Превръщане на обект в източник на светлина (Mesh Light) 

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В този урок ще ви покажа, как може да превърнете всяка съществуваща геометрия в източник на светлина.
Да създадем някакъв стандартен геометричен обект.
Да активираме "active shade".
Тук съм запазил светлината от лампата.
По-принцип има два метода, по които да превърнем геометрията в осветително тяло.
Единият е, когато е селектирана геометрията, избираме бутона "mesh light".
Тя автоматично се превръща в източник на светлина.
От "modify" панела отново имаме достъп до настройките на самата светлина, които са идентични с тези, които разбрахме дотук.
А другият вариант е, когато имаме създадената геометрия, която искаме да трансформираме да създадем стандартна светлина някъде в сцената.
Размера тук няма абсолютно никакво значение.
От "modify" панела тук надолу, в настройките, тази част ще стане активна - "mesh light options", когато сменим типа от "plane" на "mesh".
Тук иконата също се промени.
И от бутона "pick mesh" изберем геометрията, която искаме да трансформираме.
Доста често се прилага в случаи, в които имаме някаква крива линия.
Преди това, ще изтрия този чайник.
Трансформирали сме линията в "editable poly" и сме я превърнали в "mesh light".
Хубавото тук е, че отново имам достъп до самата геометрия, с което ако се наложи нещо да бъде премоделирано може да бъде направено и след трансформирането на този "mesh" в светлина

Тест за преминаване към следващия урок

 
Светлините от типа Mesh Light, имат ли контрол за броя на subdivs ?
да;
не;
зависи какъв тип обект е конвертиран;

Въпроси и отговори

  • Защо се променя големината на обекта след като е превърнат в Mesh Light

    Милена Христова:

    Защо се променя големината на обекта след като го превърна в Mesh Light. Искам да използвам сцената със слушалките. Селектирам кабела например и го превръщам в Mesh Light, след което той се увеличава. Същото се получава да речем и ако селектирам меката част на слушалката, която е облечена в кожа, но при нея освен, че се премащабира се получава и завъртане в пространството и не е на мястото си. Как мога тази вече създадена геометрия да я превърна в светлини.

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    мисля че е възможно да се получи това ако е бил скалиран обекта преди това, а и понякога се проявява и този бъг да се измести центъра на гизмото. Това което мога да те посъветвам е първоначално да приложиш върху обекта модификатора XForm и да конвертираш отново обекта в Editable Poly и след това в MeshLight.

    Милена Христова:

    Благодаря, ще пробвам.

  • Защо ми изчезва геометрията?

    Maria B:

    Здравейте, превръщам обект в ""mesh light", но геометрията ми става "невидима" остава само светлина, а аз искам да я запазя. Защо се получава така и как мога да го коригирам?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, идеята на командата MeshLight е точно това - да конвертира обекта в светлинен източник, но ако искаш да имаш и геометрията и новата конверетирата светлина, може просто да клонираш геометрията преди да я конвертираш. Това става, като ти е селектирана геометрията и избереш Crrl+V. Другият вариант, ако геометрията ти е вече конвертирана е да избереш Extract Mesh as Node, както е показано на прикаченото изображение и така ще имаш отново и геометрията и светлината ->