ВХОД
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Проектиране със Solidworks
Проектиране със Solidworks
1. Видове файлове в SolidWorks. Запознаване с интерфейса на SolidWorks. Ориентиране на модела в пространството
1. Какво представлява SolidWorks и какви са предимствата му?
2. За кого е подходящ този курс?
3. Изтегляне на файловете с упражнения и инструкции за правилна работа с тях
4. Видове файлове в SolidWorks. Отваряне на нов документ, запис на документ
5. Асоциативност между файловете в SolidWorks
6. Запознаване с интерфейса на SolidWorks
7. Ориентиране на модела в пространството (View orientation)
8. Типове визуализации (Display Style)
2. Скициране (Sketching) – основни инструменти и техники - Част 1
1. Какво представлява скицирането ?
2. Създаване на скица. Влизане и излизане от режим за скициране
3. Скициране на линии. Техники при скициране (Lines)
4. Скициране на четириъгълници (Rectangles)
5. Скициране на окръжности и дъги (Circles and Arcs)
6. Селектиране и изтриване на елементи в скицата
7. Автоматични връзки в скицата (Automatic Sketch Relations)
8. Ръчно добавяне на геометрични връзки (Manually Geometric Relations)
9. Оразмеряване на скицата (Smart Dimension)
10. Състояния на скицата
11. Конструктивна геометрия
12. Поведение на скицата. Избор на правилна стратегия при построяване
13. Задача: построяване на проста скица с изучените инструменти
3. Скициране (Sketching) – основни инструменти и техники - Част 2
1. Скициране на многоъгълници (Polygons)
2. Закръгления в скиците (Sketch Fillet)
3. Фаски в скиците (Sketch Chamfers)
4. Огледални елементи в скиците (Mirror Entities)
5. Линейно и кръгово размножаване в скиците (Linear Sketch Pattern & Circular Sketch Pattern)
6. Офсет елементи в скиците (Offset Entities)
7. Изрязване и удължаване на елементи (Trim & Extend)
8. Присвоени елементи (Convert Entities)
9. Поправяне на скица (Repair Sketch)
10. Скициране върху стена на тримерен обект
11. Задача: създаване на сложна скица
12. Решение на задачата: Създаване на сложна скица
4. Създаване на тримерни градивни елементи
1. Градивни елементи (Features) – въведение
2. Добавяне на материал чрез изтегляне (Extruded Boss/Base)
3. Добавяне на материал чрез изтегляне (Extruded Boss/Base) - контури и тънкостенни тела
4. Отнемане на материал чрез изтегляне (Extruded Cut)
5. Добавяне и отнемане на материал чрез завъртане (Revolved Boss/Base & Revolved Cut)
6. Добавяне на материал чрез изтегляне на сечение по траектория (Swept Boss/Base)
7. Добавяне на материал чрез свързване на сечения (Lofted Boss/Base)
8. Закръгления (Fillet)
9. Фаски (Chamfer)
10. Огледално размножаване на градивни елементи (Mirror)
11. Линейно размножаване на градивни елементи (Linear Pattern)
12. Ротационно размножаване на градивни елементи (Circular Pattern)
13. Размножаване на градивни елементи по крива (Curve Driven Pattern)
14. Размножаване на градивни елементи по скица (Sketch Driven Pattern)
15. Размножаване на градивни елементи до запълване на площ (Fill Pattern)
16. Размножаване на градивни елементи с променлива геометрия (Variable Pattern)
17. Тънкостенни детайли (Shell)
18. Помощник за стандартни отвори (Hole Wizard)
19. Помощни равнини (Reference Plane)
20. Задача към Модул 4:
21. Решение на задачата от Модул 4:
5. Моделиране на детайл. Избор на подходяща стратегия за построяване
1. Как да започнем? Разбиване на детайла на прости градивни елементи
2. Избор на равнина за първата скица
3. Конструктивен замисъл. Поведение на детайла според избраната стратегия. /Design Intent/
4. Дърво на построенията (Feature Manager Design Tree)
5. Взаимовръзки между градивните елементи (Parent/Child Relationships)
6. Редактиране на детайли. Динамично редактиране с Instant 3D
7. Взимане на размери от модела (Measure Tool)
8. Цветове и визуализации на детайлите (Colors & Appearances)
9. Задаване на материал; Създаване на потребителска база данни с материали
10. Масови и инерционни характеристики на модела (Mass Properties)
11. Конфигурации. Създаване на конфигурации ръчно
12. Създаване на конфигурации чрез инструмента Modify Configurations
13. Потребителски свойства на модела (Custom Properties)
14. Global variables & Equations - Глобални променливи и уравнения
15. Мотивиращо видео:
6. Създаване на сглобени единици
1. Въведение в сглобените единици (Assembly)
2. Среда за работа със сглобени единици
3. От кой детайл да започнем? Позициониране на първия детайл
4. Вмъкване на детайл (Insert Component)
5. Позициониране на детайл чрез преместване и завъртане (Move & Rotate Components)
6. Coincident Mate - връзка тип "Съвпадение"
7. Parallel Mate - връзка тип "Успоредност"
8. Perpendicular Mate - връзка тип "Перпендикулярност"
9. Tangent Mate - връзка тип "Тангенциалност"
10. Concentric Mate - връзка тип "Концентричност"
11. Distance Mate - връзка тип "Разстояние"
12. Angle Mate - връзка тип "Ъгъл"
13. Бързи връзки (Smart Mates)
14. Размножаване на компоненти (Component Pattern)
15. Задача към модул 6
16. Решение на задачата от Модул 6
7. Работа със сглобени единици
1. Скриване и показване на компоненти (Hide & Show Components)
2. Визуализации в сглобените единици (Assembly appearances)
3. Разглобени изгледи (Exploded View)
4. Добавяне на спецификация (Bill of Materials)
5. Проверка за колизии между статични компоненти (Interference Detection)
6. Определяне на хлабини между статични компоненти (Clearance Verification)
7. Проверка за съвпадението на отворите между детайлите (Hole alignment)
8. Проверка за колизии между движещи се компоненти в механизми (Collision Detection)
9. Определяне на моменти хлабини между движещи се компоненти в механизми (Dynamic Clearance)
10. Конфигурации на сглобените единици
11. Редактиране на детайл във сглобената единица, без референции към други детайли
12. Въведение в "Top-Down design" метод за проектиране
13. Видео мотивация 2
8. Чертежи - изгледи, мащабиране
1. Въведение в чертежите
2. Среда за работа с чертежи
3. Вмъкване на изгледи (Model View)
4. Три ортогонални проекции (Standard 3 View). Типове визуализации в изгледите
5. Една ортогонална проекция (Projected View). Подравняване на изгледите
6. Спомагателен изглед (Auxiliary View)
7. Разрези и сечения (Section View). Прост разрез
8. Разрези и сечения (Section View). Сложен разрез
9. Полуизглед-полуразрез (Section View)
10. Разрези на сглобени единици (Section View)
11. Частичен разрез (Broken-Out Section). Редактиране на щриховки
12. Изнесен изглед (Detail View)
13. Скъсяване на изглед (Break)
14. Изрязан изглед (Crop View)
15. Изглед с различни положения на движещи се компоненти (Alternate Position View)
16. Разглобен изглед в чертежа (Exploded View). Показване и скриване на компоненти в изгледите
17. Мащабиране. Метод на проектиране. Добавяне на втори лист
18. Задача: Изгледи и мащабиране
19. Решение на задача : Изгледи и мащабиране
9. Размери и анотации в чертежите. Спецификации.
1. Видове размери в чертежите.
2. Управляващи размери (Driving Dimensions).
3. Управлявани размери (Driven Dimensions).
4. Форматиране на размерите. Добавяне на допуски.
5. Линейни и ъглови размерни верига с последователни размери (Ordinate Dimension & Angular running dimension)
6. Размерна верига с базова линия (Baseline Dimension).
7. Осеви линии и центрови линии на отвори (Centerline & Center Marks ).
8. Текстови бележки (Note).
9. Други анотации в чертежите.
10. Вмъкване на спецификация от сглобена единица. (Bill of Materials)
11. Създаване на спецификация в чертежа (Bill Of Materials).
12. Означаване на позиции (Balloons).
13. Работа със спецификации (Bill Of Materials).
14. Задача към Модул 9
15. Решение на задачата към Модул 9
10. Бонус модул - шаблони и форматни рамки. Обвързване на потребителски свойства между модели, чертежи и спецификации
1. Създаване на потребителски шаблони за детайли и сглобени единици (Custom Templates)
2. Създаване на потребителски шаблон за чертежи (Custom Templates)
3. Създаване на потребителски форматни рамки (Custom Sheet Formats). Обвързване на текстови бележки с потребителски свойства
4. Бързо въвеждане на текст в основната таблица (Title blocks)
5. Работа с потребителски свойства от Task Pane панела
6. Демонстрация на направените настройки. Работа със слоеве
Добавяне и отнемане на материал чрез завъртане (Revolved Boss/Base & Revolved Cut)
Курсове
Проектиране със Solidworks
Седмица 4 - Създаване на тримерни градивни елементи
- 100лв. за ЧЕРЕН ПЕТЪК:
Вземи курс "Проектиране със Solidworks" за
249 лв.
149 лв.
ВИЖ ТУК
×
Your browser does not support video.
СТАРТИРАЙ КУРСА ДНЕС
Предишен
Следващ
Проектиране със Solidworks
В курса ще научите как да създавате тримерни модели на различни обекти и компоненти с помощта на мощния софтуер SolidWorks. Ще разберете как да използвате различни инструменти и техники за проектиране, анализ и симулация, което ще ви помогне да създавате иновативни и функционални продукти.
Дискусия към урока
Въпроси
Отговори
Петър Петров
как да кача снимка
1
Даниел
Как се е получило ?!
1
Ива Георгиева Георгиева
Може ли .....
1
Алберт Симонян
Как се получи?
2
Kiril Petrov
Как се е получил свещника!?
5
инж. Радко Хаджиминчев
Как да...?
1
Младен Тодоров
Може ли да покажа нещо?
1
Pavels
Как ...
1
Николай Димитров
Как се е получила фигурата?
1
Velev
Как се получи?
1
инж. Иво Андреев
Как се получи вазата?
1
инж. Иво Андреев
Как да си кача свещника без въпрос?
2
инж. Иво Андреев
Как да качваме нещо без да започваме с въпрос?:)
1
Николай
Как да кача снимка без да задам въпрос ? :)
3
Милушка Чакърова
Как се е получила фигурата?
5
Найден Георгиев
Някакво подобие на свещник
1
Щелян Апостолов
Едно колело от мен :)
3
Вера Мирчева
Как се е получила фигурата?
3
Олег
Как да...
7