Как да начертаем само тангенти между 2 различни кръга, разположени близко един до друг
@Антон
за да съм сигурен, че те разбирам, може да ми изпратиш dwg файл с пример и да разгледаме този случай в модула с въпроси и отговори.
@ Антон, след начертаването на окръжностите изключваш всички прилепвания и оставяш само "Tangent". Пускаш команда за линия и спокойно се изчертават и четирите - двете външни тангенти и двете вътрешни, които се пресичат. Поне при мен в 2000 и 2014 няма никакъв проблем.Направих го дори с твоя пример за 10-сантиметровата отсечка и двете окръжности - 7 и 2 сантиметра. Исках да го сложа с Print Screen тук, но нещо не ми се получи.
Към същия въпрос... Да речем, че имаме отсечка 10см и в двата и края са изписани 2 окръжности съответно с радиуси 7см и 2 см (краищата на отсечката са центрове на окръжностите). След като включим прилепванията, те отразяват тангенти само ако имаме зададена линия към окръжностите. Но когато искаме да изчертаем например всички възможни тангенти между тези 2 окръжности, трябва да имаме начална точка за линията, която ще играе ролята на тангента. В случая имаме тангента между 2 кръга с неизвестна начална точка, тъй като това е тангента между кръговете, на които на на нито единия, нито на другия можем да определим точката на тангетиране на правата с всяка окръжност. Това може да се направи със по сложни геометрични помощни построения, но предполагам, че има лесен начин за изчертаване на тангентите.
@Антон
Щом въпросът е кой е най-бързият метод. Отговорът е чрез лисп програмката по-долу. Пуска се командата TANGENT_LINE и се избират двата кръга, тогава програмата чертае тангентите.
В случай, че не знаеш как се зареждат и използват лисп програми, разглеждаме това в седмица 7, така че малко търпение до тогава.
(defun c:TANGENT_LINE (/ OSMODE_0 Pt01 Pt02 Entity1) (setq OSMODE_0 (getvar "osmode")) (setvar "osmode" 512) (setq Pt01 (getpoint "Select 1st point on a circle: ") Pt02 (getpoint "Select 2nd point on another circle: ") ); end of setq (if (/= PEDITACCEPT 1) (setvar "PEDITACCEPT" 1)) (command "._line" "_tan" Pt01 "_tan" Pt02 "") (setq Entity1 (entlast)) (command "._pedit" Entity1 "e" "exit" "") (setvar "osmode" OSMODE_0) (princ) ); end of program
Антоне, защо просто не включиш само прилепването за тангента, стартираш командата линия и последователно натискаш върху двете окръжности. С малко игра ще уцелиш къде да натиснеш така, че да получиш и 4-те възможни тангенти за двата кръга.
@Антон , @Иван, @Кирил Най-лесно става с клавиша Shift. Пускаш командата за линия и ПРЕДИ да си избрал 1-ва точка натискаш Shift и десен клик на мишката. Излиза ти меню, от което избираш "Tangent" и кликваш върху едната окръжност. За 2-та точка повтаряш или продължаваш по начина във видеото. Постоянно ми се налага да правя допирателни между 2 окръжности :-) Предполагам с лисп може да е още по-бързо, но лично аз не съм много на вътре при тях и инстинктивно ги избягвам
същото се получава и при включено прилепване(само то) tangent от Osnap
Във връзка с прилепванията мисля, че по-бързо става ако всички прилепвания са включени, а когато AutoCad не може да намери исканата от нас точка защото те са много, с Shift и десен бутон отваряме прилепванията и посочваме това, което искаме. Тогава AutoCad избира това прилепване, което сме посочили. Тогава не ходим да включваме и изключваме тези прилепвания, които ни трябват. Поне на мен така ми е по-бързо.
Когато имаме няколко точки за прилепване, може да се получи объркване и да се прилепим не където трябва. Хубаво е да се "засветват" само точките към които искаме да се прилепим.
В такъв случай използвам бутона Таб (двете стрелки над Caps Lock). При позициониране на мишката и неговото натискане програмата "обхожда" най-близките обекти (линии, окръжности и т.н. ), "засветява ги" и показва върху тях какво е избрала - крайна точка, средна точка, квадрант, пресечна точка ... и така чукам, докато избере това, което ми трябва. Другото е със бутона "Z" и "интервал". И от време-навреме "RE" и интервал, т.е. регенерирам. Това поне е лесно, тъй като бутоните "R" и "Е" са един до друг. Увеличавам и регенерирам, докато видя ясно къде точно трябва да ми прилепне.
Извинете! Мисля,че предният коментар не трябваше да го правя тук, а на предното видео 6. Ако можете да го преместите там където му е мястото, ако и Вие смятате това.
@Петрунка,
Благодаря за коментара, но просто софтуера не разрешава да се местят коментари, мога само да ги трия :)
Добре ще е към коментарите да прикрепяте дата от кога са. Бах прочел, че Аула оставя форума достъпен и без абонамент и това наистина е добре и благодарим, но наличието на дата на коментарите би позволило при едно по- късно преглеждане да се ориентираме лесно кои са новите и да не прехвърляме стари и четени.
Васил Попов: Можем ли да продължим линия, която е продължение на адна от страните на квадрат или правоъгълник?
Без проблем, само трябва да е включена отметката на "extention" при прилепванията.
Хваща се точката без да се кликва на нея и визуално се мърда мишката, за да продължи линията. Аутокад ще се прихване и ще фиксира продължението.
За последната линия на чертежа от упражнението
използвах Endpoint, Extension и Intersection и се получи.
Здравей, основната разлика между двете е в това че при Intersection прилепването се използва когато искам да стартирам ( завърша ) обект в точка която е пресечена между два обекта ( в случая на снимакта са две линии, които реално (физически ) се пресичат ( позиция 1 на снимката ). Докато използвайки Apparent Intersection ( в повечето случай се използва в комбинация с други прилепвания ) двете линии ( позиция 2 на снимката ) не се пресичат реално ( физически ), но пускайки Apparent Intersection + Extension и доближавайки се с мишката до двете линии то Аpparent Intersection ни показва предполагаемото пресичане на тези две линии и така аз мога да започна изчертаването на моя нов обект от тази точка на пресичане ( но пак подчертаввам самите линии не се пресичат физически ).Надявам се да съм бил полезен с този прост пример , но смятам че най - точно описва разликата между двете.
Intersection се използва, когато имаме две линии, които се пресичат.
Благодаря за отговорите!
тъй като при Вас сякаш е по подразбиране стига да няма команда за чертане примерно?
Здравей, може да преместваш с "ръчичката" като натиснеш и задържиш scroll бутона на мишката, така се появява "ръчичката" и съответно задържайки натиснат scroll - а може да преместваш.
Здравейте, не ползвам мишка, а графичен таблет. Някаква идея за PAN?
Здравейте, Да това работи но е много неконтролируемо, а и аз не ползван toch функцията, работя само с писалката. Задържането на долният бутон и плъзгане нагоре и надолу по таблета върши същата работа, но също трудно се контрулира. Ще си ползвам Z + W Удобството за едно понягока е за сметка на друго.
Благодаря!
Защо при изчертавне на тангента към дадена окръжност, при зумване се вижда, че няма обща точка между тангентата и окръжността?
Здравей, това се получава тъй като AutoCAD при голям zoom не " регенерира " ( не се обновява ).На снимка 1 съм показал когато съм zoom - нал към обектите че те все едно не се допират ами са две линии които са далече една от друга. След това в комадния ред изписвам REGENALL , след това enter ( space ) и се получава ситуацията позаказана на снимка 2 ( без да съм правил каквъто и да било zoom out/in ).Тоест след рефреша нещата изглеждат доста по достоверни.Надявам се да съм бил полезен с отговора.
Здравейте,
тръбата ми, която е по принцип кръгла след известно време се самопревръща в осмоъгълник. Как се прави така юе да се запази кръга. Нещо със Smooth ли трябва да се направи и как?
Това на ACAD ли е или Civil 3D? За Civil 3D, ако е напречен профил вижте уроците от Бонус Модул 9.
В ACAD пробвай с командата REGEN.
Кръга си е кръгъл, само така изглежда на екрана. Имаше някаква команда с която се задаваше фигурите да изглеждат както са си, но забавяше скороста на работа. Иначе с REGEN нещата се оправят.
Здравейте, Искам да начертая триъгълник, на който ми е известна само едната страна 65 см (червената линия под 45). Другите две трябва да ги измеря, след като ги начертая. Кои прилепвания (освен end point) да използвам, така че втората страна (бялата линия) да спре в точка, така че третата да се получи перпендикулярна и да затвори триъгълника?
Здравей, Пламен.
Накратко трябва да си включил Object Snap Tracking.
В линка по долу може да видиш кратко видео в което показам как точно се получава това прихващане.
Благодаря за точния отговор.
Моля!