Къде е проблема при подравняването на оста - Z ?

3ds Max 3D Моделиране 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX Рендериране

Защо при снимка 2 подравняването по оста-Z не се получава когато е Group? При снимка 1 е само един обект и се подравнява.

Здравей, Според мене групирането на обектите не би трябвало да оказва влияние на тяхното подравняване и клониране, ако това е твоята цел. Аз използвах сцена от група с няколко бокса и те се подравниха без проблеми и по трите оси. Възможната причина е да е активирано ограничение по оста Z и ти да не можеш да местиш обектите по нея ос. В настройките на прилепванията има една опция "Enable Axis Constrains" , в твоята версия би трябвало да се казва "Use Axis Constrains" (нещо като "използвай ограничение по осите") и когато тя е отметната само която ос си избрал само по нея може да подравняваш обекти. Бърз бутон за Use Axis Constrains е  ALT + D. T.e. ако ти е включено ограничението по осите подравняваш само по избраната посока, а ако го изключиш , пак с ALT + D може да подравняваш и по трите оси.

Здравей, то по-скоро имам проблем от Гизмото. При група Гизмото ми е по средата на двата обекта и по оста Z се подравнява според Гизмото. Как да оправя настойките на гизмото?
Благодаря 

Ако обектът е групиран и групата е затворена, гизмото би трябвало да се намира в геометричния център на обектите, т.е между двата обекта. Гизмото се премества от йерархията на обекта, бутона до Modify. Обаче, защо искаш да местиш гизмото? Къде ще местиш групата? По твоята картинка се вижда че имаш група от 4 бокса която е застъпила малко дъската за шах . Къде ще я подравняваш? Ако искаш да я сложиш на дъската за шах, в твоя случай най-лесно е с Align. Махаш отметките от X и Y, за current objekt  слагаш "минимум",т.е. да се подравни по основата, а за target слагаш maximum, т.е. по горната част и готово. Ако не ти се занимава с това и обекта ти е някъде в сцената. С включени  прилепвания и включени Axis Constrains, селектираш ос Z , хващаш групата за някоя от долните точки и подравняваш по дъската. Тъй като ти е избрана само ос Z , групата ще се мести само в тази посока и в никоя друга.

Аз го правя точно така с Align, но когато сложим отметката по оста Z, и подравня min - max се получава това от картинката която сам приложил; т.е. мин на групата не е точно най–ниската точка (по оста-Z), а я дава по средата, там където е и гизмото. Затова помислих, че може да е до настойките на гизмото. Когато подравнявам само един обект (не е група) нямам проблем, всичко си е точно! 


Ако обекта който ще подравняваш, в случая твоята група, е просто някъде из сцената, инструмента Align трябва да се приложи няколко пъти за да се получи търсения резултат. Да кажем че групата е някъде си, неизвестно къде по X, Y и Z. Аз искам да я сложа по средата на дъската.Най - напред я подравнявам  с Alighn по Pivot point (Гизмото опорната точка), и по трите оси X, Y и Z. Така групата ще се подравни в центъра на дъската ама не и в горния и край като искаме. Натискаме само Aply за да продължим без да затваряме прозореца. После по Z избираме минимум и максимум и готово. Под инструмента Align има още един инструмент Quick Align - Бързо подравняване (Shift +A ). С него двата  обекта се подравняват по тяхната опорна точка (Pivot Point). Ако имаш група някъде из сцената, със Shift +A ще се подравнят двата Pivot Point-а и после само с Align (Alt_минимум и максимум по Z, мисля че ще е най бързо и лесно.

Нещо е проблем с 2012-версия, след като минах на 2014 нямам проблеми.
Благодаря


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация