Подготовка на сцената - част 2

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В предишният урок видяхме, как може да импортираме подложката от "AutoCAD" и дадохме някои основни напътствия, относно моделирането на архитектурната част от проекта.
Преди да продължим към нещата, които са важни, от гледна точка на "render engine" и неговите елементи.
Остава да направим още някои неща.
Ще започнем първо с импортирането на 3D обектите, които са ни необходими в тази сцена.
Към този урок, ще бъдат прикачени всички необходими 3D обекти.
Като с един от тях аз ще ви покажа, как да го импортирате най-бързо и най-лесно.
И как да продължи организацията с другите.
Ще покажем примера със стола от кухнята.
Всички тези елементи и обектите са моделирани в "real world scale".
Няма да имате проблеми с разминаване в размерите и както казахме ще покажем примера със стола от кухнята.
Взимаме елемента, най-лесният вариант е с "drag and drop", а не през менюто импорт.
Взимам този файл влача го и го пускам, забележете в "top view" съм в момента.
Iзбирам командата "merge file" и там, където кликна ще бъде поставен обекта.
Кликвам го някъде близо до позицията където трябва да се озове.
Тук също ви съветвам, всички елементи които са от един обкт, да бъдат групирани.
Това вече е направено за обектите, които ще използвате в този проект.
Позиционирам този стол там, където трябва да бъде спрямо референцията, която ползваме.
Копирам го като "instance" по другите позиции.
И другото, което ви посъветвах още в предишният урок е да запазвате тези обекти, които използвате в отделни слоеве.
От "layer" мениджъра може да създадете нови слоеве.
А за момента тези, които ще използвам вече са създадени и ще приобщя тези 4 стола към слоя интериор.
Маркирам ги, правя текущият "layer" да бъде интериор и ги добавям към него.
Слоя вече е скрит, затова и тези елементи изчезнаха.
Така всички елементи, които добавяте тук, идентично на този пример може да го направите за всички елементи.
И добавянето на елементи към слоя интериор.
Другото, което трябва да обсъдим са прорезите в ето тази равнина.
И пътеката, която съм направил до стълбите.
Пътеката е изрязаната от общата равнина, така че да мога само на тази част да присвоя нов материал.
Като и там, където се намира основата на къщата, също има отвор.
Това е добре да се направи по този начин, тъй като по-късно върху тази равнина, ще използвам модификатора "v-ray displacement".
С който ще направим тревата, върху тази равнина И тъй като този ефект ще се генерира навсякъде по лицевата част на тези полигони, щеше да започне да излиза и тук трева, над плочите, които имам от пътеката.
И не е необходимо да се генерира тук под къщата.
Затова са направени тези прорези.
Когато ги импортирате в "top view", се уверете, че и по височина моделите са там, където трябва да бъдат.
В следващо видео аз вече ще съм добавил всички обекти, които са ми необходими и отново ще използваме "v-ray proxy" за добавяне на дърветата към сцената.

Въпроси и отговори