Добавяне на материал чрез изтегляне на сечение по траектория (Swept Boss/Base)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Друг метод за построяване на тримерна геометрия е като изтеглим сечение по трактория.
Когато желаем да добавям материал чрез този метод използваме инструмента "Swept Boss/Base".
А за да отнемем материал "Swept cut".
Ще разгледаме само първият инструмент, защото опциите в "property manager" на двата са идентични.
Разликата е само в това, че първият добавя материал, а вторият отнема.
За да стартираме инструмента се изисква да имаме не една, а две предварително построени скици.
Едната е сечението, което ще изтегляме, а втората е траекторията, по която ще го изтегляме.
Във файла към урока аз съм ги построил предварително.
Обърнете внимание, че двете скици са построен в две различни равнини, които са перпендикулярни една на друга.
След като стартираме инструмента в "property manager" най-отгоре виждаме две полета, в които трябва да посочим скиците.
Иконите в ляво ни подсказват, че в първото поле трябва да посочим сечението, а във второто траекторията.
Един от начините е да ги посочим в графичната област, при което виждате, че в горното поле автоматично се изписа името на скицата "sketch1" и се активира долното поле.
А друг начин е чрез "feature Manager Design 3", като го разгънем от този плюс тук и посочим скицата от дървото.
Сега вече и двете скици са избрани и в графичната област виждаме предварителния изглед на тримерната геометрия.
Нека си разгънем раздела "options" от стрелките тук и разгледаме някои от опциите в него.
Най-горе имаме падащ списък като е избрана опцията "follow path".
При нея сечението следва траекторията, като се запазва перпендикулярно на нея по цялото и протежение.
При опцията "keep normal constant" сеченето не променя ориентацията си по протежение на траекторията.
При опция "twist along path", сечението се усуква по протежение на траекторията, като имаме възможност оттук да зададем ъгъла на усукване, радиани или брой завъртания.
Нека зададем 90 градуса.
От бутона тук можем да обърнем посоката на усукване.
Можем да създадем тънкостенно тяло като активираме раздялата "team future".
Опциите в него са абсолютно същите, както при разгледаните дотук инструменти и затова сега няма да се спираме подробно на тях.
С окей приемаме зададените настройки и излизаме от инструмента.
Сега може да разгледаме полученият резултат и след това е ваш ред да повторите нещата от урока.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Чрез инструмента Swept Boss/Base може да се създаде тримерна геометрия, като се:
добави материал чрез изтегляне на сечение по траектория.
добави материал чрез изтегляне на сечение в дадена посока.
добави материал чрез завъртане на двумерна скица около ос.
 
Колко скици изисква инструментът Swept Boss/Base ?
Две - една за сечението и една за траекторията.
Една, в която е начертано сечението.

Въпроси и отговори

  • Как да коригирам параметри на Swept Boss/Base

    Славчо Желязков:

    Направих 3 измерен обект със Swept Boss/Base - масивен. След това си поиграх да променям сечението и траекторията в съответните скици - получава се. Но ако отида да редактирам после параметрите, не мога да го направя ВЕЧЕ тънкостенно тяло. Има ли решение? В пропърти менажера липсва Thin Feature

    Младен Георгиев:

    След като веднъж сте построили тримерен обект, опцията thin feature не е налична в property manger. Подхода е да изтирите елемента и като използвате същите скици да създадете нов. Ако обаче сте създали след това нови построения обвързани с този елемент те ще загубят връзките си и ще трябва също да се редактират

    Веселин Милетиев:

    Ще бъде ли показано в някой урок как се изчертават и свързват сечението за изтегляне и траекторията на изтегляне?

    Янка Лулчева:

    Здравейте, как да направя "видима" тази функция? Започнах да изчертавам всичко отначало, но не е активна.

    Младен Георгиев:

    За да е активна трябва да имате 2 скици, Едната е профила, другата траекторията. Вероятно една от двете при вас я няма,

    Велимир Христов:

    Моля отговорете на въпроса на Веселин Милетиев, свързан е с по нататъшно упражнение: Веселин Милетиев Ще бъде ли показано в някой урок как се изчертават и свързват сечението за изтегляне и траекторията на изтегляне?

    Петър:

    Ще бъде ли показано в някой урок как се изчертават и свързват сечението за изтегляне и траекторията на изтегляне?

  • Как да изчертая началната геометрия ? 

    Борислав Парасков:

    Имам впредвид как да свържа правоъгълника с кривата след като правоъгълника е ориентиран във вертикалната равнина а кривата е в хоризонталната.

    Свилен:

    Трябва траекторията ти да е начертана в друга равнина. Излизаш от скицата на првоъгълника и след това избираш друга равнина за траекторията. Ако си четал във front plane може да избереш да речем right plane и започваш да чертаеш от центъра на правоъгълника, тои се явява пресечна точка на равнините.

  • Защо?

    Dimitur Todorov:

    Здравейте! Защо не са активни останалите под опции на командата?

    Тихомир:

    настройка в проперти мениджър.

    Петър:

    Може ли помощ, аз също ги нямам.