В много случаи
е необходимо да направим
едно бързо превю
на рендера,
за да получим
бърз "feedback" за това,
как са разположени
обектите в сцената.
Какво е общото осветление?
И да прегледаме
рендера за някои
грешки от по-общ характер.
Какви са подходящите настройки
за този тип рендериране.
Първо тук сме наясно,
че когато държим на бързината,
прави компромис с качеството.
Първото нещо,
което оптимизирам
за по-бърз рендер
е разделителната способност.
В този тест рендер,
ще направя
рендерирането
с два пъти по-малка
разделителна способност.
Частта в рендер елементите
не влияе по никакъв начин
на времето за рендериране.
Относно настройките в "settings",
големина на рендер "bucket",
tука искам малко
по-бързо да се
визуализират
отделните "buckets".
Tака че ще ги
направим малко по-малки.
14000 "dynamic memory limit".
Ако използвате
интелски процесори,
тази отметка тук
допълнително ще повиши
скоростта при рендериране.
Махам "message window".
и слагам отметка
на "low thread priority".
В настройките за "v-ray",
първо ще рендерирам
само с един материал.
За да избегна рефлекциите.
Но преди това ще запазя
ето този материал,
който е за стъклото.
И ще направя един
"override" материал,
който да бъде в сиво.
Който се използва
върху всички обекти
като "instance".
с изключение
на прозорците.
В момента не използвам
никакви рефлекции,
което допълнително повишава
скоростта при рендирането.
Ще използвам
"adaptive image sampler"
"divide shading" е маркирано.
Няма да използвам филтър.
Тук ще повиша
тази стойност,
на максималния брой субдивижъни,
които може да се използва.
За да се рендерира
все пак чиста геометрия.
Другите стойности за момента
мога да ги оставя така
по подразбиране.
Ако е необходимо
Ето това число,
мога да го увеличава
още малко.
Например на 0,2,
което допълнително,
ще увеличи доста
скоростта при рендеранене
но ще намаля
още качеството.
За момента не съм сигурен,
че това нещо е необходимо,
затова ще го оставя така.
И при избора на
"GI" система,
ще избера "light cache", "light cache".
Това е възможно
най-бързият вариант.
С настройки
за "light cache"
по подразбиране.
Dа направим така
един тестов рендер
и да видим
за какво време става.
Само да заключа изгледа,
да се реализира
през камерата.
И рендерираме.
1 минута и 25 секунди
с тези настройки.
Да махнем "override" материала
и да рендерираме
с реалните материали.
11 минути и 7 секунди
с тези настройки.
в сравнение с
предишният рендер,
когато не използвахме рефлекциите
и рефракцията на материалите
е доста по-бавно.
Но пък в сравнение
с финалният рендер
е изключително бързо.
Това "preview" дава
доста информация,
която е много близка
до реалната.
разбира се тук може
да използвате
и "active shade preview"
и "progresive image sampler".
Но просто в
някой случаи се налага
да имате това
изображение запазено.
По принцип това време
на рендериране
може още да се намали.
Въпреки, че това време
вече е доста приемливо.
Ако намалим
субдивижъните на"light cache".
И "noise threshold"
на "globalDMS sampler",
ще получим
още по-бързо рендериране.
Ако разбира се
това е необходимо.
с "override" материала
рендера е само 46 секунди.
Да го изключим
и да рендерираме
с реалните материали,
Да видим,
как това ще промени
времето там.
С новите настройки
времето падна двойно,
6 минути и 11 секунди.
Тук пак повтарям
не говорим за
никакво качество.
Естествено детайлите
са се изгубили, пода.
Тук в щорите
се забелязва много добре.
Въобще не можем
да говорим за
плавен преход в
тона на цвета,
или в сенките.
Но все пак за
едно бързо "preview"
това са оптималните настройки.
Да се опитаме
в следващото видео
да направим обратното.
А именно да се опитаме
да постигнем
оптимално качество
на рендера.
Въпроси и отговори