Въпрос към урок: Специфични точки за „захващане“ на обекти при преместване (snap points)
от курс: 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX
Защо в toolbar- а Axis constrain, не мога да изключа всички оси, за да премествам обекта и в трите оси едновременно?
3ds Max Design 2013
Здравей,
по трите оси едновременно може да преместваш обекта (и да няма ограничение по осите), когато е активирана някоя snap опция (например vertex). Тогава ще можеш да изключиш и трите оси.
Активирана е опция за Snap, но не се получава. Какво имате в предвид (Vertex)?
Здравей Ели,
ще се опитам да поясня малко предишният пост.
За да можеш да преместиш един обект едновременно в трите посоки и това нещо да се случи правилно, трябва да го направиш в прозореца Perspective. Там като начало, можеш да избереш да преместиш обекта по 1 или по 2 оси едновременно. Защо не може директно да избереш 3 оси - защото движението на мишката реално е в 2D равнина и нама как да преместиш курсора в дълбочина - по третата ос. Затова, за да се изпълни това преместване, трябва да стане по някакъв допълнителен критерии и в случая това е допълнителна точка от друг обект (vertex). И така - активираш функцията 3D Snap (1 от прикаченото изображение), активираш характерна точка - vertex (2), и от toolbar-a Axis Constraints (3) автоматично ще се изключат ограниченията по осите (ако не стане автоматично, може да ги промениш ръчно). Тогава "захвани" една точка от обект_1 и я премести върху точка от обект_2. Експериментирай с 2 прости обекта, за да видиш реално как се изпълнява преместването.
Ок, благодаря Ви!
Вашият отговор
Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
20 безплатни урока
Трикове и тънкости за софтуера
Отговори на вашите въпроси