Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Проектиране със Solidworks
1. Видове файлове в SolidWorks. Запознаване с интерфейса на SolidWorks. Ориентиране на модела в пространството
- 1. Какво представлява SolidWorks и какви са предимствата му?
- 2. За кого е подходящ този курс?
- 3. Изтегляне на файловете с упражнения и инструкции за правилна работа с тях
- 4. Видове файлове в SolidWorks. Отваряне на нов документ, запис на документ
- 5. Асоциативност между файловете в SolidWorks
- 6. Запознаване с интерфейса на SolidWorks
- 7. Ориентиране на модела в пространството (View orientation)
- 8. Типове визуализации (Display Style)
2. Скициране (Sketching) – основни инструменти и техники - Част 1
- 1. Какво представлява скицирането ?
- 2. Създаване на скица. Влизане и излизане от режим за скициране
- 3. Скициране на линии. Техники при скициране (Lines)
- 4. Скициране на четириъгълници (Rectangles)
- 5. Скициране на окръжности и дъги (Circles and Arcs)
- 6. Селектиране и изтриване на елементи в скицата
- 7. Автоматични връзки в скицата (Automatic Sketch Relations)
- 8. Ръчно добавяне на геометрични връзки (Manually Geometric Relations)
- 9. Оразмеряване на скицата (Smart Dimension)
- 10. Състояния на скицата
- 11. Конструктивна геометрия
- 12. Поведение на скицата. Избор на правилна стратегия при построяване
- 13. Задача: построяване на проста скица с изучените инструменти
3. Скициране (Sketching) – основни инструменти и техники - Част 2
- 1. Скициране на многоъгълници (Polygons)
- 2. Закръгления в скиците (Sketch Fillet)
- 3. Фаски в скиците (Sketch Chamfers)
- 4. Огледални елементи в скиците (Mirror Entities)
- 5. Линейно и кръгово размножаване в скиците (Linear Sketch Pattern & Circular Sketch Pattern)
- 6. Офсет елементи в скиците (Offset Entities)
- 7. Изрязване и удължаване на елементи (Trim & Extend)
- 8. Присвоени елементи (Convert Entities)
- 9. Поправяне на скица (Repair Sketch)
- 10. Скициране върху стена на тримерен обект
- 11. Задача: създаване на сложна скица
- 12. Решение на задачата: Създаване на сложна скица
4. Създаване на тримерни градивни елементи
- 1. Градивни елементи (Features) – въведение
- 2. Добавяне на материал чрез изтегляне (Extruded Boss/Base)
- 3. Добавяне на материал чрез изтегляне (Extruded Boss/Base) - контури и тънкостенни тела
- 4. Отнемане на материал чрез изтегляне (Extruded Cut)
- 5. Добавяне и отнемане на материал чрез завъртане (Revolved Boss/Base & Revolved Cut)
- 6. Добавяне на материал чрез изтегляне на сечение по траектория (Swept Boss/Base)
- 7. Добавяне на материал чрез свързване на сечения (Lofted Boss/Base)
- 8. Закръгления (Fillet)
- 9. Фаски (Chamfer)
- 10. Огледално размножаване на градивни елементи (Mirror)
- 11. Линейно размножаване на градивни елементи (Linear Pattern)
- 12. Ротационно размножаване на градивни елементи (Circular Pattern)
- 13. Размножаване на градивни елементи по крива (Curve Driven Pattern)
- 14. Размножаване на градивни елементи по скица (Sketch Driven Pattern)
- 15. Размножаване на градивни елементи до запълване на площ (Fill Pattern)
- 16. Размножаване на градивни елементи с променлива геометрия (Variable Pattern)
- 17. Тънкостенни детайли (Shell)
- 18. Помощник за стандартни отвори (Hole Wizard)
- 19. Помощни равнини (Reference Plane)
- 20. Задача към Модул 4:
- 21. Решение на задачата от Модул 4:
5. Моделиране на детайл. Избор на подходяща стратегия за построяване
- 1. Как да започнем? Разбиване на детайла на прости градивни елементи
- 2. Избор на равнина за първата скица
- 3. Конструктивен замисъл. Поведение на детайла според избраната стратегия. /Design Intent/
- 4. Дърво на построенията (Feature Manager Design Tree)
- 5. Взаимовръзки между градивните елементи (Parent/Child Relationships)
- 6. Редактиране на детайли. Динамично редактиране с Instant 3D
- 7. Взимане на размери от модела (Measure Tool)
- 8. Цветове и визуализации на детайлите (Colors & Appearances)
- 9. Задаване на материал; Създаване на потребителска база данни с материали
- 10. Масови и инерционни характеристики на модела (Mass Properties)
- 11. Конфигурации. Създаване на конфигурации ръчно
- 12. Създаване на конфигурации чрез инструмента Modify Configurations
- 13. Потребителски свойства на модела (Custom Properties)
- 14. Global variables & Equations - Глобални променливи и уравнения
- 15. Мотивиращо видео:
6. Създаване на сглобени единици
- 1. Въведение в сглобените единици (Assembly)
- 2. Среда за работа със сглобени единици
- 3. От кой детайл да започнем? Позициониране на първия детайл
- 4. Вмъкване на детайл (Insert Component)
- 5. Позициониране на детайл чрез преместване и завъртане (Move & Rotate Components)
- 6. Coincident Mate - връзка тип "Съвпадение"
- 7. Parallel Mate - връзка тип "Успоредност"
- 8. Perpendicular Mate - връзка тип "Перпендикулярност"
- 9. Tangent Mate - връзка тип "Тангенциалност"
- 10. Concentric Mate - връзка тип "Концентричност"
- 11. Distance Mate - връзка тип "Разстояние"
- 12. Angle Mate - връзка тип "Ъгъл"
- 13. Бързи връзки (Smart Mates)
- 14. Размножаване на компоненти (Component Pattern)
- 15. Задача към модул 6
- 16. Решение на задачата от Модул 6
7. Работа със сглобени единици
- 1. Скриване и показване на компоненти (Hide & Show Components)
- 2. Визуализации в сглобените единици (Assembly appearances)
- 3. Разглобени изгледи (Exploded View)
- 4. Добавяне на спецификация (Bill of Materials)
- 5. Проверка за колизии между статични компоненти (Interference Detection)
- 6. Определяне на хлабини между статични компоненти (Clearance Verification)
- 7. Проверка за съвпадението на отворите между детайлите (Hole alignment)
- 8. Проверка за колизии между движещи се компоненти в механизми (Collision Detection)
- 9. Определяне на моменти хлабини между движещи се компоненти в механизми (Dynamic Clearance)
- 10. Конфигурации на сглобените единици
- 11. Редактиране на детайл във сглобената единица, без референции към други детайли
- 12. Въведение в "Top-Down design" метод за проектиране
- 13. Видео мотивация 2
8. Чертежи - изгледи, мащабиране
- 1. Въведение в чертежите
- 2. Среда за работа с чертежи
- 3. Вмъкване на изгледи (Model View)
- 4. Три ортогонални проекции (Standard 3 View). Типове визуализации в изгледите
- 5. Една ортогонална проекция (Projected View). Подравняване на изгледите
- 6. Спомагателен изглед (Auxiliary View)
- 7. Разрези и сечения (Section View). Прост разрез
- 8. Разрези и сечения (Section View). Сложен разрез
- 9. Полуизглед-полуразрез (Section View)
- 10. Разрези на сглобени единици (Section View)
- 11. Частичен разрез (Broken-Out Section). Редактиране на щриховки
- 12. Изнесен изглед (Detail View)
- 13. Скъсяване на изглед (Break)
- 14. Изрязан изглед (Crop View)
- 15. Изглед с различни положения на движещи се компоненти (Alternate Position View)
- 16. Разглобен изглед в чертежа (Exploded View). Показване и скриване на компоненти в изгледите
- 17. Мащабиране. Метод на проектиране. Добавяне на втори лист
- 18. Задача: Изгледи и мащабиране
- 19. Решение на задача : Изгледи и мащабиране
9. Размери и анотации в чертежите. Спецификации.
- 1. Видове размери в чертежите.
- 2. Управляващи размери (Driving Dimensions).
- 3. Управлявани размери (Driven Dimensions).
- 4. Форматиране на размерите. Добавяне на допуски.
- 5. Линейни и ъглови размерни верига с последователни размери (Ordinate Dimension & Angular running dimension)
- 6. Размерна верига с базова линия (Baseline Dimension).
- 7. Осеви линии и центрови линии на отвори (Centerline & Center Marks ).
- 8. Текстови бележки (Note).
- 9. Други анотации в чертежите.
- 10. Вмъкване на спецификация от сглобена единица. (Bill of Materials)
- 11. Създаване на спецификация в чертежа (Bill Of Materials).
- 12. Означаване на позиции (Balloons).
- 13. Работа със спецификации (Bill Of Materials).
- 14. Задача към Модул 9
- 15. Решение на задачата към Модул 9
10. Бонус модул - шаблони и форматни рамки. Обвързване на потребителски свойства между модели, чертежи и спецификации
- 1. Създаване на потребителски шаблони за детайли и сглобени единици (Custom Templates)
- 2. Създаване на потребителски шаблон за чертежи (Custom Templates)
- 3. Създаване на потребителски форматни рамки (Custom Sheet Formats). Обвързване на текстови бележки с потребителски свойства
- 4. Бързо въвеждане на текст в основната таблица (Title blocks)
- 5. Работа с потребителски свойства от Task Pane панела
- 6. Демонстрация на направените настройки. Работа със слоеве
Линейно размножаване на градивни елементи (Linear Pattern)
Дискусия към урока
Въпроси
Отговори