Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
AutoCAD Формула
1. Тайните на AutoCAD интерфейса
- 1. Запознаване с интерфейса на AutoCAD
- 2. Моделно пространство и лейаути
- 3. AutoCAD Бутон, бърза лента с инструменти и инфоцентър
- 4. Рибън раздели и панели
- 5. Проблеми с интерфейса и контекстуални раздели
- 6. Команден ред и лента за състоянието
- 7. Тънкости при работата с палети
- 8. Използване на командния ред
- 9. Фина настройка на AutoCAD
- 10. Помощ по време на работа с AutoCAD
- 11. Бързи клавиши и кратки команди - I част
- 12. Бързи клавиши и кратки команди - II част
- 13. Настройки за ускорение на AutoCAD
- 14. Настройка на потребителския интерфейс чрез CUI
- 15. AutoCAD на български език
2. Бързо създаване на геометрия и ефективна работа с файлове
- 1. Бърз достъп до чертежите
- 2. Организация и защита на нашите данни
- 3. Изпращане на чертежи на трети лица
- 4. Тайните за бърза работа с мишката
- 5. Разхождане из чертежа и регенериране на изображенията
- 6. Основни принципи при чертането
- 7. Чертане на сложни геометрични фигури
- 8. Кръг. Базова геометрична фигура
- 9. Упражнения за чертане на геометрични фигури
3. Умни мащаби, точност и специалзирани команди за чертане
- 1. Класически метод за мащаби
- 2. Принципи на анотативните мащаби
- 3. Трикове при анотативните мащаби
- 4. Точност при чертане (EndPoint и MidPoint)
- 5. Точност при чертане (Center, Quadrant и Point)
- 6. Точност при чертане (Intersection, Perpenducular и Extension)
- 7. Точност при чертане (Tangent и Apparent Intersection)
- 8. Точност при чертане (Parallel) и няколко трика
- 9. Трикове за точност с клавиша Shift
- 10. Работа с правоъгълници и референтни точки
- 11. Особености при чертане на елипси
4. Коригиране на геометрия
- 1. Модифициране на геометрични фигури чрез маркери
- 2. Модифициране на геометрични фигури чрез pedit и trim
- 3. Модифициране на кръгове и дъги чрез маркери. Команди move и copy
- 4. Модифициране на геометрични фигури чрез командата stretch
- 5. Създаване на скосявания, заобляния и "офсет"
- 6. Удължаване и скъсяване на обекти
- 7. Щрихове и асоциативност при щриховете
- 8. Автоматична актуализация на оразмерителни линии
- 9. Трикове за бързо съединяване на отделни линии
5. Надписи, оразмеряванe и собствени стилове
- 1. Надписи и класически текстови стилове
- 2. Анотативни текстови стилове
- 3. Класически стилове за оразмеряване
- 4. Анотативни стилове за оразмерителни линии
- 5. Използване на multileader оразмеряване
- 6. Използване на специализирани команди за оразмерителни лини
- 7. Таблици, стилове за таблици и премащабиране
- 8. Корекция на съществуващи оразмерителни линии
- 9. Прехвърляне на стилове и палета с инструменти
6. Хитра организация на чертежите чрез слоеве, собствени типове линии и щриховки
- 1. Основни принципи на работата със слоеве
- 2. Свойства на слоевете. Цветове, дебелина и тип линия
- 3. Управление на слоевете чрез загасяне, замразяване и заключване
- 4. Управление на слоевете чрез изолиране на слоеве
- 5. Служебните слоеве "Defpoints" и "0"
- 6. Филтри за слоеве и как да ги използваме
- 7. Използване на състояния на слоевете
- 8. Създаване на собствен тип линия
- 9. Собствени типове щриховки
7. Повторно използване на елементи, блокове, шаблони и количествени сметки
- 1. Защо и кога се ползват блокове
- 2. Създаване на собствени блокове
- 3. Блокове с променлив текст (атрибут)
- 4. Разпадане на блокове със запазване на стойности
- 5. Динамични блокове. Основни принципи.
- 6. Хитро използване на блокове ЧАСТ I
- 7. Хитро използване на блокове ЧАСТ II
- 8. Как блоковете помагат за количествени сметки.
- 9. "Полета" в AutoCAD. Как да ги ползваме.
- 10. DataExtraction. Тежката артилерия за количествени сметки ЧАСТ I
- 11. DataExtraction. Тежката артилерия за количествени сметки ЧАСТ II
- 12. Design Center. Управление на блокове, стилове и настройки
- 13. Създаване на собствен шаблон за бърза работа
- 14. Автоматизация с AutoLISP за НЕпрограмисти
8. Тайните на плотирането
- 1. Бързо принтиране от моделното пространство
- 2. Създаване на лейаути
- 3. Един чертеж с различни мащаби
- 4. Шаблони за бързо създаване на лейаути
- 5. Използване на шаблони за лейаути
- 6. Стандартни и нестандартни размери на листата
- 7. Контролиране на видимостта в погледите (viewports)
- 8. Заключване на погледите (viewports)
- 9. 3те най-често срещани проблема с лейаути
- 10. Създаване на плот файл. Недостатъци пред PDF
9. Отговори на твоите въпроси
- 1. Интродукция към Модул Плюс
- 2. Как се използва XREF подложка?
- 3. Как се актуализира XREF подложка?
- 4. Може ли да вкараме растерно изображение?
- 5. Как да направим блок за наклон?
- 6. Коментар на стиловете на изпратен чертеж
- 7. Три въпроса за лейути, импортиране на точки и подредба на обекти
- 8. Как да създам перпендикуляр, започващ от линия?
10. (Бонус Модул) Новите инструменти от практиката след AutoCAD 2011
- 1. Промени в интерфейса на AutoCAD
- 2. Бърз избор на подобни обекти чрез Select Similar
- 3. Лесен избор при припокриващи се обекти чрез Selection Cycling
- 4. Параметрично чертане
- 5. Изолиране на обекти чрез Isolate Objects
- 6. Добавяне/премахване на подробни точки от полилиния - Add/Remove Vertex
- 7. Прозрачност на обекти/слоеве - Transparency
- 8. Нагласете мащабите само веднъж с Default Scale List
11. (Бонус Модул) Новите инструменти от практиката след AutoCAD 2012 до 2015
12. (Бонус Модул) Новите инструменти от практиката след AutoCAD 2016
13. (Бонус Модул) Новите инструменти от практиката след AutoCAD 2017
Бърз избор на подобни обекти чрез Select Similar
Дискусия към урока
Въпроси
Отговори
2