Проект – “Aula Beer” Задача

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
След като вече приключихме теоретичната част по избора на настройки и направихме повечето основни материали в този урок ще имате за задача сами да подберете настройките на рендера и да разработите материалите за тази сцена.
Към този урок ще бъдат прикачени два файла за "Max".
Единият е ето този, в който съм и аз в момента.
"aula beer start roll".
В него започвате абсолютно на чисто.
Няма да разработени никакви материали.
и никакви настройки на рендера не са въвеждани.
Всичко е по подразбиране.
Импортирана е само геометрията.
Запазен е само сетъпа на осветлението.
А самата сцена, какво представлява? Това са три бирени бутилки, върху които падат ето тези ледени кубчета.
Симулацията отново е извършена.
Аз ще рендерирам в последният кадър.
Вие можете да изберете друг кадър, в който да рендерирате.
И като крайна резолюция съм избрал 900 пиксела на 1100 пиксела.
Ако тази резолюция ви се стори голяма, или рендера е прекалено бавен, просто запазете аспект решето и намалете малко тази резолюция.
Това вече е по ваша преценка.
след като въведете тук настройките на рендера, опитайте се да получите следното изображение.
това изображение също ще бъде прикачено към този урок.
Това е изображението, което вече е готово с настройките и един "overwrite" материал.
Другата стартова сцена, която е с настройките на рендера, може да я приемам като едно междинно ниво между крайната и началната сцена.
Тук са запазени настройките на рендера, които ако имате затруднения можете да разгледате.
Но ви съветвам преди това да се опитате сами да ги направите.
И са запазени някои от материалите, които са използвани в сцената.
Например на ето тази равнина отзад.
На мехурчетата в бутилката.
На ето тази равнина, която всъщност е тук, за да може да върне още малко осветление от "dome light".
Тя е малко по-ниска от тази равнина.
Това е безкрайна равнина, която отразява още малко осветление.
И следващият материал, който съм оставил е материала, който е "override material".
Той е приложен в "global switches, override".
Другото нещо което е запазено са материалите, които са приложени по позиции.
Те не са разработвани, всички черни материали вече са приложени и може да се ориентирате, кой материал, кой е по името.
Без да се налага да селектирате нещо и да го прилагате.
Това вече е направено.
И последното нещо, което е направено и запазено в тази сцена е промяната в алфа канала на ето тази равнина.
Това е обекта, който съм селектирал.
Фактически фона на нашето изображение.
И алфа "contribution" е променено на -1.
По подразбиране е 1, което значи, че ще бъде рендериран неговият алфа канал.
-1 няма да бъде рендериран.
Така след това ако искате във Фотошоп да подобрите фона, или да го смените съответно.
Може да го направите със селекция от алфа канала, който изглежда по следния начин.
Ако не смените "alpha contribution", тук ще имате абсолютно бяло изображение.
Тъй като ще се рендерира и алфа канала на фона.
Това е финалният рендер, който съм получил аз.
В следващото видео, ще ви покажа как.
Но не бързате да го гледате.
Преди това направете ваш собствен вариант и решение на тази задача.
Чак след това ви съветвам да гледате следващото видео.
Не бързайте, експериментирайте и чак тогава вижте моето решение.

Въпроси и отговори

  • Защо не намирам прикачените файлове

    Боряна Петрова:

    Здравейте, не намирам сцените, който трябва да са прикачени към урока! Има само изображение на настроен рендер с Override material!

    Ивайло Искренов:

    Вече ги добавихме :)

    Диана:

    Не мога да отворя зип-а с макс файловете :/ Помощ?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Диана, имаш ли програма с която да ги отвориш и разархивираш, Winrar например? Какъв е проблема по-точно?

    Краси Кръстев:

    Здравей, Диана и от мен.

    Файловете под урока са налице :) , и се свалят без проблем.

    Снимка_1

    Искам само едно уточнение в подкрепа на думите на Иво по-горе.

    Файловте нарочно са ZIP , поради две причини.

    Първата е разархивирането на ZIP файлове, става без намеса на допълнителен софтуеар, windows на 99% има вградена програма, която да разархивира ZIP файловете именно затова са ZIP а не RAR, ако бяха RAR щеше да се изсква допуълнителен софуеар.

    Втората причина е доста големите файлове на макс, които са се получили и които са доста към този урок, затова сме предпочели да ги качим във формата на ZIP за да е по-бързо свалянето им, т.к. леката компресия допринася за по-малка големина и файловете са на едно място.

    С две думи, архивирани са за ваше улеснение, А е избран ZIP формат за да не исталирате нещо допълнително, пак за ваше улеснение, стига да не използвате много стара версия на Windows или друга Операционна система изискваща допълнителна инсталация на Winrar например ...

    По отношение на разархивирането кликни с десен бутона върху ZIP файла (снимка 2 позиция 1), след това отиди избери ИЛИ да се разархивират в отделна папка със същото име (снимка 2 позиция 2) ИЛИ да се разархивират в папката в която се намира самия ZIP файл (снимка 2 позиция 3)

    Снимка_2

  • Как се прави селекция, за да се приложат материалите?

    Ralitsa Boyadzhieva:

    Здравейте, може би въпросът ми ще е дилетантски за останалите, но как сте приложили материалите във втория файл? По-точно не мога да селектирам обектите правилно. Селектирах бутилката, но не мога да я разгранича от етикета и бирата вътре. Опитах през леъри, но те са много и с различни имена. Бихте ли ме ориентирали?

    Георги :

    Бутилката заедно с етикета, капачката и релефните орнаменти които са по бутилката са в една група. Да не би да сте забравили да отворите групата и като цъкнете върху един обект от бутилката да се селектира цялата? Пробвайте меню Group > Open. За да видите мехурчетата и течността е удобно да се използва каркасен режим (F3).

    Ralitsa Boyadzhieva:

    Благодаря много, Георги, отворих групата и успях да направя всичките материали.

    Поздрави - Ралица
  • Как да прехвърля  създадените материали?

    Maria B:

    Здравейте, как да прехвърля създадените материали в даден файл в нов файл?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, може да създадеш библиотека в Мах, ако са повече на брой или да импортнеш самият обект и да избереш материала с пипетката от обекта ако ти трябват само един-два материала.

  • Защо се получава тъмно крайният рендер?

    Петър Жерков:

    Здравейте, Не мога да разбера защо крайният ренедер ми се получава по-тъмен от Вашия. Доколкото разбирам в задачата трябва да използваме само настройките на рендера и да не коригираме светлините, нали така? Прилагам финалното ми изображение: