V-Ray Frame Buffer

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
За разлика от стандартния "frame window" на "max", в който реално виждаме изображението.
Което се рендерира в алтернативният прозорец на "v-ray", който се нарича "v-ray frame buffer".
Имаме някои допълнителни инструменти, които в много случаи са много полезни за употреба.
По подразбиране рендерирането става в този прозорец, но това все пак е опция, която може да бъде включена и изключена, от таблатура "v-ray" "roll-out, frame buffer" С този бутон "enable built-in frame buffer" се прави активен и съответно неактивен буфера.
Ще заредя някои изображения, които съм рендерирал преди това.
Ще говорим за този бутон и този прозорец, който излиза само след секунда.
Основното разпределение на бутоните е следното: в първият "drop-down box" са разположени елементите ако сме задали такива по време на рендерирането.
Каналите на самото изображение, включително и алфа канала.
Монохромен изглед запазване на изображението което сме получили от рендера.
Или съответно запазване на всички канали, което ще рече запазване на всеки един от тези елементи като отделно изображение.
От този бутон може да заредим изображение в буфера.
Съответно да изчистим буфера, ако искаме да започнем следващо рендериране на черен фон.
Имаме възможност да добираме това изображение в стандартният буфер на "max".
Имаме възможности за описване на отделен регион, който искаме да бъде рендериран.
От тук също можем да стартираме рендера.
Рендера се промени така, тъй като изображението, което рендерираме в момента е 640 по 360 пиксела.
А изображението, което заредих е 1280 по 720 пиксела.
Трябва да променя резолюцията и в сетъпа на рендера, за да остане със същата големина.
като казахме тук също може да стартираме рендера.
А този бутон ни помага да рендерираме там, където всъщност сочи поинтера на мишката.
Съответно няма да чакаме това да се рендерира.
От този бутон може да се спре рендера.
В долната част на "frame buffer" има два вида бутони, които са свързани с текущата редакция на изображението, което получаваме в момента.
Тези, които ще използваме най-много, от статистическа гледна точка, това време винаги ще ни интересува.
Времето за рендериране, когато променяме настройки и ги сравняваме.
От този бутон може да избирате, какви параметри реално да бъдат показани в този стамп.
Ако решите, че искате да премахнете някой, просто го изтривате от това поле и той се маха от изображението.
Ако искате да добавите други, просто трябва да ги изберат оттук.
И да го добавите с "copy to stamp".
Съответно може да променяте и фона на тези надписи.
Тук реално имате възможност да направите някои корекции, веднага върху изображението, без да използвате допълнителен софтуер за това.
Основните корекции могат да бъдат направени направо в "frame buffer".
Добавени са корекции за "exposure".
Ще зареди отново това изображение, ще махна този "stamp".
И така корекциите, които веднага може да направите като в отделен редактор са свързани с "exposure" контрола, наситеност на тоновете "levels, curves" също, както е във фотошоп.
Ако обаче решите да не използвате някои от тези контроли, вече сте направили някакви промени, може просто да го изключите, или съответно от ето този бутон да ресетнете настройките, да се върна в такива, които бяха по подразбиране.
С този инструмент се получава много бърз "feedback" на това, какво точно се случва в изображението.
И не е необходим трансфера за тези елементарни операции в друг софтуер.
Другият можеби, най-често използван инструмент е бутонът "history".
С неговите възможности за сравняване на две изображения.
Когато за първи път изберете бутона "history" той би трябвало да ви попита, къде и в какъв размер максимум да съхранява изображенията.
Ако това не се случи и не можете да запазите изображението, от този бутон "settings" трябва да изберете пътя до папката, в която да се съхранява временно тези изображения и големината в мегабайти от диска, която може да използва.
Тези зелени номера показват, че с натискане на съответния клавиш от клавиатурата може да се превключва в съответното изображение.
Няма да използваме корекциите в "exposure".
За всеки случай ги връщам в стойности по подразбиране.
След като получа тук изображението, с този бутон мога да го запазя в "history" И когато имам две изображения, които да сравнявам, например това изображение и ето това, е необходимо само да избера едното да бъде А, другото да бъде Б.
И с този "slider" мога реално да виждам разликата между двете.
В момента типа на сравнението е ето такъв.
Може да бъде и във вертикален или хоризонтален вариант.
Съответно да се разменят позициите на А и на Б.
И така тази инструменти са доста често използвани.
Командите и бутоните са доста интуитивни.
И ние ще ги затвърдим в следващите проекти, които правим заедно.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Вярно ли е твърдението, че във frame buffer-a на Vray могат да се нанесат някой корекции свързани с Exposure / Hue / Saturation / Color balance … и др ?
Не, frame buffer-a служи само за да покаже визуализираното изображение;
Не, тези корекции са възможни само в специализиран софтуер;
Да с активирането на “Show correction controls”;

Въпроси и отговори

  • Защо, като тръгна да рендвам се вижда черен екран?Как се поправя това и защо става така?

    Йордан:

    Защо ,като тръгна да рендвам се вижда черен екран?Как се поправя това и защо става така?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, от къде контролираш exposure-a ? Какъв е интензитета на светлината? Какви са настройките на камерата?

    Йордан:

    Ами направих настройките ,като от този курс и единственият вариант ( поне на пръв поглед ) да ми рендне нещо е като сложа камера и през нея гледам и чак тогава ми излиза изображението. Ами камера не съм сложил и светлини също :) просто искам да го рендна да видя на пръв поглед горе долу какво се получава.

    Desisdgk@gmail.com:

    Защо не ми е активен бутона за color corection