Предварителни настройки на работната среда Част 2

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
Преди да преминем към дефиницията на термините, само ще въведем някои шорткъти, които допълнително, ще улеснят нашата работа.
От менюто "customize", "custom user interface".
От първия табулатор "keyboard" групата е "main UI".
Категорията "all commands".
Тук ще ги намирам в този списък по азбучен ред.
И така първият шорткът, който ще въведа е за "height selected".
Намирам командата, въвеждам бутона, с който да се изпълнява.
И натискам бутона "assign".
Другият шорткът, който вече съществува, но искам да го променя е за изолиране на селекцията.
В момента с бутона "alt+Q", мога да изолирам даден обект, но със същата клавишна комбинация, немога да върна всички обекти в сцената.
Затова, същата клавишна комбинация, ще я присъединя на командата "isolate selection toggle".
"alt + q", "assign".
И следващият шорткът, който ще променя е "zoom extents".
В момента с натискане на бутона "z" се изпълнява "zoom extents", в активният прозорец.
Аз искам да се изпълнява екстендването на селектираният обект във всички прозорци.
Със същият клавиш "z".
Давам "assign".
Така приключваме с въвеждането на тези шорткъти.
Остава да сверим още някои параметри от менюто "preferences".
Тези параметри, които ще променя тук и относно шорткътите, не са задължителни да ги правите, но просто аз доста често ги използвам и доста улесняват работата ми.
Съветвам ви да ги пробвате.
Винаги може да върнете тези настройки в стойностите им по подразбиране.
Първо в "General" таблатура слагам ето тази отметка на "auto window crossing", което ще направи селектирането на обектите, подобно на тези в Аутокад.
Oтляво на дясно трябва целият обект да бъде в селекцията.
А от дясно наляво селектирането, селекцията просто трябва да се докосне до обекта, за да бъде селектиран.
От менюто "files" може да се увеличи броя на бекъп файловете.
За момента аз ще го оставя на 3.
Ако разполагате с достатъчно рам, може да увеличите и броя на "undo" командите.
Стойността по подразбиране мисля че е 20, но в някои случаи не е достатъчна.
Затова тази стойност си я правя 40.
И другото важно нещо, ако изчезне гизмото на обекта, в старите версии на "max" се връщаше с бутона "x".
Сега обаче "x" има друга функция.
И гизмото може да се върне от този таблатор с "on/ off".
Просто тук имйате предвид по подразбиране гизмото си е включено.
И така вече сме готови да преминем към обяснението на някой термини.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Задължително ли е използването на shortcut-и при работа с Vray?
Да, абсолютно задължително е;
Да, тъй като има команди който магат да се изпълнят само с клавиши;
Да, но shortcut-ите могат да бъдат само цифри;
Не, но е препоръчително;

Въпроси и отговори

  • Как се сменяше на всеки нов обект да се сменя автоматично друг цвят?

    Йордан:

    Как се сменяше на всеки нов обект да се сменя автоматично друг цвят? Благодаря!

    Ивайло Искренов:

    Здравей, от курса "3D Моделиране с 3ds Max и Рендериране с Arnold", модул 2, урок "Създаване на стандартни примитиви (standard primitives)" - 8:20 минута до 8:58минута

  • Как да сложа една и съща клавишна команда за Isolate Selection и Isolate Selection Toggle при 2020г версия

    Миглена:

    Здравейте, не ми позволява да assign-a при две различни команди една и съща клавишна комбинация при версия 2020г

    Ивайло Искренов:

    Здравей, по принцип ако имаш клавишна комбинация за Isolate Selection Toggle, не ти е необходима такава за Isolate selection - с първото натискане на клавишната комбинация обекта ще се изолира (което прави Isolate selection), a с второто натискане ще връща всички други обекти. Така че, тук спокойно може да сложиш ворткът само за едната команда - Isolate Selection Toggle.