Първото нещо,
с което ще започнем
в този модул
е моето предложение за
тестове и финални настройки
на рендера.
Кагато говорим за рендериране
на продукти.
Ще започнем първо с
тестовите настройки,
които ще запазваме в "preset".
Така че, да можем да ги
използваме и по-късно.
Първото нещо,
което ще определим е
разделителната способност
на изображението
и "aspect ratio".
Най-разпространените варианти
за "aspect ratio" са
1, 1,33 и 1,78.
Това можете да го променяте
и след като зарадите "preset",
но за момента
аз ще използвам 1,33
и разделителна способност
на изображението 640 по 480 пиксела.
Следващото нещо,
с което ще продължа
са настройките в
табулатора "settings".
Няма да добавяме рендер елементи
в тестовият присет.
Тъй като те за момента
още не са необходими.
В табулатора "settings",
отново ще намаля малко
големината на "render bucket".
Ще използвам максимално количество
от рам паметта,
която имам.
Махам отметката на
"show message log window"
и слагам тази на
"low thread priority".
В табулатора "Gi"
правя го активен.
Ще използвам двойката
"irradiance map - light cache".
Това е варианта,
който използвам 90% от случаите.
Като за присета в "irradiance map",
ще използвам "very low".
И дори тук ще намаля
още малко субдивижъните.
Тук по-скоро търся скорост,
а не качество.
Ще направя същото
и за субдивижъните на "lightcache".
"show calc.
phase" отметките са сложни
и на двата "engines".
Tака че, ще виждам
прогресивно напредъка.
Тук нищо друго повече
няма да променям
и в табулатора "v-ray".
Само се уверявам,
че използвам "framebuffer"
на "v-ray".
Ще използвам "adaptive image sampler"
без филтър.
Mинимум субдивижъни 1,
максимум ги оставям
по подразбиране 4.
И тук ще завиша малко
тази стойност на 0,015.
Относно "color mapping"
ще работи в "linear workspace"
"reinhard" 1 и гама 2,2.
Ще запазя така този присет.
Тук отново запазвам.
И ще коригирам настроуйките
направо в този присет,
както са в момента.
Отново ще започна с "output size".
Ще увелича разделителната способност
два пъти.
В табулатора "v-ray"
ще увеличи първо
максимум субдивижъните
и ще намаля "noise threshold 0,05.
Тук продължавам да използвам
"irradiance map" и "light cache".
Но вече с нов присет,
ще използвам медиум
и 80 субдивижъна.
А субдивижъните на "light cache",
ще ги увелича на 1500.
Като ще добавя отметката на
"use for glossy rays".
В "settings" всичко оставям,
както е от предишният присет.
И ще добавя някои
рендер елементи.
Първият
е "v-ray sample rate".
След това ще добавя
"RawGolbalillumination"
и "global illumination".
"rawlighting" с "lighting"
Както и
"rawreflection" и "rawrefraction".
Това са промените,
които ще направим тук.
1280, 906 рендер елементите.
"image sampler" с новите настройки.
"GI - irradiance map и lightcache".
Медиум 80 субдивижъна
и 1500 субдивижъна за "lightcache".
Стандартни настройки за "settings".
Плюс някои рендер елементи.
Запазвам и този присет.
Тук инцидентно съм дал "load preset",
а не се "save".
Трябва да избера "save preset".
Запазвам и този "preset".
Преди да заредите присета
си запазвайте сцената.
Имайте предвид,
че този "preset"
работи само за
тази версия на "v-ray".
Ако сте с различна версия,
трябва да въведете
тези настройки
и да запазите ваш
собствен присет.
В следващото видео,
ще видим някои особености,
които са свързани
със свелините.
Сваляне на файл с готов Render Setup
Кликнете върху изображението, за да изтеглите файла

Въпроси и отговори