Може ли да се заключи позицията на камерата, така че да не променяме без да искаме положението и ъгъла на гледане?
Здравей,
Може би "vray_sun" е имал предвид как да заключи vieport-a, който е в режим камера така, че да не се мести положението й.. понякога и аз си я местя по невнимание със средния бутон на мишката. Ако е така, трябва да се селектира камерата и нейния таргет, след което от Hierarchy избираме Link Info и там слагаме отметка на всичко, което е в прозореца Lock- така заключваме Move, Rotate и Scale-a на избраният от нас обект, в случая камерата (с таргета й).
Много полезно
Пробвай да промениш настройките на камерата и виж какво се получава. На първата картинка нищо не съм променял. Настройките на камерата са както в файла "M05_L02 - V-Ray Physical Camera - Settings_1 - End" На втората картинка съм променил само светлочувствителноста на филма (ISO) на 100. На третата снимка намалих скоростта на затвора на 400, един вид затвора на камерата ще седи по кратко време отворен и през него ще премине по малко светлина. и на последната картинка завъртях слънцето срещу камерата, свалих го съвсем ниско над хоризонта и намалих ISO-то на 20. Като цяло не съм пипал нищо по настройките на рендъра а променях само два параметъра на виреевската камера. Също така рендъра е през камерата а не през някой от вюпортите.
Здравей Георги, Весела Коледа и благодаря за помощта. Аз съм с Макс 2016 и при мен няма Vray камера. Точно затова се обърнах към Ивайло със SOS зов. Впоследствие, видях, че този проблем се коригира с много нисък интензитет на слънцето и един много важен параметър на Физичната камера:
Здравейте, Не знам дали въпроса ме е за този модул но не намерих по подходящ. Ако екипа на Аула сметне за необходимо да го премести. Наскоро попаднах на тази картинка и се помъчих да се пробвам и аз да правя нещо подобно. Предполагам че това е нещо като 360 градусово изображение. С помощта на мишката можете да го въртите да го местите, приближавате - отдалечавате, общо взето интересно замислено. Пробвах нещо и ето какво получих:
По сцената абсолютно нищо не е пипано. Това е изгледа през камерата:
Променил съм само леко настройките във V-ray:
Camera от Defout на Spferical Panorama и Overide FOV зададох стойност 360, Vertical FOV също 360.
Изображението което получих във ферм буфера нищо не се разбира от него:
... и от Panoramma Explorer сякаш е малко по ясно:
Да кажем като се върти картинката по хоризонтална равнина, общо взето бива, но по вертикална има много изкривявания които не знам от къде да премахна
Такива изображения дали могат да се разглеждат по някакъв начин извън 3ds max. Да кажем аз го съхранявам като PNG или JPEG но програмата за преглед на изображения го разчита като обикновено изображение, не като 360 градусово. Благодаря.
Здравей Георги,
изображението което си видял и си дал за пример е направено с цел да се гледа с VR очила. За това и изображенията са две ... но все пак, ако това което искаш да направиш е да можеш да рендерираш интерактивна панорама на помещение, която да можеш да завърташ и разглеждаш в браузъра, можеш да го направиш по следният начин. Приготвяш си всичко в сцената за финален рендер. Камерата си е нормална - VRayPhysicalCam. В нейните настройки - нищо специално, настройваш си exposure-a и височината на камерата (около 150 см. от пода) и слагаш таргета на камерата на същата височина. Това е важно, за да не се налага да tilt-ваш и да корегираш след това. По принцип няма значение къде точно е камерата, но е хубаво да я сложиш в центъра на помещението. След това отиваш в настройките на рендера, tab. V-Ray, в rollout-a Camera избираш типа на камерата Spherical и слагаш отметка на Override FOV и въвеждаш 360. Правиш си финалните настройки и рендерираш, Ще получиш рендер като на прикаченото изображение. Сейваш го като jpg. Сега ти трябва друга програмка с която да направиш панорамата. Препоръчвам ти "PANO2VR", която има и безплатна Demo версия, която може да свалиш от тук. Недостатъка на demo-то, е че ще добави воден знак във финалната панорама ... но разбира се има вариант и да се закупи софтуера. Работата с него е много интуитивна и ти трябват буквално 2 минути - отваряш сферичното изображение, което си сейвал от рендера и то автоматично става панорама. След това му даваш output HTML и е готово.
Много благодаря за отговорите Иво. За сега всичко се получи много добре. Само не мога да съхраня файла във вид на HTML от Pano2VR . Давам му Output > Html и после от къде да си търся връзката???.
Оправих се намерих от къде се съхранява файла
Още веднъж благодаря за помощта.
Здравейте Наложи ми се да преинсталирам 3dsMax и сега не ми се появяват двата типа камери, които предоставя VRay. Може ли това да се дължи на някаква настройка от моя страна или трябва да инсталирам нов Vray? Благодаря!
Здравей Ивелина, въпроса ти е много уместен и се обяснява с "новите неща" в следващите версии. В 3ds Max 2016 я няма физическата камера на VRray - за сметка на това има нова физическа камера на 3ds Max. Тя е разработена съвместно с Chaos Group и има "същите" настрооки като на VRay-ската камера. Между другото, в курса по 3ds Max сме добавили нови уроци за тази новост - модул 10 урок 5 - "Реална физическа камера", който обяснява малко по-подробно и за нейното използване и настройки. Физическата камера на Мах е достъпна отново от Create панела, а ако все пак искаш да ползаш добрата стара камера на VRay, в Mini Listener-a може да напишеш vrayCreateVRayPhysicalCamera() и камерата ще се появи в центъра на координатната система (виж прикаченото изображение)
Благодаря :)
Може ли да ви помоля за помощ ( предполагам в настройките е проблема)?
Маx 2016
С новата версия на 3ds MAX Phisical Camera се избира от Standard менюто, а не от V-ray. Това е направено така, защото тази камера може да се използва за различните рендер енжини - V-ray, Corona, Mental Ray.
Здравей,
може да видиш и [тази тема] (https://aula.bg/question#id-157529600001)за допълнителна информация
Здравейте сложих си 2015 версия на макс съответно и ви рей за 2015 но когато рендвам чертеж ми излиза тъмен екран
какво може да се направи
Здравей,
ползваш ли preset от предишната версия на V-Ray? Пробвай без него един тестов рендер да видим дали тръгва изобщо.
да когато прехвърля от макс 2014 гледаики настроиките на рендера те са същите като на пресета но как да ги махна или просто трябва да ги променя
ето когато начертая бокс в самата версия 2015 как рендва доста бавно го рендва бокса
ето и като сложа слънце и камера да гледа към бокса и пусна рендер нищо общо с камерата
оправиха се нещата преинсталирах v-ray и всичко заработи нормално
Здравейте ,имам следния въпрос. След като е изчертана геометрията на помещението и искам да рендвам интериор който се намира в тясно пространство,когато позиционирам камерата поради тясното пространство не мога да визуализирам всички елементи от интериора когато отдалечавам камерата в един момент започва да ми се вижда стената. Дали има някъв трик чрез който да се визуализира интреиор (мебели ) в тясно пространство
Здравей,
виж от курса по Мах модул7 урок 5 - "„Отрязващи“ равнини на камерата (Clipping planes)" мисля че ще помогне
да видях го ,но когато активирам равнините на камертата гледката през камерата ми изчезва
не се вижда нищо все едно се изтрива модела
оправих нещата ,всечко е наред вече
здравейте, когато отида в create panel, camera, и не ми излиза изобщо vray physical camera a само vraydome camera. това е от новата версия ли е или е бъг от vray-a който съм сложила? отстрани от vray panela ми излиза само physical camera?
Прочетох коментарите и видях че е от версията на макс! В един от коментарите Казвате да погледнем модул 10 урок 5 - "Реална физическа камера", къде е това... нещо не го виждам модулите са до 8?
Успях да върна старата камера!
Здравей, виж коментара под урока "Основни параметри на V - Ray Physical Camera", ето и линк
Настройките, за които се говори в този урок, къде се намират във V-Ray 3.5?
Тука в случая V-ray няма нищо общо. Вина има версията на 3ds Max която използвате. Физическата камера е съвместима и с V-Ray. Ако искате да използвате стандартната Виреевска камера може да добавите ред в скриптовете както е предложил Иво в няколко поста по - нагоре, или да използвате безплатен скрипт който създава V-ray camera, като например този
Здравей! В криейт панела имам възможност да направя само VrayDome Camera. При мен липсва другата възможност за VrayPhysical Camera. Имаш ли идея защо е това . Аз съм с Мах 2017 и Vray 3.40.01. И след като липсва възможността да създам такава камера от криейт панела има ли другата такава опция за създаване?
Здравей, виж тази тема, може да помогне
Здравейте, как да настроя камерата да "вижда" през стена или обект?
Здравей, в случая може да използваш Clipping planes от настройките на камерата - в курса по 3ds Max в модула "Камери" има видео, което обяснява как да се използват на практика.
Може ли да ми обясните по-подробно как се използва Clipping planes, не открих информация в предишните уроци, Искам да рендерирам малко на площ помещение и не мога да си позиционирам камерата. Други препоръки? Благодаря!
Здравей Мария, в курса по "3D Моделиране с 3ds Max и Рендериране с Arnold" в модул "Модул 7 - Подходящо позициониране на камери. Видове камери (Cameras)" , видео "Отрязващи равнини“ на камерата (Clipping planes)" (последното видео от модула) е показано на практика как да се използва точно този похват за рендериране в малко помещение.
Иначе, в настройките на камерата сложи отметка на Enable, както е показано на прикаченото изображение и от параметъра Near може да контролираш тази равнина (Clipping Plane), която ще се появи в погледа отгоре като червена линия. Тази равнина трябва да я позиционираш в помещението. Тя показва, че какво се вижда пред нея ще се види в рендера - "отрязва" обектите зад нея ->