Универсални настройки на V-Ray

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Очевидно е, че "vray" дава възможност за много типови комбинации при избора на настройки на рендера.
И можеби, от там идва въпроса, дали няма такива настройки, които да са универсални.
Такива настройки, които да дават добри резултати при повечето типове рендери.
На официалният сайт на фирмата производител са предложени такива.
и ние ще ги въведем сега.
Като в следващите уроци, ще видим, как можем да запазваме тези промени и да ги извикваме само с името на присета.
Без да ги въвеждаме отново.
Първо ще въведем настройките, които са предложени като препоръчителни за универсални настройки и след това ще обсъдим преимуществата и недостатъците.
Отново ще започнем отзад напред.
От табулатора "settings, system".
Първо оптимизирайте динамичният лимит според вашата рам памет, която използвате.
От "Gi" системата я направете активна.
Като за "primary engine" изберете "brute force", а за "secondary, light cache".
Настройки и в двата табулатора, оставяме по подразбиране.
А от таблатура "vray", уверете се, че "frame buffer" е активен и това, което остава основно е отново в 3D табулатора за "image sampling", първо като тип на "antialiasing" тук добър избран адаптив.
От настройките на съответния тип "min subdivisions" остава 1, а максимум "subdivisions" го променяме на 100.
адаптив "amount" 0,9 и за допълнителна изчистване на изображението този "noise threshold" да бъде намален.
С препоръчителна стойност 0,005.
Това са настройките, които са предложение за универсални.
И като стане приемущества можем да кажем, че тези настройки работят за много голям тип сцени, както казахме.
Обикновено крайният резултат е с високо качество и контрола на рендера се извършва от много малък брой параметри.
В случая, дори можем да локализираме само един такъв параметър, от който да се влее качество и това именно е "noise threshold".
Kато тук ви препоръчвам да използвате тази стойност 0,005, но ако е прекалено бавен рендера, може прогресивно да увеличавате до 0,02.
Съответно като най-ниска стойност може да използва 0,001, а първоначални рендери може да ги пробвате с 0,01 Оставям тази стойност на 0,005, за да пълни тези универсални настройки.
А като най-голям недостатък на тези универсални настройки, можем да приемем това, че рендера може да се забави доста дълго и за да се оптимизира това време може да са необходими допълнителни промени на някои параметри.
Не само на рендера, а и на материалите и светлините.
Също така не забравяйте, че рендера и антиалайзинга, до голяма степен, ще зависи от това, каква е сцената ви, каква е геометрията.
Каква осветеност използвате, какви са материалите? Използвате ли някакви ефекти като "depth of field" и "motion blur"? Toва са параметри, които влияят на времето за рендериране.
Другата препоръка е тук да не използвате много изострящи филтри, както са примерно "catmull-rom" и "mitchell-netravali".
Aко използвате филтър може би "area" или "soften", ще свършат добра работа.
Тази настройка е оставена в универсалните настройки така по подразбиране Тези настройки работят, защото на практика, този "max subdivision", който сме въвели тук взима глобален контрол върху качеството на изображението.
Като предоставя повече от необходимият брой "samples", за да се пресметне качествено изображението.
Но реално разбирането на това, как работи "vray" и промяната на другите настройки, ще доведе до голяма оптимизация на времето за рендериране.
Но все пак имайте предвид, че това са универсални настройки и не се страхувайте да експериментирате.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Универсалните настройки имат за цел?
да дадат възможно най-добрият рендер като качество;
да дадат възможно най-бързият рендер;
да дадат добро качество на рендера, независимо от времето за рендериране, с контролиране само на един параметър (Noise Threshold), като не се налага познаване на работата на рендер-енджина;
да рендерираме възможно най-бързо с най-високо качество;

Въпроси и отговори

  • Как да определя динамичен лимит на Ram паметта?

    Йорданка Димова:

    Здравейте. В някои от уроците бяхте обяснили как се определя динамичния лимит на рам паметта.Не успявам да се сетя къде точно обяснявахте,за това бихте ли ми обяснили как да го определя?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    виж прикаченото изображение ... а ако си с някоя от по-новите версии - 3,0 и нагоре, може да наравиш това число 0 и V-Ray сам ще прецени колко да използва от твоята RAM памет.

    Йорданка Димова:

    Благодаря за бързия и полезен отговор!

  • Как да импортна 3д модел от archicad в 3dsmax?

    Aleksandar Hristov:

    Аз предпочитам да направа 3д модела в archicad и след това да го импортна в 3dsmax за да го рендвам с Vray? в Archicada мерните единици са ми милиметри а в 3dsmaxa са сантиметри?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, при импорта на обекта, през менюто Import има опция Rescale и избор на мерни единици. Ако не се получава, може като следваща мярка да селектираш всичко след импорта и да го скалираш с точен процент (селектираш всичко и десен бутон на иконата на Scale Tool).

  • Какво ще стане ако в полето за лимит на памет не въведа нищо?

    Йордан:

    Имам въпрос относно лимита на рам памет! Какво ще стане ,ако в полето не е въведено нищо ? Какво ще стане ако е въведено максималната рам? и какво ще стане ако е въведена 90% от рамта? и защо трябва да се вписва,не е ли програмата автоматично зависимост от сцената да си активира сама нужните gb рам?

    Йордан:

    Аз имам 32 гб рам , как да преценя колко да сложа?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, в по-новите версии на V-Ray този избор за лимита на RAM паметта може да го направиш да се избира автоматично и рендер-енджина да прецени и да използва колкото му е необходимо. Това става с вписване на стойност "0" (нула) за изплзваното количество памет.

    Йордан:

    Благодаря!

  • Защо при мен има опция bucket и progressive?

    Йордан:

    При мен ,явно съм с по висока версия на vray, на клипчето е adaptive,но при мен има 2 опции byket и progressive,кое да сложа?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, виж тази тема, може да помогне.

  • Василена:

    Открих отговора във форума на Аула в последващите уроци .

  • Защо при мен е различно?

    Аделина:

    Защо при мен се различават Adaptive image sampler и Global DMC

    Ивайло Искренов:

    Здравей, с малко по-нова версия на V-Ray си и има някой изменения в интерфейса, кликни с десен бутон на зеленият бутон Default и избери Switch to Expert и така ще виждаш всички бутони от менюто.

  • Защо имам толкова шум с универсалните настройки? 

    Йордан:

    Защо имам толкова шум с универсалните настройки? Всичко беше наред докато не смених настройките на универсални(както е дадено в урока) и не знам какво стана ,но не мога да върна ''гамата'' на светлините както си беше и качеството. Може и вината да е в мен не знам ако има как да пусна фабричните настройки на врей или ако ми видите грешката ми я споделете :) пробвах,какво ли не и ставаше още по зле с изгаряне или затъмняване на рендера без никаква промяна в качеството или реалноста на обектите.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, ако иска да използваш настройките по подразбиране, може да отвориш нов Мах и от Import -> Merge да го импортнеш и след тов ада го ресейваш - препоръчвам с ново име. Иначе ако си направил сетъпа на рендера и е работил добре, защо ти е да връщаш универсалните настройки :) целта на универсалите настройки е да работят добре за повечето сцени - не за всички и не перфектно. Препоръчвам ти преди да правиш е големи промени да си запазваш и едно копие на файла в който работиш. Другият вариант ако нещо се прецака във файла е да се връщаш в autoback файловете и от там да си го взимаш преди промените.

  • Ивайло Искренов:

    Здравей, може ли да направиш един скрииншот да видим как изглежда. всичко наред ли е с регистрацията и инсталацията на продукта?

  • Как да подобре рендера?

    Димова:

    Здравейте. Какво трябва да променя ,за да получа фотореалистичен рендер?Тук съм използвала универсалните настройки.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, според мен изглежда добре рендера ... но все пак ще се опитам да предложа някой неща, който предполагам, че ще подобрят изображението : 1: Бекграунда - при слънчев ден, отвън е винаги по-светло отклкото вътре ... нещо като правило :) , та в този ред на мисли може да изсветлиш бекграунда доста повече. 2: Камера - може да пробваш малко по-добра композиция на изображението и аз лично бих сменил малко лещите на камерата към по-плоска перспектива - например ако в момента използваш 24мм лещи на камерата, бих тробвал с 60мм, като ще се наложи камерата да се дръпне малко назад за да се събере отново същият изглед. 3: Мащаб - може да провериш и големината на обектите в сцената дали са реални - например таблата на леголото изглежда малко по-голяма, а възглавниците малко по-малки от колкото би трябвало (може и да е оптична илюзия, но все пак бих проверил). 4: Fill Light - ако има друг прозорец или друг източник на светлина в помещението, бих пробвал да го изключа, за да се създаде някакв насоченост на основното осветление и да се подобри контраста и сенките. 5: Контраст - в PS пробвай да сложиш една S-образна крива за да повишиш малко целият контраст и мисля, че ще стане една идея по-добре.

    Димова:

    Благодаря за отговора.Ще пробвам.

  •  Какви настройки да избера за V ray image sampler ?

    Maria B:

    Здравейте в V-ray 3.00 като опции за Image sampler няма "Adaptive" има опции само "Progressive" и "Bucket'", кое от двете трябва да избера за универсални насройки?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Мария, в тази версия може да избереш "Bucket" тип за рендериран, с което рендерирането няма да е прогресияно и няма да се опреснява едно временно цялото изображение, а вместо това ще се появяват тези малки квадратчета, които представят процевсорите ти и ще рендерират определена част от изображението до финален резултат, след което ще се преместват на друга част от изображеието.