,
Здравей Михаела,
Като задържа бутона snap излиза подменю, кои отметки да поставя там?
В случая може да оставиш само Vertex и End Point.
Много благодаря. Спазвам всичко, но не мога да разбера защо не се получава. Да не би да е защото използвам някакви мой стари сцени?
Добавихме нов урок по темата, във втори модул - ",Допълнителни вградени архитектурни обекти (Walls_and_Doors)", в който ще видиш практическото изпълнение и решението на проблема.
Много ви благодаря! Изгледах го вчера много е полезен и подробен. Благодаря.
Здравей, За точно въвеждане на координати на линия може да се използва Keybord Entry които се намира в най- долната част на менюто за линия. Честно казано, това едва ли е най-удобния начин за въвеждане на координати на линия в 3DS Max. Какъв е принципа. Горе долу подобно е на задаване на относителни координати. За да начертаеш един квадрат с размери метър на метър задаваш първа точка 0 по Х и 0 по У .Натискаш Add Point. Втора точка 100 по Х и 0 по У. Натискаш Add Point. Трета точка 0 по Х и 100 по У.Натискаш Add Point. И последна точка 0, 0. Не знам дали този метод е удачен за чертане на по сложни задачи. Може би е по подходящо да се импортнат от друго приложение като аутокад или подобно. Ако все пак държиш на метода на адрес https://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/miauus-polyline има един много подходящ скрипт за целта. За съжаление скрипта не е безплатен, автора му иска мисля че 15 евро. Аз лично съм търсил "народна" версия но точно за този скрипт не успях да намеря.
Съжалявам, отговора е за долния въпрос
За стена има също въвеждане на координати по Х и У . Там обаче е предвидена още една възможност: Pick Spline нещо като "посочи линията". Можеш предварително да си построиш от линия контура на помещението, после да зададеш параметрите на стената, нейната височина и дебелина и с бутона Pick Spline помещението ще се "построй" наведнъж. Това според мене е сравнително много удобен метод ако ще използваш стените на макса.
За построяване на обекти за архитектурни визуализации стените на макса ли е по-добре да се ползват, или extrusion-и?
Зависи - въпрос на работен процес и избор. За много хора е лесно и удобно да използват Wall и AEC objects. И наистина, в много случаи са лесни и удобни,защото са прости. Аз лично предпочитам да използвам "подложката" от AutoCAD, да екструдвам линиите и да ги конвертирам в Editable Poly.Така имам по-голям контрол на отделните повърхности и след това ми е по-лесно да работя с материалите за отделните стени. Също така вградените врати и прозорци са ограничени типове и за тях също предпочитам да работя с 3D обекти от библиотеки. Предполагам, че в случая е както свикнеш и както по-лесно и по-бързо го правиш.
Благодаря!:)
Видях, че предварително може да се направи, но не и след като е завършена.
Благодаря за отговора, ще го пробвам веднага :)
Как да добавя размери и прави ъгли на стените които съм изчертал?
Реално в 3ds Max няма такава възможност. Това е програма по скоро за визуализиране на идеи отколкото за чертане. Ако искаш да получиш чертеж с размери разгледай Аутокад. Все пак за 3ds Max има една добавка която може да слага оразмерителни линии в сцената [DIMaster(https://www.scriptspot.com/bobo/mxs9/DIMaster/) е безплатен и свободен за сваляне скрипт. Можеш да слагаш разни оразмерителни линии, мултилидъри, ъгли. Но не е много удобен за използване в среда на 3дс макс. Поне на мене.
Друга опция е да кспортнеш сцената в друго приложение и там да я оразмериш. Като пример в Скетчупа:
получава се сякаш доста по ясно като чертеж. И е по лесно за работа
Благодаря.
Благодаря ви за отговора!Ще пробвам .
Днес пробвах пак и стана съвсем нормално, така и не разбрах защо ставаше така.
Привет, използвам мястото да вмъкна едно малко допълнение в исталирането на DIMaster. Аз съм с 3D MAX 2015, и още с инсталирането се сблъсках с малки проблеми, като промяна на пътя на файловете и липса на икони в толбара на DIMaster. В 3D MAX 2015 се инсталира по следния начин: - от rar файла DIMaster паппка PlugIn копираме съдържанието в C:\Program Files\Autodesk\3ds Max Design 2015\plugins - от rar файла DIMaster паппка MacroScripts копираме съдържанието в C:\Program Files\Autodesk\3ds Max Design 2015\MacroScripts Проблема с невидимите икони се решава, като : - от rar файла DIMaster паппка Icons копираме съдържанието в C:\Users\USER NAME\AppData\Local\Autodesk\3dsMaxDesign\2015 - 64bit\ENU\usericons Плъгина върши страхотна работа и може да се свали от тук https://www.scriptspot.com/bobo/mxs9/DIMaster/ Толбар се прави : - в 3D MAX 2015 / Customize / Customize User Iterface.../ Toolbars / от падащото меню Category/ DIMaster/ и от прозореца Action влачим иконите към празния толбар. Използването на плъгина става по следния начин. След активиране на плъгина натискаме 3D Snap / в зависимост как е настроен 3D Snap измерва от точка доточка, ръб и тн./ появявасе и меню с допълнителен контрол над обузначенията.
Много полезно, благодаря за споделената информация :)
Здравейте, След изчертаване на стени и поместването в тях на прозорци следва прилагането на материалите,но.. Това, което аз правя е да превърна прозореца в editable poly и селектирайки определени полигони да приложа стъкло. След това селектирам само рамката и прилагам дървен материал за дограмата. Проблемът е, че след превръщането на обекта в editable poly, той вече не се разпознава от стената като отвор. Грешен ли е подходът ми? Благодаря предварително за отговора!
Здравей, по принцип няма нищо погрешно в подхода ти. В самият обект елементите са разделени по Material ID's автоматично - например в Fixed Window ID=3 е стъклото (може да провериш всеки елемент кое ID е като трансформираш един обект в Editable Poly и в ролаута с настройките в Polygon:Material ID's срещу Select ID пишеше последователно 1 и кликвас на бутоба Select, 2 и кликваш на Selekt, 3 ...) и след това използваш Multi/Subobject Material и за съотверното ID прилагаш материал. Отнема време този подход, за това може да пробваш с библиотеки с готови архитектурни обекти ... не е и толкова страшно че стената не е интерактивна, конвертирая си я в Editable Poly и премести вертексите да паснат на прозореца :)
Благодаря много, получи се доста по-удобно с използването на Multi-sub- object material.