Как да направя отвори в стените?
Искам да направя няколко отвора в стените, които да служат за врати. Стената е екструдната от сплайн, който е начертан в Аутокад. Не е конвертирана в редактируем обект. Примитивите за вратите са от BOX, всеки е създаден отделно. Когато приложа Compound Objects > ProBoolen > Substraction, стените изчезват. Пробвах и с други опции на ProBoolen, но няма ефект. Ако единият BOX го конвертирам в редактируем обект Conwert To > Edtable Poly, и към него присъединя другите BOXсове с Attach, и след това вместо ProBoolen използвам Compound Objects > Boolean отворите се получават. С Boolean трябва да се изпълнят повече операции, отколкото с ProBoolen. Възможно ли е тези отвори да се направят с ProBoolen?
Здравей,
P.S. Към подготовката в AutoCAD, не е лошо да си подготвиш и планове за пода - една затворена полилиния, която описва помещението по външния контур (и ако е необходимо на тавана). Вероятно в различните помещения пода ще бъде с различен материал. Ако ги организираш и тези неща по слоеве (направо в Мах) - допълнителен "+" :)
Благодаря много за отговорите. Явно грешката ми е била от отворите за вратите. Селектирал съм ги само с по една полилиня в чертежа в Аутокад. След като ги изтрих всичко се получи както трябва. Но нямах маркери за местата на вратите. Не можах да разбера, в Аутокад трябва да изчертая контура на стените като затворена полилиния и да добавя вратите като обект-Rectangle ли? Да се получи горе долу нещо такова. Това е резултатът от този чертеж.
Имах в предвид следното нещо - за жълтите контури на стените прилагаш модификатора Extrude (например = 290), а за зелените контури за вратите - прилагаш модификатора Extrude (например = 70), така тази част над вратата е отделен обект, който трябва само да поставиш на място по височина и никъде не използваш булеви команди.
Георги, аз бих те посъветвала, когато подготвяш файла си в АутоКАД, на местата за врати и прозорци да слагаш точки, които след това, когато използваш Extrude в 3ds MAX ще станат Edges. После посредством Connect, добавяш един или два (един - ако имаш само врати, два - ако имаш и прозорци; ако се налага и повече) Edges. В режим Polygon маркираш полигоните, които трябва да са ти вратите и прозорците и триеш. Ако стените ти са двойни се налага да използваш Bridge командата, за да затвориш появилите се дупки. Принципно аз използвам в много краен случай Boolean и ProBoolean. Добре замислени команди, които понякога (доста често) създават проблеми, вместо да решават такива....