Разхождане из чертежа и регенериране на изображенията

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред

Допълнителни команди


Команда NAVBARDISPLAY Включва/изключва помощните команди под куба за погледи: 0 - изключено, 1 - включено;
Команда REGEN Регенерира визуализацията на екрана
Команда REGENALL Регенерира всички погледи и модела при работа с лейаути
Команда REGENAUTO Автоматично регенериране. Препоръчително да се изключи, особено ако работите с по-големи чертежи.

Въпроси и отговори

  • Zoom extents

    Житомир Русинов:

    Този зум екстенс се пуска с дабъл клик на скрула. Не е нужно да се усложнява толкова

    Иван Цукев:

    @Житомир Въпрос на предпочитания. Както казах в коментар под предишното видео - двоен клик със скрол бутона е много удобно, но е само един от многото начини да се направи zoom ->extends

    Yuliya Paskaleva-kostova:

    Друг начин да се види целия чертеж, ако е много голям е последователно натискане на Z - ENTER - E - ENTER на клавиатурата (не едновременно)

  • Иван Любенов Пейчинов:

    На мен ми хареса трика със скрол бутона.

    Теди Иванов:

    И на мен ми харесва.

  • Как да отворя файла на AutoCAD 2009?

    Jorito :

    Не ми отваря файла. С версия 2009 съм.

    Иван Цукев:

    @Георги Вече качих версия 2007, но по принцип вие можете да си свалите безплатната програма DWG TrueView https://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/item?siteID=123112&id=9078813 и да си отворите файловете и да ги запишете във по-ниска версия.

    Антон:

    добро утро искам да се науча да проектирам мебелите но ми е трудно да помня

  • Командата viewres

    Димитър:

    Има ли някакво отношение командата viewres , към този урок в смисъл , може ли да се използва. Ако може да ми кажете каква е разликата между командата REGEN и VIEWRES ?

    Иван Цукев:

    Regen регенерира чертежа, така че да се визуализират фигурите по-заоблени (т.е. кръг да се види като кръг, а не като многоъгълник в едно моментно състояние.

    Viewres може да увеличи резолюцията, така че да не се виждат тези ъгли при zoom и "разхождане" из чертеж. При висока резолюция с viewres много по-рядко се налага regen, но това може да забави компютъра и Аутокад да работи "насечено".

    Аз препоръчвам да не се пипа въобще viewres и когато някоя фигура ни се струва много "ръбата" просто да си пускаме regen.

    Димитър:

    Благодаря за отговора !!!

    Елена:

    Каква е разликата между Zoom extends и Zoom all?

    Марий Мирошниченко:

    Необходимо ли е да деактивираме REGEN след като го активираме и приключим с визуализацията? Благодаря предварително.

    Деница Савова Михайлова:

    Regen се активира еднократно когато ни трябва.

    Alexandur:

    Как се изключва командата REGENAUTO? С REGENAUTOOFF или REGENAUTO (0) или с трети вариант който аз за сега не се сещам. Благодаря.

    Краси Кръстев:

    @Alexandur.

    Може би Regenmode,

    1 = ON;

    0 = OFF.

    Alexandur:

    10х, ще го пробвам като стигна до комп. Супер сте!

  • Росица Връбанова:

    Имам проблем с включването на куба за изгледи аз съм с версия 2010, за да си променя изгледа отивам на зъбното колело долу в дясно, когато го отворя имам - Initial setup workspace, на което съм аз, Initial setup workspace1, 2D Drafting & annotation, 3D Modeling, AutoCAD Classic, та въпросния куп за изгледи не ми излиза никъде?

    Росица Връбанова:

    Както и това, че когато пиша дадена команда трябва да я напиша долу в реда за команди, не ми излиза помощно прозорче до маркера (мишката, кръста с който боравим) и когато трябва да задам команда винаги трябва да щракна долу в командния ред? Общо взето нямам големи разлики с видеата има такива дребни неща които ме дразнят и не мога да оправя? :)

    Велизар Димитров:

    Здравей, относно куба може да го включиш по следния начин: Отиваш от AutoCAD бутна на Option от там в подменюто 3D Modeling и долу в ляво Display Tools in Viewport / Display the View Cube и включваш съответната отметка на 2D Wireframe visual style.

    Велизар Димитров:

    Относно помощното прозорче до маркера можеш да го включваш и изключваш с клавиша F12 или от долния ред с бутона Dynamic Input (бутончето с кръстче и малко правоъгълниче ако са ти с иконки).

    Росица Връбанова:

    Благодаря за отговора, за маркера нещата станаха от раз, обаче за смотания куб не става когато вляза в опции и отида на 3Д въпросната отметка си я има и с нея и без нея няма ефект?! 

    Ирина:

    Куба за изгледи е за първи път във версия 2011

  • Кои са настройки които могат да се направят за да се отстрани проблемът с "непокойния" курсор?

    Веселин Василев:

    Ползвам AutoCAD 2012 и маркера ми е много " неспокоен " т.е.много трепери.Има ли някакви настройки които могатда се направят за да се отстрани проблемът.

    Иван Цукев:

    Изпробвай командата 3dconfig с различни настройки на отметката Hardware Acceleration. Примерно как се държи при включена и изключена отметка.

    Красимира Георгиева Велева:

    На мен ми се е случвало да трепти, но се оказа че проблема е в мишката.

    лазьр ранчев:

    старите мишки, и оптични се износват, подложката ,върху която движиш мишката е важна!

  • Regen команда + NAVBARDISPLAY

    Свилен Иванов:

    REGEN командата може да бъде полезна и в случаите когато аутокад не позволява повече да се "зумира". След активирането на командата REGEN това отново е възможно. Относно NAVBARDISPLAY съм абсолютно съгласен, че не е препоръчителен, но при положение че имаме 3D чертеж как можем да въртим погледите? Разбира се без използването на навигационният куб. В други програми съм виждал това да става със задържането на бутон от клавиатурата и панването от мишката едновременно.

    Иван Цукев:

    Да, regen се пуска и когато AutoCAD не иска да направи по-голям zoom.

    В 3D пространството можем да се разхождаме и с задържане на SHIFT + среден бутон на мишката.

    Свилен Иванов:

    Чудесно, благодаря много.

    Свилен Иванов:

    Чудесно, благодаря много.

    Свилен Иванов:

    Чудесно, благодаря много.

    Свилен Иванов:

    Съжалявам за това повторение. Браузъра ми блокира за секунди а аз направих грешката да натисна 3 пъти бутона изпращане.

  • Каква е командата 

    Ели:

    След като сме избрали прозореца за увеличение какво натискаме- пробвах с enter,шпация и с бутоните на мишката..не ми се получава

    Краси Кръстев:

    Здравей, ако говориш за Zoom - имаш няколко под опции Е - Еxtents, P - Previous и т.н. 

    Ели:

    Благодаря ти :) А В лентата на състоянието трябва ли да е включен quick properties(QP)  С версия 2010 съм.

    Ели:

    не е задължително,явно нещо не съм го правила както трябва...Благодаря


  • Какво е решемието.

    мартин:

    Здравейте някой може ли да ми каже защо нямам иконките на екрана в дясно  с ръчичката и всички др останали мерси предварително.

    Краси Кръстев:

    Здравей, предполагам питаш за ( снимка 1 позиция 1) навигационния "бар" в дясно. Напиши в комадния ред NAVBARDISPLAY и задай стойност 1 ( снимка 2).

    мартин:

    мерси мн точен отговор

    Владо Димитров:

    под видеото е описано,и във видеото се говори за това........!!!

  • Николай Николов:

    При мене само REGEN няма иконка. Виж в CUI всички команди дали има въпросната команда с иконка. А път като набере RE в командния ред излизат всички команди започващи с тези букви и отпред със съответната иконка. Така че може да видиш как изглежда и да си я потърсиш.

    Краси Кръстев:

    В комадния ред изпиши QUICKCUI след което намери Regen ( може ако искаш и  RegenALL ) след което го избери с ляв бутон на мишката и с придърпване го придърпай в Quick менюто ( снимка 1 позиция 3 ), проблем точно при Regen е че няма визуализирана иконка т.е. по описания начин за вмъкване на Regen като бутон ще имаш бутон, трудно ще го различаваш защото е без иконка  ( снимка 2 ) ... не че е проблем да му сложиш. Както е споменал Николай в по - горния коментар ще се придържа към него и ще ти препоръчам точно за Regen да ползваш бързата комбинация RE.

    Nikolov:

    Благодаря Ви, разбрах вече как да си слагам бутони в Quick менюто. Мога ли да поставям иконки по същия начин и в RIBBON?

    Иван Цукев:

    REGEN е толкога често използвана команда, че най-добре да се ползва бързата клавишна комбинация RE

    Nikolov:

    Благодаря на всички за отговорите! Сетих се, че мога и да си включа Menu bar-а и чрез View да избера REGEN.

  • Краси Кръстев:

    Здравей, попринцип когато си в даден урок ( снимка 1 позиция 1 ) долу има един регион ( снимка 1 позиция 2 ) в който стоят допълнения към урока в случая точно за този урок за който пишеш в допълненията към урока са включени точно файла който е използвам за демонстрация на упражнението, така че може да си го свалиш и съответно да го ползваш за упражнение.


    Във всеки урок има такива допълнения така че файловете са там.

    Надявам се да съм бил полезен с отговора.
    Борислав Маринов:

    Благодаря!

  • Може ли

    Momchil Glavev:

    Zoom out става и като се кликне два пъти на средният бутон на мишката

    Краси Кръстев:

    Здравей, по - скоро имаш предвид че с двоен клик на средния бутон на мишката би довело до  Zoom Extents.

    Momchil Glavev:

    Да прав си, извинявам се все още съм неук :)

  • Как да се регулира плавно увеличаване на ZOOM?

    Николай Генов:
    инж.Николай Генов

    Работя на 2014 mechanical  и в момента когато увеличавам или намалявам изображението с колелото това става на скокове  с голяма стъпка.Изображението или е дребно или голяма част от него е извън екрана.Как може да се настрои промяната да се извършва плавно?

    Краси Кръстев:

    Здравей, ако проблем основно е само в AutoCAD тогава пробвайте със промяна на системната променлива ZOOMFACTOR изпишете в командния ред ZOOMFACTOR и задайте да речем средна стойност да речем 50 ( в момента най - вероятно е на доста висока стойност над 80 вероятно ) 


    Има и вариант да имаш тъй наречената запецваща мишка в AutoCAD ето една тема тук :


    по този въпрос.


    Ако обаче проблема не е само в AutoCAD, ами попринцип мишката ви scroll - ва доста бързо и в други документи да речем когато разглеждате документи ( doc, pdf ) следва проблема да е в генералните настройки на мишката.

    Надявам се да съм бил полезен с отговора.
    Николай Генов:

    Много благодаря за информацията .ZOOMFAKTOR беше със стойност 60 и за два "скока" чертежът изхвърчаше от екрана. Сега при стойност 5 се движи приемливо бавно. Сърдечно благодаря.

    ПП. при другите приложения Word, Excel и т.н scroll-а е "нормален"
    Краси Кръстев:

    OK, радвам се че се получило.

  • Защо нямам команда ZOOM?

    Атанас:

    Здравейте. С версия на AutoCAD 2015 LT съм. При мен няма команда ZOOM. Дали това е от версията ?

    Краси Кръстев:

    Не би трябвало,

    Какво точно правите и какво се случва ?

    Друго може да няма но zoom out и in има в коя да е версия.

  • Как да изчертая ъгъл в градуси, а не в гради?

    Любомир:

    Настройката за изчертаване на ъгъл при включен Polar е в гради. Как да я променя, така че ъгъла да се чертае в градуси?

    Краси Кръстев:

    Здравей, Любомир.

    В командния ред изпиши UNITS ( снимка 1 позиция 1 ), следва да ти се отвори прозорец подобен на този на снимка 1 позиция 2. В прозореца в групата Angle ( снимка 1 позиция 3 ) за Type в момента най - вероятно настройката е Grads ( снимка 1 позиция 4 )

    Снимка_1

    Кликни на стрелкичката ( снимка 2 позиция 1 ) и избери Decimal Degrees ( снимка 2 позиция 2 ). След което запази промените с ОК ( снимка 2 позиция 3 ).

    Снимка_2

    Следва въвеждането ( и оразмеряването ) на ъгъли в AutoCAD да става с Градуси, а не Гради ( снимка 3 позиция 1 )

    Снимка_3

    Любомир:

    Благодаря Краси, помогна ми.

  • Пепа:

    десен клик с бутона на мишката

    Краси Кръстев:

    Здравейте, изпишете в командния ред изпишете DYNMODE и задавйте стойност 3, сега най - вероятно е 0.

  • Защо не се показват на команди в Preview?

    Динко Колев:

    Здравейте, извинявам се ако въпроса не е на правилното място. Нали когато почна да пиша команди, след като напиша една, две букви би трябвало AutoCAD да ми предложи възможните команди с написаните букви. При мен не става, как да го пусна ? На версия 2010 съм

    Краси Кръстев:

    Здравей,

    Опцията за която питаш (AutoComplete Command Entry) е налична от версия 2012 на AutoCAD. Изполваната за запис на курса версия на AutoCAD е 2012, затова съответно виждате появяването на предложение за команда, още при първото изписване на буква от дадена команда.

    Две предложения:

    1. Ако имате възможност инсталирайте по-нова версия на AutoCAD. Минимум 2012, макар курса да е записан на 2012, в края на курса има няколко бонус модула в които се показват последните нововъведениоя от 2012 до 2017 версия на AutoCAD. Така че колко по-нова версия инсталирате, следва да упражните повече упражнения от бонус уроците в края на курса.

    2. Не сменяйте версията :). Използвайте една дребна хитринка. Изпишете в командния ред латинската буква C и започнете да натискате бутона TAB от клавиатурата, следва да преминете през всички команди които започват с буквата C.T.e. с всяко натискане на TAB следва в командния ред да ви се появява различна команда започваща със C, може да запишете и повече символи, за да намалите броя команди измежду които търсите.

    Надявам се да съм бил полезен с отговора.

    Динко Колев:

    Благодаря

    Лидия Димитрова:

    Благодаря, аз съм на 2011.Бутона Tab работи безупречно.

    Краси Кръстев:

    Да допреди версия 2012, TAB беше добра алтернатива на Autocomplete.

  • Защо ZOOM EXTEND ,а не два клика на скролера?

    Wolfer Strife:

    Може ли вместо командата ZOOM EXTEND [Z - Spacebar - E - Spacebar] , да се използва скролера на мишката, като се натисне два пъти или не работи на всички AutoCAD версии?

    Краси Кръстев:

    Може ! :)

  • Как да си настроя фигурата при избор на обекти?

    Веселина:

    Когато искам да избера обект, не ми се появява правоъгълна фигура, а безформена, която се променя при въртене в кръг, как мога да върна правоъгълната форма при селектиране

    Краси Кръстев:

    Здравей, Веселина.

    Включено е Lasso Selection ...

    В тази тема тук:

    Защо не ми работи Lasso Selection ?

    се говори за това как може да се пусне този тип селекция, в твоят случай трявва да направиш точно обратното на описаното в темата :)

  • Къде се намира команда extents?

    Марица Кирова:

    Къде се намира команда extents?

    Краси Кръстев:

    Здравей, Марица.

    Първо трябва да стартираш командата Zoom (снимка 1 позиция 1), след което да избереш Space / Enter, следва да се появят опционалностите на Zoom в това число търсената от теб extents.

    Снимка_1

    Марица Кирова:

    Благодаря Краси

    Краси Кръстев:

    Моля! Супер е че е проработило!

  • Защо нямам команда "W'' - window? 

    Валерия Друмева:

    Защо не ми се включва команда window? Натискам W от клавиатурата, след това Еnter, но излизат различни други команди. Аз съм на версия 2017.

    Иван Цукев:

    Може да са променени бързите клавиши. Провери с командата aliasedit какво е зададено за W

    Валерия Друмева:

    Зв W зададено WBLOCK , а команда window там въобще я няма.

    VAiOS:

    Може би е нормално да не ви излиза такава команда, защото Window e подопция на командата ZOOM. (виж видео към 1:50).

    За лесно и бързо аз лично я използвам в клавишната комбинация Z+Space+W+Space.