DOF

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В това видео ще разгледаме ефекта "depth of field".
Казахме, че физическата камера на "v-ray" работи като реална камера.
Но за разлика от нея, по подразбиране в настройките ѝ тук е заложено всички обекти да бъдат на фокус.
Това е една основна разлика.
Сега ще видим, как това може да се коригира.
За целта в "top view", ]е създам една камера.
Tози път от "v-ray" тулбара.
Ще я създам някъде, без значение къде.
Десен бутон, за да приключа командата.
Тъй като вече съм си избрал поглед.
Докато е селектирана камерата, средния бутон, за да маркирам изгледа, "ctrl-c".
И вече имам същият изглед през камерата.
Маркирам камерата, за да имам достъп до нейните настройки.
Първото нещо, което съм определил е големината на изображението, което искам да получа.
След това трябва да определя, колко ои сцената, която виждам да се събира в рендера.
Сменям само "focal lenght".
Kазахме, че това нещо работи като смяна на лещите на самата камера.
Ще използвам точно числo, 30.
Материалите, които използвам в сцената са само с цветове.
Нищо друго не е задавано.
Другите настройки на камерата, да проверим.
Трябва да са по подразбиране "f number-8".
Няма вертикални и хоризонтални корекции.
Фокуса се взима от позицията на таргета на самата камера.
Има винетинг, "exposure" се контролира oт камерата.
"white balance" в момента използва някакъв присет.
"shutter speed 200, film speed 100".
Да правим така един рендер, за да видим, с какво започваме.
Това е първоначалното изображение, с което започваме.
Казахме всички обекти са на фокус.
Запазвам това изображение.
За да направим активен ефекта "depth of field", първото нещо, което трябва да направим е да го отбележим в настройките на камерата.
"depth of field", в "roll-out - sampling".
Най-важният параметър, който се влияе този ефект, е "f number".
Този "f number" по подразбиране казахме, че е 8.
Той до момента нямаше никакво друго значение, освен да влияе на "exposure".
Сега обаче, той контролира и каква част от сцената да бъде на фокус.
А именно това е частта от сцената, която е между ето тази равнина отпред на конуса и ето тази.
Вижте, когато променям този параметър, как тази част се свива и съответно увеличава.
От тук контролирам, колко да бъде на фокус.
Оставям стойност 4, точно.
Само първата мелница, ще бъде на фокус.
За момента нищо друго няма да променям.
"depth of field" е чекнато и съм променил "f number" на 4.
Да направим нов тест рендер.
Две основни неща забелязвам.
Първо, че "depth of field" започва да работи, самият ефект.
Колкото по-назад отива и по-далече от камерата, толкова по-размито, ще бъде изображението.
Но това, което също се промени е "exposure".
Значи сцената стана още по-осветена.
За да компенсирам това, ще се наложи да променям следващият параметър на камерата, който отговаряше за това.
А именно "shutter speed" Тъй като изображението, което получих е по-светло, а аз искам да получа по-тъмна изображение.
Значи затвора на блендата трябва да бъде по-бърз.
Трябва да става за по-кратко време.
Значи това число трябва да го увелича.
Ще пробвам с число, което е доста по-голямо.
800 и ще направя още един тест рендер.
Горе-долу вече съвпадат.
Може би трябва да е една идея по-светло, ще пробвам с нова стойност.
От 600.
Виждам, че тона е някъде по средата може би.
Така че, стойност от 700, би трябвало вече да изравни С първия резултат, който имах.
Да направим един рендер на цялото изображение, за да можем да видим ефекта "depth of field" по-ясно.
Тази част, която определихме с таргета на камерата е на фокус и колкото по-назад и по-далече отиват обектите от камерата, толкова по размазани ще са в карйното изображение.
И толкова по-силен ще бъде ефекта "depth of field".
Много лесно се постига, но трябва да донагласите "exposure" след това.
Другия вариант за постигане на този ефект "depth of field" е като използвате рендер елемента "z-depth".
В пост-продукцията става доста по-лесно и имате отново по-голям контрол.
И във Фотошоп може да го използвате, и в "aftereffects".
Тъй като ефекта "depth of field", това което реално прави е да внася замъгленост в самото изображение.
Качеството на изображението може да се контролира вече от самият антиалайзинг, който е общ за изображението.
В предишните версии на "v-ray", тук имаше допълнителен параметър "subdivisions" на този ефект.
В момента е премахнат.
Качеството на "depth of field" в момента се контролира само от общия антиалайзинг.
В следващото видео, ще разгледаме ефекта "motion blur".

Тест за преминаване към следващия урок

 
Вярно ли е твърдението, че физическата камера на Vray работи с активиран DOF по подразбиране ?
да, този ефект е активен по подразбиране
да, защото физическата камера на Vray е точно копие на реална камера
не, този ефект по подразбиране е изключен и всички обекти са на фокус

Въпроси и отговори