Тест - рендер

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Преди да започнем да променяме настройките на "render engine", ще направим така един тестов рендер.
Да видим дотук, какво имаме.
С настройките, които имаме по подразбиране.
Само искам да сменя разделителната способност на изображението, което получаваме.
Ще използвам "hdtv" присет - 1280 х 720.
Всичко друго ще го оставя така, както е по подразбиране и ще започнем промените след този тестов рендер.
Това е тестовият рендер, който получихме, с настройките по подразбиране на "v-ray".
Целта на този тестов рендер, или по-скоро основните цели на тестовете рендер са основно 2.
Първо да се убедим, че "framing" е, както трябва.
Tова, което виждаме през камерата да сме сигурни, че е позициониранo, както трябва в рендера.
Tази част е много важна и ви съветвам да oбърнете внимание на време, тъй като след това коригирането на тази част, ще ви отнема много време.
И винаги ще бъде свързана с допълнителен рендер.
Когато се убедим, че тази част е наред следващото основно нещо, което гледаме е осветеността на сцената.
В нея включвам, както общата осветеност на сцената, така и отделните светини.
В случая конкретно за тази сцена може би в момента ви се струва малко по-тъмно отколкото трябва.
И тя наистина е.
Но напомням, че рендерираме с настройките по подразбиране.
Където "global illumination" още не е включен като опция.
така че, когато започна да използвам "GI" системата, тук очаквам да бъде доста по-светло.
На практика този тестов рендер ще бъде единствен, който правя на цялото изображение.
Следващите тестове винаги ще ги правя на регион и винаги ще ги правя в разделителната способност, в която ще рендерираме финалното изображение.
Това е един от похватите, които могат да бъдат използвани.
Другият вариант е да използвате по-малка разделителна способност, което да е кратно на тези цифри обаче, със същото "aspect ratio".
И да правите тест рендери на цялото изображение.
Това обаче не ви го препоръчвам, тъй като може да има разлика, когато преминете към реалната част и към реалната резолюция, към която ще рендерирате финалът изображение.
Затова най-добрият вариант е рендерирате на 100% от разделителната способност.
И когато правите нов тест, да бъде на част от изображението.
Следващото нещо, което можем да направим на това ниво е въвеждане на настройките в рендера.
На тази част от рендера, която сме сигурни, че ще използваме.
След като започнем от разделителна способност можем да преминем към рендер елементите.
Напомням, че тези рендер елементи ще бъдат по-късно, когато говорим за оптимизирането на настройките.
Основен инструмент, с който ще работим.
Първият рендер елемент, който добавям е "v-ray sample rate".
Вторият е "v-ray Global Illumination".
Третият "v-ray raw lighting" Следващият е "v-ray lighting".
След това добавям рендер елементите за рефлексията и рефракцията.
И тук ще добавя още два рендер елемента "v-ray light select".
Като първият ще бъде за една от светлините, които са ето тук отпред.
Тъй като те сочат напред към терасата и осветява директно ето тази част.
И с техните "samples" по-късно мога да контролирам качеството на изображението.
Така че, първият - "v-ray light select" ще бъде за една от тези светлини.
A вторият ще бъде за една от "IES" светлините, които са отпред на фасадата.
За да мога да определя техният брой на "samples" и когато определя за една, другите са инстанс копия така че, те автоматично ще се променят.
Тук по принцип мога да добавя още "light select elements" за някои от тези светлини отвътре, или пък за някой от тези ако е необходимо.
На това ниво за момента ще ги оставя само тези.
Следващата част, към кочто можем да преминем е в табулатора "settings".
Намалявам рендер "bucket".
Рам паметта, която мога да използвам "load red priority" и следващото важно решение е относно системата на "Global Illumination".
По принцип аз в момента съм решил да използвам "irradiance map" и "light cache", но напомням, че "irradiance map" е по принцип "blurry" метод и ще води до загуба на детайлите.
Но пак ще се възползвам от това, че ще бъде затъмнена тази част и така или иначе очаквам да се изгубят малко детайлите.
Просто ще бъде по-бързият вариант отколкото да използвам "brute force light cache".
Експериментирайте тук и с двата варианта.
Аз ще избера за момента "irradiance map".
За "irradiance map" ще сменя присета от "high" на "low" и тази част с Gi системата ще я оставя за момента така.
В някой от следващите уроци, когато говорим за оптимизиране на настройките, ще се върнем със сигурност в тези настройки.
В момента просто определям типа на настройките, които ще използвам.
В табулатора "v-ray" за момента ще оставя почти всичко така.
Като само ще махна "image filter".
Тъй като съм сигурен, че това тук ще подобри изображението и малко ще увеличи времето за рендериране.
За момента това нещо не е необходимо.
Дори и във финалното изображение мога да го оставям без филтър.
Ако резултатите, които получавам са задоволителни.
Отново ще използвам "reinhard".
Гама 2,2, "burn value" 1.
Това са стартовите настройки, с които ще започна.
Преди да се върнем обаче и да оптимизираме качеството на изображението, ще разработим няколко материала, които са използвани в сцената, в екстериора.
За да можем да оптимизираме всички настройки наведнъж.
Преди да преминем към материалите, ще направя един тестов рендер на част от изображението.
За да видя, как се променя тъмната част от "Global Illumination".
С активен "Global Illumination" тази част приема съвсем различен вид.
Тези насоки, които вървяхме дотук, ще ги оставим така като стартови.
В следващияр урок ще пакажа и материалите които използваме в сцената.
И ще се върнем към оптимизирането на настройка на рендера за финалният рендер.