Здравейте,
Здравей Гергана,
Здравей,
Да разбира се ще тренирам с тези неща но ще изпратя и файла и вие когато можете го вижте.Аз запаметих присета който вие предложихте в уроците за продуктово рендериране но не се получи както при вас
Доста добре изглежда :)
Здравейте,след като оправих всичко ми се появиха вълни по абсолютно гладка лъскава повърхност,как да ги изгладя и да стой като една равна плоскост.
Тази грешка от материала или от светлината се получи?
Поздрави!
Здравей Еми,
аз лично бих заложил на материала - провери какъв е bump-a и го намали или махни картата която е там, за да стане равна повърхност.
Здравейте,
бих искал да попитам от къде може да идва проблема със зелените петна в изображеннието, съответно с настройките към него като се има в предвит, че излиза във всички отделни елементи, които съм задал (GI, Reflection; RawReflecttion; Refraction; RawRefraction; Lighting; TotalLighting). В тестовият рендер, с пропорционално занижени настройки и по-ниска резолюция този проблем го няма. Също така имах проблем и с по-високи от дадените настройки, където стана още по-голямо мазало, въпреки 20те часа ренд като на същите места (със зелените петна) имаше доста по наситени прашинки
Здравей, може да пробваш следното нещо - мини в Expert Mode първо, като кликнеш с десен бутон върху Advanced и избереш съответно Expert. След това ще се появи чекбокс Show Sample - при теб вероятно е маркиран, отмаркирай го и направи тестов рендер с регион на област в която са се появявали да видим дали ще ги има пак.
Мерси за бързата реакция, проверих го и не беше с отметка. Все пак пробвах случайно да не съм я бил цъкнал при ренда, но резултатът беше напълно друг. В крайна сметка пак пробвах с настройките от снимката и единствено завъртях малко изгледа на DomeLight и зелени сфери нямаше.
Здравейте.може ли да ми кажете къде бъркам в настройките? Може би в начина на осветяване на сцената или някъде другаде...? Не ми изглежда достатъчно реалистично.
Здравей, според мен основното тук което може да се тества е в осветлението (съответно и камерата ако се налага). Предполагам, че ти се е сторило тъмно помещението и си сложила една голяма лампа с големината на тавана, която да светне обектите отгоре. Ако е така, този метод има доста недостатъци, който няма смисъл да коментирам сега, но за да подобриш реалистичността, според мен трябваа да наблегнеш на това, светлината да идва от реалните източници. Предполагам, че имаш прозорец - сложи един VraySun+Sky в околната среда и един Skylight portal на прозореца и по тази светлина нагласи камерата. Ако е тъмно изображението - променяй експоужъра на камерата, а не светлините. Другото нещо е самият светлинен източник - ако има възможност - пробвай да включиш самият светлинен източник в композицията. Според мен винаги влияе добре това да се вижда от къде идва светлината. Просто светлосенките стават "по-логични". Може да пробваш да разработиш малко и материалите - да получиш малко детайл и от тях, малко отблясъци и отражения. Може още малко да помислиш по композицията на самия шот - рядко се получава добър изглед, когато гледаш срещу ръб на стената - като заобиколно решение (ако все пак на там трябва да е насочен изгледа), може да се опиташ да сложиш ръба по-скоро на 2/3 в изображението, отколкото близо до средата. Според мен, реализма е съвкупност от тези неща, и ако тестваш промените в тези насоки, мисля че ще успееш да подобриш нещата и да получиш по-добро визуализиране ... само да вметна, че това което си получила до тук никак не е лошо като вариант, просто изказвам мнение, как според мен може да е по-добре.
Много благодаря за изчерпателния отговор. Наистина имах такава светлина и я изтрих. Получих тази визуализация, която наистина ми се струва по-реалистична, но срещнах друг проблем - при визуализирането на прозореца. Получава се едно голямо светло петно, вместо прозорец с щори. Имам V-ray Sun & Sky, настройките на камерата са: f-number: 6, shutter speed: 20, film speed (ISO): 100. Пробвах и с други стойности на тези параметри, но никъде щорите не се виждат при визуализирането. Интензитета на слънцето е 1
Така светлината идва с много по-добро направление и посока и сенките вече е "логична". За справянето с прегарянето на прозореца - предлагам следните три решения : 1 - запазваш рендера като .exr и в поста (например във Photoshop) оправяш тази зона - най-добре с маска. 2- изключваш слънцето, като не променяш нищо за околната среда и корегираш експоужъра на камерата. Така светлината идваща отвън ще е по малко и ще осветеността ще се компенсира от камерата. 3 - от настройките на рендера, вероятно използваш Reinhard за Color Mapping с Burn Value=1, промени тази стойност по-близка до 0, например 0.4 и направи тест рендер да видиш как се променя. Колкото по-близко е това число до 0, толкова повече преместваш Color mapping-a от Linear към Exponential, което ще доведо до значително намаляване на преосветените части. Когато оправиш тази част с прозореца, може да вдигнеш малко общата осветеност, защото в момента изглежда малко тъмно. Иначе параметрите на камерата, които си подбрала са ок.
С burn value пробвах, получи се много добре. Благодаря!
Здравей, как изглежда текстурата, като я отвориш в PS? Променяш ли нещо от настройките на импорта на файловете в Мах и гамата на изображенията който идват в програмата. Какъв е материала, който олзва тази текстура? Другото нещо, е че във вюпорта се визуализира текстурата, а в рендера - материала. Може някой параметър на материала да влияе доста, както и самото осветление.
Здравей Ивайло еми настройките за гама не ги пипам те са си 2,2.за текстурата ползвам снимка
ето това е снимката която ползвам за текстурата
Между другото така ми излизат всички текстури все някак си по различни от снимките който прилагам и не само на тази сцена
за настр. за гама са ми 2,2 и отметките които трябва да са маркирани са така .при фреим буфера има един бутонRGB space,тои ми е изключен
с поз 2 mode,там ми е only(no gama) дали е правилно не знам
В настройките на гамата са ок нещата, но мисля че бутона Display Colors in sRGB във фреймбуфера трябва да е включен за да изглеждат адекватно нещата ... и той по подразбиране е включен. Ако ти изглеждат малко "измити" цветовете след това, може да върнеш малко контраста с една S-образна крива в Curves ->
когато вкл. бутона:RGB Space и пусна ренда няма разлика но като запаметя изображението тогава ми изглежда доста тъмно и има промяна в текстурата
поз 1 текущ рендер при него няма разлика с текстурите в сцената.поз 2 запаметено изображение тук е разликата
като се поиграх с настр. единствено всичко съвпада когато RGB Space бутона е изкл. и в колор мапинга се отметне color maping and gama
като се изчисти ренда поз 2 запаметеното изображение нещата се получават с поз 1 пак е текущия рендер.Които и да съм питал всеки казва че не би трябвало да е така.вече се замислям дали v-ray да не е бъгнат нещо
Моя комп е малко слабичък та се питам дали това се отразява на качеството на ренда или само се удължава времето за пресмятане от процесора
Мисля, че проблема идва само от запазването на файла - предполагам, че е стойността на гамата за изходните файлове на Мах. Може да пробваш следното - върни в Color mapping-a, както си беше - Color Mapping only (no gamma), бутона на sRGB във фрейм буфера влючен и след като виждаш в рендера коректно изображение пробвай да въведеш тази команда fileOutGamma=2.2 и натисни Enter. Това трябва да оправи нещата ->
ехааа оправиха се нещата колко лутане беше,благодаря ти много Ивайло.тази команда за всяка сцена ли да я въвеждам или се прави еднократно за макс
още два въпроса :в фреим буфера има една отметка forse color maping тя трябва ли да е вкл.или изкл. И пак когато дадена машина е по слаба отразява ли се на качеството на ренда или по скоро се увеличава времето за пресмятане от процесора а качеството се запазва, Благодаря
Командата за гамата при аутпута на файловете се въвежда еднократно за Мах. Може да се наложи да се направи пак, ако понякаква причина тази стойност се промени - например при отваряне на друг файл, в който тази стойност е различна и ти се съгласиш твоя Мах да приеме настройките на този файл.
Сигурно имаш предвид Force color clamping - по подразбиране е включена, да.
Бързината или броя на процесорите не е от значение за качеството на рендера - само за скоростта на рендериране.
Благодаря много за помоща
Здравейте, искам да използвам темата на Васко за да задам и аз един въпрос. При зареждане на текстура (JPEG) в материалния редактор, всичко е наред. Както я виждаме текстурата извън 3ds Max, така се вижда и в материалния редактор. Това се и очаква.
При зареждането на цветове обаче не е така. Получава се нещо различно. Да вземем например Ral 1007. Ако копираме стойностите по R G B и ги въведем в Photoshop ще получим същия цвят както и трябва да е.
Ако въведем тези стойности в Колор селектора на 3ds max цвета който ще получим далеч няма да е същия:
Защо се получава така? Стойностите по RGB са еднакви.
Ако имате Corona Renderer има възможност да използвате нейния Колор пикър който се променя от Customize > Preferences...
Новия цвят е малко по подобаващ при въведени същите стойности.
Къде е разликата? Защо в обикновения колор пикър не мога да задам реален цвят?
Здравей Георги, при въвеждане на стойности в обикновеният пикър на Мах, трябва да се въвеждат стойности за цвета при гама 2,2, но пикъра ги използва за гама 1.0. В този случай не може да го промениш, но ако използваш VrayColor - може да ги обърнеш ->
малкият проблем от сайта, който дава стойностите за съответния RAL в sRGB е че давастойностите в диапазон от 0-255, а във VrayColor се въвеждат в диапазон от 0-1. Това може да се конвертира като стойност, например в сайта https://www.easyrgb.com/ и от там да се види какви стойности съответстват на избраните, за да е същият избраният цвят ->
За мен лично, най-лесното решение, без да се занимавам с конвертиране и числа :) ... е да си избера обикновеният пикър - например в Diffuse-a на материала и да клинка някъде в плето на Мах. но без да пускам левият бутон, и влача мишката върху цвета от сайта - така цвета се пиква и конвертира автоматично ->
Благодаря Иво