Упражнение – Finalizing chess board scene

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Вече имаме достатъчно знания, за да можем да завършим нашия проект за шахматната дъска.
Направихме всички елементи, които след това ги групирахме.
Дъската и часовника вече са готови и ще ги импортирам от файл в който са направени.
От стартовия бутона избирам "import" и след това "merge".
Намира файла, в който са другите обекти.
В "preview" виждам, че това е файла.
Избирам Open.
Избирам да се вмъкнат от всички елементи от сцената.
Избирам ОК.
Ще избера да ги преименува автоматично.
В нашия часовник обаче, не сме направили стрелки, които сега ще направим бързо.
Ще започна от един цилиндър, който ще конвертирам в "editable poly".
Ще го подравня по предната окръжност.
Избираме по X и по Y.
OK.
Ще екструдиран тези два полигона.
Или може би по-добре с "Bevel".
Ще ги премащабирам по Y.
След това ще копирам този елемент.
Ще маркирам от него частта, която е за стрелката.
И ще премащабирам само нея.
След това ще я преместя ръчно.
Ще маркирам само горните полигони.
За да направя по-тънка стрелката.
След това я слагам под другата.
Във "front view".
С "Shift" и преместване ще ги копирам.
Ще добавя тези елементи, които току-що направих, към групата, която вече съществува.
Така вече имам всички елементи мога да започна тяхното позициониране.
Те са групирани.
Ще разваля групата, в която са направени, и ще започна да ги подреждам.
Мисля, че дясното поле трябва да бъде бяло.
Затова ще отворя групата и ще маркирам всички черни полета.
Ще запазя така селекцията, като изпиша името на селекцията.
По този начин следващия път не е необходимо да ги селектирам пак.
Трябва да избера селекцията и тя се е запазила.
Ще преместя по "Z" на 10 сантиметра.
За да мога по-лесно да маркирам тези които остават.
Това ще бъдат белите.
Сега ще ги върна другите.
Дясното поле вече е бяло.
Въпреки, че са ми обърнати имената и на селекциите.
Ще групирам кончето.
Сега ще го подравня и него.
него ще го сложа на първия ред обаче Ще сменя местата на пешката и на кончето.
Kопирам я и от другата страна.
Подравнявам я по полето в която се намира.
Остана офицера, който също го позиционирам.
Подравнявам го.
Копирам кончето.
Командата "Align" помни предишните ми промени и затова става всичко става бързо в момента.
По едни и същи критерии се подравняват.
Пълния комплект от фигури е позициониран.
Виждам тази розова рамка, което значи че имам отворена група.
Маркирам всички фигури.
Да проверя дали това са само белите фигури.
Да.
На тях ще направя огледално копие.
Без да има връзка между тях.
В Top view мисля че е най-правилно да го позиционирам.
Мисля, че са добре в момента.
Тези обаче ще бъдат черните.

Въпроси и отговори

  • Как да копирам и завъртам стреките, когато те и циферблата са в наклонена равнина?

    Георги Георгиев:

    При часовника, който съм изработил равнината, на която е циферблата и цилиндъра за стрелките е наклонена. Успявам да ги подравня, но когато копирам първата стрелка, за да направя втората (по-малката) и след това се опитам да я завъртя, командите се извършват спрямо глобалните оси x, y и z. Има ли възможност да променя гизмото с оси спрямо равнината на циферблата и как става това?screenshot4838f9f-6c890bd1.jpg


    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    това може да се оправи като смениш типа на координатната система от View на Local (виж прикаченото изображение).
    Георги Георгиев:

    Благодаря!

  • Защо на екрана всичко изглежда наред, а в рендера половината фигури са "полегнали"?

    Марианна Даверова:

    Защо на екрана всичко изглежда наред, а в рендера половината фигури са "полегнали". Правени са по един и същи начин. Даже в моделното пространство личи, че има проблем, защото са различно осветени

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    виж постовете, които сме направили с Георги по сходният ти въпрос - може да помогне и тук.
    ЖАНЕТА:

    А, къде да ги видим?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, в рендера не се рендерира опъката страна на полигоните. Или трябва да конвертираш обектите и да flip-неш полигоните или да сложиш отметка на Force 2-Sided в опциите на рендера.

  • Ивайло Искренов:

    Здравей Виолета, завъртането на обекта става около неговото гизмо. Ще трябва да го преместиш в центъра на цилиндричната част на стрелката. Тази тема ще ти помогне как точно да го направиш.

    Виолета Иванова:

    Благодаря

  • Защо ми излиза следното съобщение?

    Nadezhda Stoyanova:

    Здравейте! При готова сцена и натискане на бутона за render от менюто ми се появява следното съобщение: [ERROR] Please select a camera to render in the combo box of the renderer settings. Къде е проблемът, от къде да избера камерата? Имам спомен за човек с подобен въпрос в някой от предишните модули, но за жалост не успях да го намеря. Благодаря предварително!

    Nadezhda Stoyanova:

    Май въпросът ми изпревари следващите уроци. Започва да ми става ясно защо се получава така.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, ако все още не си намерила решение може да приложиш един screenshot тук на самото съобщение и настройките в табулатора Common на рендера.

  • Опит за изрязване на горната част на топа: По какъв начин може да се направи?

    Галина Вучкова:

    Опитах се да направя на топа изрези отгоре, за да изглежда като истинска шахматна фигура. Измъчих се със Subtract, Bevel, Extrude и какво ли още не, обаче винаги ми остават някакви полигони като стенички или при Subtract не затваря тялото и остава отвор, който не мога да затворя с Cap, защото не е затворен контур. Проблемите идват от комбинирането на ротационно тяло с инструменти за работа с полигони, които работят по прави. Как можете да ме посъветвате да го направя?

    Георги :

    Какво точно искате да направите. Ако ще се мъчите да правите нещо с Булеви операции, ще трябва първо да колапсните обекта, да го конвертирате в Поли или в Меш обект. Иначе мисля, че булевите операции не работят, или поне не работят коректно. Ако ще искате да надградите обекта (топа) с екструд или бевъл, според мен ще трябва да намалите сигментите на модификатора Lathe на някакъв доста по малка стойност, за да можете да селектирте полигони отгоре. Селектира се през един полигон за да може да стане нещо като ограда. След като се селектира, със Бевъл или Екструд се вдига до желаната стойност

    Стойноста на модификатора Lathe е много намалена и обекта ще се вижда ръбест. Ще трябва да се добави и модификатор Тurbosmooth. Все пак не съм убеден дали това е целта която търсите.

    Галина Вучкова:

    Благодаря за идеята, аз правех точно същото, но аз екструдирах с отрицателна стойност, за да изрежа отворите, а не да вдигна другите полигони, при което ми оставаше малка стеничка. С вдигането въпросът се решава!

    Галина Вучкова:

    С булеви операции също успях, като извадих последователно 3 box-а под 120 градуса един спрямо друг и се получиха 6 зъбчета и 6 падини, но с екструдиране е по-красиво. Не мога да прикача скрииншот, не знам как.

    Ивайло Искренов:

    За да прикачиш Screenshot тук, на екрана който искаш - натисни PrtScn бутона от клавиатурата (около бутона Delete) и тук във форума в полето за писане просто натисни Ctrl+V

  • Как с правоъгълна селекция се маракираха само шахматните фигури?

    Betty:

    Как с правоъгълна селекция се маракираха само шахматните фигури?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, в коя минута на видеото имаш предвид?

    Betty:

    мин 9:36 шахматните фигури и мин 5:50 White Boxes

    Ивайло Искренов:

    Cross/Window е избрано и след това курсора ми при селектирането минава само през върха на шахматните фигури и не докосва други обекти. Може да се върнеш на урок 6 от модул 2 и да видиш повече за този тип селектиране.

    Betty:

    Да, много благодаря за отговора!

  • Защо когато натисна F4 ме изхвърля от програмата?

    Darina:

    Ето как изглежда моята дъска, след като отворя файла! Като натисна F4 ме изхвърля от програмата

    Ивайло Искренов:

    Здравей, за единственият вариант, за който се сещам е ако междувременно с F4 е задържан Alt ... :))) но на дали това е проблема. След рестартирането на Мах-а проблема остава ли?

    Darina:

    Здравей, Ивайло! Много се извинявам, че чак сега отговарям :) Не мога да разбера защо се получи така, неприятното е, че и при другите файлове е така. Възможно ли е при записа да се получава някакъв бъг или пък да е от самата програма. Продължавам напред, че изоставам много! Весела НГ!

    Darina:

    Всичко е наред вече! :)

  • Ивайло Искренов:

    Здравей, вероятно не намира текстурите по време на рендера. Провери пътищата до тях и виж дали са ок. Къде се намира работният ти файл? Сложи ги в една папка с текстурите и пробвай отново.

    Дилиян Спасов:

    Как се разбираше дали ние ги намира?

    Ивайло Искренов:

    Най-лесният начин е в Asset Tracking-a (Shift+T) - там излиза списък на всички използвани текстури и имат статус - ако са Missing, значи не ги открива. Трябва да са със статус Ok или Found.

  • Кой е клавишът за върщане едно действие назад?

    Росена Екимова:

    Здравей, Ивайло, по време на този урок, докато правиш селекцията на черните полета, се случва неволно да преместиш все още незавършената селекция. Кой е клавишът, който натискаш, за да върнеш назад и да елиминираш нежеланото преместване?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, мисля че с Ctrl+Z просто връщам едно действие назад след като премествам неволно селектираните обекти.