Тестов и Финален присет

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Първото нещо, с което ще започнем в този модул е моето предложение за тестове и финални настройки на рендера.
Кагато говорим за рендериране на продукти.
Ще започнем първо с тестовите настройки, които ще запазваме в "preset".
Така че, да можем да ги използваме и по-късно.
Първото нещо, което ще определим е разделителната способност на изображението и "aspect ratio".
Най-разпространените варианти за "aspect ratio" са 1, 1,33 и 1,78.
Това можете да го променяте и след като зарадите "preset", но за момента аз ще използвам 1,33 и разделителна способност на изображението 640 по 480 пиксела.
Следващото нещо, с което ще продължа са настройките в табулатора "settings".
Няма да добавяме рендер елементи в тестовият присет.
Тъй като те за момента още не са необходими.
В табулатора "settings", отново ще намаля малко големината на "render bucket".
Ще използвам максимално количество от рам паметта, която имам.
Махам отметката на "show message log window" и слагам тази на "low thread priority".
В табулатора "Gi" правя го активен.
Ще използвам двойката "irradiance map - light cache".
Това е варианта, който използвам 90% от случаите.
Като за присета в "irradiance map", ще използвам "very low".
И дори тук ще намаля още малко субдивижъните.
Тук по-скоро търся скорост, а не качество.
Ще направя същото и за субдивижъните на "lightcache".
"show calc.
phase" отметките са сложни
и на двата "engines".
Tака че, ще виждам прогресивно напредъка.
Тук нищо друго повече няма да променям и в табулатора "v-ray".
Само се уверявам, че използвам "framebuffer" на "v-ray".
Ще използвам "adaptive image sampler" без филтър.
Mинимум субдивижъни 1, максимум ги оставям по подразбиране 4.
И тук ще завиша малко тази стойност на 0,015.
Относно "color mapping" ще работи в "linear workspace" "reinhard" 1 и гама 2,2.
Ще запазя така този присет.
Тук отново запазвам.
И ще коригирам настроуйките направо в този присет, както са в момента.
Отново ще започна с "output size".
Ще увелича разделителната способност два пъти.
В табулатора "v-ray" ще увеличи първо максимум субдивижъните и ще намаля "noise threshold 0,05.
Тук продължавам да използвам "irradiance map" и "light cache".
Но вече с нов присет, ще използвам медиум и 80 субдивижъна.
А субдивижъните на "light cache", ще ги увелича на 1500.
Като ще добавя отметката на "use for glossy rays".
В "settings" всичко оставям, както е от предишният присет.
И ще добавя някои рендер елементи.
Първият е "v-ray sample rate".
След това ще добавя "RawGolbalillumination" и "global illumination".
"rawlighting" с "lighting" Както и "rawreflection" и "rawrefraction".
Това са промените, които ще направим тук.
1280, 906 рендер елементите.
"image sampler" с новите настройки.
"GI - irradiance map и lightcache".
Медиум 80 субдивижъна и 1500 субдивижъна за "lightcache".
Стандартни настройки за "settings".
Плюс някои рендер елементи.
Запазвам и този присет.
Тук инцидентно съм дал "load preset", а не се "save".
Трябва да избера "save preset".
Запазвам и този "preset".
Преди да заредите присета си запазвайте сцената.
Имайте предвид, че този "preset" работи само за тази версия на "v-ray".
Ако сте с различна версия, трябва да въведете тези настройки и да запазите ваш собствен присет.
В следващото видео, ще видим някои особености, които са свързани със свелините.

Сваляне на файл с готов Render Setup

Кликнете върху изображението, за да изтеглите файла

 

 

Въпроси и отговори

  • Какъв е "Бонус 1 при записване тази седмица"

    Lemieux1504:

    Бонус 1 при записване тази седмица: Пресет "Готови шаблонни настройки за Топ Рендери"

    Това ли са въпросните настройки или .......
    Мария Балева:

    Здравей, да в този Бонус модул получавате шаблон с готови настройки, които може да ползвате в 90% от случаите. В случаите, в които не може да ползвате шаблоните може да направите ръчни настройки благодарение на наученото в курса. 

  • Каква може да е причинена за тази тъмна лента върху цялото изображение от долу? 

    Daniel Dimitrov:

    Здравейте някаква идея от какво може да се получава тази лента? Благодаря!!!

    Daniel Dimitrov:
    • Каква може да е причината :)
    Ивайло Искренов:

    Здравей, рендерирал ли си регион преди това ? Каква използваш за primary engine - Brute Force или Irradiance Map?

    Daniel Dimitrov:

    Благодаря за съдействието. :) irrandience map i light cache пробвах регион след финалния рендер смених дори мат. но същия ефект, да не би да е някакъв бъг на версията 3.40 или max 2016?

    Ивайло Искренов:

    странно ... а камерата къде е в сцената, използваш ли clipping planes и всички обекти в сцената ли са видими за камерата?

    Daniel Dimitrov:

    не изполвам clipping planes,натиснал съм Unhide all

    Daniel Dimitrov:

    Намерих проблема без да искам съм сложил(без да искам) plane light, но понеже ми е много тежка сцената едвам я забелязах. :)